18/02/2013 Δευτέρα
- Ποιες λέξεις λείπουν; Διαβάζουμε στα παιδιά μια ιστορία από την οποία λείπουν κάποιες λέξεις. Τα νήπια καλούνται να τις ανακαλύψουν, (οι λέξεις αναφέρονται σε μέσα μεταφοράς).Διαβάζουμε ολοκληρωμένη την πρόταση. Μπορούν τα νήπια να θυμηθούν στο τέλος της ιστορίας μας τις λέξεις που ξεχάσαμε; Μπορούν να προσθέσουν στις εικόνες τις λέξεις στο κείμενο;
Γράφουμε τις λέξεις αυτές που λείπουν στον πίνακα.
- Προφορική επικοινωνία: Σε ποια ομάδα ανήκουν τα μέσα που μας βοηθούν στη μετακίνησή μας; Μπορούν τα νήπια να μας διηγηθούν προσωπικές τους εμπειρίες στη μετακίνησή τους, ταξίδια; Ποιες είναι οι γνώσεις τους όσο αφορά την οδική συμπεριφορά;
- Παιχνίδι με τις φωνές-συλλαβές: Έχουμε γραμμένες σε καρτέλες τις συλλαβές των λέξεων: τρέ-νο, κα-ρά-βι, λε-ω-φο-ρεί-ο, α-ε-ρο-πλά-νο, πο-δή-λα-το, α-μά-ξι. Τα νήπια με μουσική κινούνται στο χώρο και ανακατεύουν τις συλλαβές. Μόλις σταματήσει η μουσική πρέπει να φτιάξουν τις λέξεις. Θα τα καταφέρουν;
- Φύλλο εργασίας: Μπορούν τα νήπια να βάλουν σε κύκλο και να γράψουν τις συλλαβές-φωνές που σχηματίζουν το όνομα κάποιου μεταφορικού μέσου; (υπάρχουν πάντα καρτέλες αναφοράς με τις φωνές των λέξεων).
- Τραγούδια: "Ταξιδεύω με το τρένο", "Ήταν ένα μικρό καράβι", "Το αεροπλάνο".
19/02/2013 Τρίτη
- Ομάδες μέσων μεταφοράς: Χωρίζουμε στον πίνακα τα μεταφορικά μέσα σε ομάδες (στεριά-θάλασσα-αέρα) και μια μεγάλη ομάδα (Μεταφορικά μέσα). Κάνουμε καταμέτρηση-αρίθμηση των μέσων μεταφοράς, σε κάθε ομάδα. Ποια είναι περισσότερα; Ποια είναι λιγότερα;
- Ιστορίες νηπίων με μέσα μεταφοράς: Ζητάμε από τα νήπια να μας μιλήσουν για ένα ταξίδι που θυμούνται με οποιοδήποτε μεταφορικό μέσο; Ρωτάμε για δυσκολίες που συνάντησαν στη διαδρομή. Ποιοι ήταν οι κίνδυνοι στο δρόμο και ποιες προφυλάξεις οφείλουν να παίρνουν τόσο ο οδηγός όσο και οι επιβάτες;
- Η Πιπίτσα ταξιδεύει: (εκδ. Διάπλαση-Μάρω Θεοδωράκη)-Ακούμε το cd των τραγουδιών για τα μέσα μεταφοράς στο ελεύθερο παιχνίδι στις γωνιές.
20/02/2013 Τετάρτη
- Μεταφορικά μέσα στη Ξηρά: Καταγράφουμε στον πίνακα τα μέσα μεταφοράς στη ξηρά που γνωρίζουν τα νήπια και κάνουμε την αρίθμηση (βρήκαμε 13). Με ποιο τρόπο κινούνται τα μέσα μεταφοράς στην ξηρά; (ρόδες, δρόμοι, τιμόνι, οδηγός, δίπλωμα οδήγησης,ταχύτητα, σήματα).
