7/02/2013 Πέμπτη
- Πυροσβέστης: μας βοηθά σε δύσκολες καταστάσεις (φωτιά,τροχαίο,κ.ά.). Σε ποιες καταστάσεις μας βοηθά; Είναι δύσκολο το έργο του και γιατί; Πως λέγεται η υπηρεσία και ποιο είναι το τηλέφωνο που την καλούμε;
- Πυροσβέστης: Π,π γνωρίζω τα φωνήματα-γράμματα και βρίσκω λέξεις με το ίδιο γράμμα. Σχηματίζω μια πρόταση με δύο λέξεις π.χ. Πυροσβέστης-φωτιά κ.ά.
- Κρεοπώλης: μας προσφέρει αγαθά.
- Γιατρός: γιατρεύει τους ασθενείς. Περιγραφή εικόνας και χαρακτηριστικών εργαλείων. Που δουλεύει ο γιατρός και ποιες ειδικότητες γνωρίζουμε;
- Γιατρός-γιατρίνα: Γ,Γ συνεχίζω τις ίδιες ασκήσεις για κάθε επάγγελμα που συζητάμε στην παρεούλα. Οι εικόνες και οι ερωτήσεις βοηθούν τα νήπια να σχηματίζουν προτάσεις. Έχετε επισκεφτεί ιατρείο; Ποιους γιατρούς γνωρίζετε; (ειδικότητα)
- Συμβολικό παιχνίδι: Μπορούν ανά τρία τα νήπια (σε ομάδα συνεργασίας) να παρουσιάσουν μια σκηνή των προηγούμενων επαγγελμάτων και τα υπόλοιπα νήπια να ανακαλύψουν το επάγγελμα (πρώτα με μίμηση ρόλου και μετά με διάλογο).(Συνεργασία- γλώσσα)
--------------------------------------------------------------------
- Φύλλο εργασίας και παιχνίδι: Γραμματόσουπα: ο καιρός βροχερός και κρύος, μπορούν τα νήπια να ανακαλύψουν σε ένα μπωλ ανάμεσα σε πολλά γράμματα, (από το αλφάβητο μας), τα γράμματα που συνθέτουν τη λέξη χειμώνας -ΧΕΙΜΩΝΑΣ;
8/02/2013 Παρασκευή
- Γιατρός-γιατρίνα: γνωρίζουμε και συζητάμε για το επάγγελμα του γιατρού. Τι κάνει ο γιατρός; Ποια εργαλεία του γνωρίζουμε; Ποιον καλούμε όταν αρρωστήσουμε; Που δουλεύει ο γιατρός;
- Τα γένη των ουσιαστικών: με υλικό διάφορες εικόνες επαγγελμάτων, ζητάμε από τα νήπια πως λέγεται ο άνδρας και πως η γυναίκα που κάνει το κάθε επάγγελμα και αντιστρόφως.
- Η ιστορία μας: Δίνουμε στα παιδιά μερικές λέξεις και τα προτρέπουμε να φτιάξουν μια ιστορία, χρησιμοποιώντας τις λέξεις αυτές. π.χ. Γιατρός, παιδί, εμβόλιο, μαμά κ.ο.κ.
- Τραγούδια: (ήταν ένας μια φορά τιρολίλο-λίλο...ιατρός για τα μωρά..), " η αλεπού γιατρός" κι ένα θαυμάσιο τραγούδι για την αξία της υγείας στη ζωή μας "πες μου που 'ναι πιο καλά;" τα λόγια του τραγουδιού είναι:
- Πυροσβέστης: μας βοηθά σε δύσκολες καταστάσεις (φωτιά,τροχαίο,κ.ά.). Σε ποιες καταστάσεις μας βοηθά; Είναι δύσκολο το έργο του και γιατί; Πως λέγεται η υπηρεσία και ποιο είναι το τηλέφωνο που την καλούμε;
- Πυροσβέστης: Π,π γνωρίζω τα φωνήματα-γράμματα και βρίσκω λέξεις με το ίδιο γράμμα. Σχηματίζω μια πρόταση με δύο λέξεις π.χ. Πυροσβέστης-φωτιά κ.ά.
- Κρεοπώλης: μας προσφέρει αγαθά.
- Κρεοπώλης: Κ,κ συνεχίζω τις ίδιες ασκήσεις για κάθε επάγγελμα που συζητάμε στην παρεούλα. Οι εικόνες βοηθούν τα νήπια να σχηματίζουν προτάσεις. Έχετε επισκεφτεί κρεοπωλείο;
- Γιατρός: γιατρεύει τους ασθενείς. Περιγραφή εικόνας και χαρακτηριστικών εργαλείων. Που δουλεύει ο γιατρός και ποιες ειδικότητες γνωρίζουμε;
- Γιατρός-γιατρίνα: Γ,Γ συνεχίζω τις ίδιες ασκήσεις για κάθε επάγγελμα που συζητάμε στην παρεούλα. Οι εικόνες και οι ερωτήσεις βοηθούν τα νήπια να σχηματίζουν προτάσεις. Έχετε επισκεφτεί ιατρείο; Ποιους γιατρούς γνωρίζετε; (ειδικότητα)
- Συμβολικό παιχνίδι: Μπορούν ανά τρία τα νήπια (σε ομάδα συνεργασίας) να παρουσιάσουν μια σκηνή των προηγούμενων επαγγελμάτων και τα υπόλοιπα νήπια να ανακαλύψουν το επάγγελμα (πρώτα με μίμηση ρόλου και μετά με διάλογο).(Συνεργασία- γλώσσα)
--------------------------------------------------------------------
- Φύλλο εργασίας και παιχνίδι: Γραμματόσουπα: ο καιρός βροχερός και κρύος, μπορούν τα νήπια να ανακαλύψουν σε ένα μπωλ ανάμεσα σε πολλά γράμματα, (από το αλφάβητο μας), τα γράμματα που συνθέτουν τη λέξη χειμώνας -ΧΕΙΜΩΝΑΣ;
8/02/2013 Παρασκευή
- Γιατρός-γιατρίνα: γνωρίζουμε και συζητάμε για το επάγγελμα του γιατρού. Τι κάνει ο γιατρός; Ποια εργαλεία του γνωρίζουμε; Ποιον καλούμε όταν αρρωστήσουμε; Που δουλεύει ο γιατρός;
- Τα γένη των ουσιαστικών: με υλικό διάφορες εικόνες επαγγελμάτων, ζητάμε από τα νήπια πως λέγεται ο άνδρας και πως η γυναίκα που κάνει το κάθε επάγγελμα και αντιστρόφως.
- Η ιστορία μας: Δίνουμε στα παιδιά μερικές λέξεις και τα προτρέπουμε να φτιάξουν