Γιατί τα τρένα δεν φεύγουν από τις γραμμές τους;(η κίνηση στις ράγες).
- Φύλλο εργασίας: Στο μπλοκ ζωγραφικής τα νήπια ζωγραφίζουν και μαθαίνουν τα μέσα μεταφοράς. Με ποιο θα ήθελαν να ταξιδέψουν;
- Μαθηματικά: Διάταξη πληθικοτήτων από τα λιγότερα στα περισσότερα( 1-5). Με υλικό του νηπιαγωγείου (ξύλινα τουβλάκια), τα νήπια μαθαίνουν το κριτήριο διαχωρισμού σε ομάδες, μπορεί να είναι ένα ή και περισσότερα, μέχρι τρία κριτήρια. Αντιστοίχιση ένα προς ένα, περισσότερα- λιγότερα.
- Μεταφορικά μέσα στη Θάλασσα: Καταγράφουμε στον πίνακα τα μέσα μεταφοράς στη Θάλασσα που γνωρίζουν τα νήπια και κάνουμε την αρίθμηση (βρήκαμε 8).Ποια είναι περισσότερα; Ποια είναι λιγότερα σε σχέση με τα μέσα της ξηράς;Γιατί δε βουλιάζουν τα πλοία;(τα πλοία είναι βαριά, αλλά κούφια κι έχουν ψηλές πλευρές. ένα πλοίο μπορεί να βουλιάξει μόνο αν φορτωθεί πάρα πολύ και γίνει βαρύτερο από το νερό που διώχνει). Πως βουλιάζουν τα υποβρύχια;(Γεμίζουν τις ειδικές δεξαμενές με νερό και γίνονται βαρύτερα). Τα μέσα μεταφοράς στη θάλασσα ακολουθούν κανόνες ναυσιπλοϊας και χρειάζονται απαραίτητα τη πυξίδα και το ραντάρ. Τα νήπια γνωρίζουν την πυξίδα και τα σημεία προσανατολισμού. (Μπροστά μου η Ανατολή πίσω μου είναι η Δύση, αριστερά μου ο Βορράς και δεξιά μου ο Νότος).
Ποιους ήρωες στην ελληνική μυθολογία γνωρίσαμε που ταξίδεψαν με πλοία; Ποια ήταν τα καράβια τους; (Θησέας, Ιάσονας, Οδυσσέας- ιστιοφόρο,τριήρεις,βάρκα).
21/02/2013 Πέμπτη
- Μεταφορικά μέσα στον αέρα: Καταγράφουμε στον πίνακα τα μέσα μεταφοράς στον αέρα που γνωρίζουν τα νήπια και κάνουμε την αρίθμηση (βρήκαμε 5).Ποια είναι περισσότερα; Ποια είναι λιγότερα σε σχέση με τα μέσα της ξηράς και της θάλασσας; Γιατί τα αεροπλάνα έχουν φτερά;(για τον ίδιο λόγο που τα έχουν και τα πουλιά:για να πετάνε).
- Αφήγηση παραμυθιού-μικρής ιστορίας: Μια θαυμάσια ιστορία για ένα μικρό αεροπλάνο που όλοι το περιφρονούν και τόσο θαρραλέο που καταφέρνει να νικήσει τους φόβους του και να προσφέρει βοήθεια. Στο τέλος όλοι το θαυμάζουν και προσφέρει με τη δουλειά του βοήθεια σε άρρωστα παιδιά. (Γενικές γνώσεις για τα αεροπλάνα και την πτήση τους).
- Φύλλο εργασίας: Τα νήπια ζωγραφίζουν ένα ταξίδι με αεροπλάνο και τι βλέπουν από ψηλά.
Γενικές γνώσεις: πτήση, αεροδρόμιο, επιβάτες, εισιτήριο, πιλότος, αεροσυνοδός, φτερά-ουρά-τουρμπίνα, πυξίδα, ραντάρ, έλικας, αερόστατο, πύραυλος κ.ά. Ποιο είναι το γρηγορότερο μεταφορικό μέσο; Ποιο το αργότερο; Γνωρίζουμε ήρωες στη μυθολογία που πέταξαν με φτερά;
22/02/2013 Παρασκευή
- Μεταφορικά μέσα παλιά και σήμερα:
Ποια μέσα μεταφοράς γνωρίζετε στο παρελθόν-παλιότερα στη χώρα μας; Είχαν μηχανές; Τι χρησιμοποιούσαν τα πρώτα τρένα για να κινηθούν; Πως ήταν τα πρώτα καράβια; Ποιο ήταν το πρώτο μεταφορικό μέσο που χρησιμοποίησαν οι άνθρωποι; Πως μπορούμε να βρούμε πληροφορίες για τους τρόπους μετακίνησης παλιότερα;(φωτογραφίες, αφηγήσεις μεγαλύτερων, internet).]
- Μαθηματικά: Διάταξη πληθικοτήτων από τα περισσότερα στα λιγότερα ( 5-1). Στόχοι: 1) Να ερμηνεύουν τα γενικά στοιχεία του κόσμου που τα περιβάλλει μέσα από μια διαδικασία παρατήρησης, περιγραφής και αντιστοίχισης.2) Να βρίσκουν τις σχέσεις των αντικειμένων δυο διαφορετικών συνόλων και να κάνουν συσχετίσεις(κριτήρια επιλογής ομάδων-συνόλων).3) Να κάνουν αντιστοιχίσεις όμοιων αντικειμένων(π.χ. ζώα της θάλασσας, της ζούγκλας, ήμερα ζώα, ζώα του δάσους), αλλά και αντιστοιχήσεις διαφορετικών αντικειμένων που συνδέονται με μια σχέση που έχουν την ίδια πληθικότητα (δυο,τρία, κ.ο.κ.).
4) Να αντιληφθούν τη διατήρηση της ποσότητας.(μαρκαδόροι και καπάκια, πλαστελίνη).
- Tραγούδια: "Ήταν ένα μικρό καράβι", "Βου,βου το αεροπλάνο", "Άσπρα καράβια τα όνειρά μας", "Άσπρα κόκκινα, κίτρινα μπλε", "Το ποδήλατό μου", "Το ναυτάκι του Αιγαίου".
Γράφουμε τις λέξεις αυτές που λείπουν στον πίνακα.
- Προφορική επικοινωνία: Σε ποια ομάδα ανήκουν τα μέσα που μας βοηθούν στη μετακίνησή μας; Μπορούν τα νήπια να μας διηγηθούν προσωπικές τους εμπειρίες στη μετακίνησή τους, ταξίδια; Ποιες είναι οι γνώσεις τους όσο αφορά την οδική συμπεριφορά;
- Παιχνίδι με τις φωνές-συλλαβές: Έχουμε γραμμένες σε καρτέλες τις συλλαβές των λέξεων: τρέ-νο, κα-ρά-βι, λε-ω-φο-ρεί-ο, α-ε-ρο-πλά-νο, πο-δή-λα-το, α-μά-ξι. Τα νήπια με μουσική κινούνται στο χώρο και ανακατεύουν τις συλλαβές. Μόλις σταματήσει η μουσική πρέπει να φτιάξουν τις λέξεις. Θα τα καταφέρουν;
- Φύλλο εργασίας: Μπορούν τα νήπια να βάλουν σε κύκλο και να γράψουν τις συλλαβές-φωνές που σχηματίζουν το όνομα κάποιου μεταφορικού μέσου; (υπάρχουν πάντα καρτέλες αναφοράς με τις φωνές των λέξεων).
- Τραγούδια: "Ταξιδεύω με το τρένο", "Ήταν ένα μικρό καράβι", "Το αεροπλάνο".
19/02/2013 Τρίτη
- Ομάδες μέσων μεταφοράς: Χωρίζουμε στον πίνακα τα μεταφορικά μέσα σε ομάδες (στεριά-θάλασσα-αέρα) και μια μεγάλη ομάδα (Μεταφορικά μέσα). Κάνουμε καταμέτρηση-αρίθμηση των μέσων μεταφοράς, σε κάθε ομάδα. Ποια είναι περισσότερα; Ποια είναι λιγότερα;
- Ιστορίες νηπίων με μέσα μεταφοράς: Ζητάμε από τα νήπια να μας μιλήσουν για ένα ταξίδι που θυμούνται με οποιοδήποτε μεταφορικό μέσο; Ρωτάμε για δυσκολίες που συνάντησαν στη διαδρομή. Ποιοι ήταν οι κίνδυνοι στο δρόμο και ποιες προφυλάξεις οφείλουν να παίρνουν τόσο ο οδηγός όσο και οι επιβάτες;
- Η Πιπίτσα ταξιδεύει: (εκδ. Διάπλαση-Μάρω Θεοδωράκη)-Ακούμε το cd των τραγουδιών για τα μέσα μεταφοράς στο ελεύθερο παιχνίδι στις γωνιές.
20/02/2013 Τετάρτη
- Μεταφορικά μέσα στη Ξηρά: Καταγράφουμε στον πίνακα τα μέσα μεταφοράς στη ξηρά που γνωρίζουν τα νήπια και κάνουμε την αρίθμηση (βρήκαμε 13). Με ποιο τρόπο κινούνται τα μέσα μεταφοράς στην ξηρά; (ρόδες, δρόμοι, τιμόνι, οδηγός, δίπλωμα οδήγησης,ταχύτητα, σήματα).
Γιατί τα τρένα δεν φεύγουν από τις γραμμές τους;(η κίνηση στις ράγες).
- Φύλλο εργασίας: Στο μπλοκ ζωγραφικής τα νήπια ζωγραφίζουν και μαθαίνουν τα μέσα μεταφοράς. Με ποιο θα ήθελαν να ταξιδέψουν;
- Μαθηματικά: Διάταξη πληθικοτήτων από τα λιγότερα στα περισσότερα( 1-5). Με υλικό του νηπιαγωγείου (ξύλινα τουβλάκια), τα νήπια μαθαίνουν το κριτήριο διαχωρισμού σε ομάδες, μπορεί να είναι ένα ή και περισσότερα, μέχρι τρία κριτήρια. Αντιστοίχιση ένα προς ένα, περισσότερα- λιγότερα.
- Μεταφορικά μέσα στη Θάλασσα: Καταγράφουμε στον πίνακα τα μέσα μεταφοράς στη Θάλασσα που γνωρίζουν τα νήπια και κάνουμε την αρίθμηση (βρήκαμε 8).Ποια είναι περισσότερα; Ποια είναι λιγότερα σε σχέση με τα μέσα της ξηράς;Γιατί δε βουλιάζουν τα πλοία;(τα πλοία είναι βαριά, αλλά κούφια κι έχουν ψηλές πλευρές. ένα πλοίο μπορεί να βουλιάξει μόνο αν φορτωθεί πάρα πολύ και γίνει βαρύτερο από το νερό που διώχνει). Πως βουλιάζουν τα υποβρύχια;(Γεμίζουν τις ειδικές δεξαμενές με νερό και γίνονται βαρύτερα). Τα μέσα μεταφοράς στη θάλασσα ακολουθούν κανόνες ναυσιπλοϊας και χρειάζονται απαραίτητα τη πυξίδα και το ραντάρ. Τα νήπια γνωρίζουν την πυξίδα και τα σημεία προσανατολισμού. (Μπροστά μου η Ανατολή πίσω μου είναι η Δύση, αριστερά μου ο Βορράς και δεξιά μου ο Νότος).
Ποιους ήρωες στην ελληνική μυθολογία γνωρίσαμε που ταξίδεψαν με πλοία; Ποια ήταν τα καράβια τους; (Θησέας, Ιάσονας, Οδυσσέας- ιστιοφόρο,τριήρεις,βάρκα).
21/02/2013 Πέμπτη
- Μεταφορικά μέσα στον αέρα: Καταγράφουμε στον πίνακα τα μέσα μεταφοράς στον αέρα που γνωρίζουν τα νήπια και κάνουμε την αρίθμηση (βρήκαμε 5).Ποια είναι περισσότερα; Ποια είναι λιγότερα σε σχέση με τα μέσα της ξηράς και της θάλασσας; Γιατί τα αεροπλάνα έχουν φτερά;(για τον ίδιο λόγο που τα έχουν και τα πουλιά:για να πετάνε).
- Αφήγηση παραμυθιού-μικρής ιστορίας: Μια θαυμάσια ιστορία για ένα μικρό αεροπλάνο που όλοι το περιφρονούν και τόσο θαρραλέο που καταφέρνει να νικήσει τους φόβους του και να προσφέρει βοήθεια. Στο τέλος όλοι το θαυμάζουν και προσφέρει με τη δουλειά του βοήθεια σε άρρωστα παιδιά. (Γενικές γνώσεις για τα αεροπλάνα και την πτήση τους).
- Φύλλο εργασίας: Τα νήπια ζωγραφίζουν ένα ταξίδι με αεροπλάνο και τι βλέπουν από ψηλά.
Γενικές γνώσεις: πτήση, αεροδρόμιο, επιβάτες, εισιτήριο, πιλότος, αεροσυνοδός, φτερά-ουρά-τουρμπίνα, πυξίδα, ραντάρ, έλικας, αερόστατο, πύραυλος κ.ά. Ποιο είναι το γρηγορότερο μεταφορικό μέσο; Ποιο το αργότερο; Γνωρίζουμε ήρωες στη μυθολογία που πέταξαν με φτερά;
22/02/2013 Παρασκευή
- Μεταφορικά μέσα παλιά και σήμερα:
Ποια μέσα μεταφοράς γνωρίζετε στο παρελθόν-παλιότερα στη χώρα μας; Είχαν μηχανές; Τι χρησιμοποιούσαν τα πρώτα τρένα για να κινηθούν; Πως ήταν τα πρώτα καράβια; Ποιο ήταν το πρώτο μεταφορικό μέσο που χρησιμοποίησαν οι άνθρωποι; Πως μπορούμε να βρούμε πληροφορίες για τους τρόπους μετακίνησης παλιότερα;(φωτογραφίες, αφηγήσεις μεγαλύτερων, internet).]
- Μαθηματικά: Διάταξη πληθικοτήτων από τα περισσότερα στα λιγότερα ( 5-1). Στόχοι: 1) Να ερμηνεύουν τα γενικά στοιχεία του κόσμου που τα περιβάλλει μέσα από μια διαδικασία παρατήρησης, περιγραφής και αντιστοίχισης.2) Να βρίσκουν τις σχέσεις των αντικειμένων δυο διαφορετικών συνόλων και να κάνουν συσχετίσεις(κριτήρια επιλογής ομάδων-συνόλων).3) Να κάνουν αντιστοιχίσεις όμοιων αντικειμένων(π.χ. ζώα της θάλασσας, της ζούγκλας, ήμερα ζώα, ζώα του δάσους), αλλά και αντιστοιχήσεις διαφορετικών αντικειμένων που συνδέονται με μια σχέση που έχουν την ίδια πληθικότητα (δυο,τρία, κ.ο.κ.).
4) Να αντιληφθούν τη διατήρηση της ποσότητας.(μαρκαδόροι και καπάκια, πλαστελίνη).
- Tραγούδια: "Ήταν ένα μικρό καράβι", "Βου,βου το αεροπλάνο", "Άσπρα καράβια τα όνειρά μας", "Άσπρα κόκκινα, κίτρινα μπλε", "Το ποδήλατό μου", "Το ναυτάκι του Αιγαίου".
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου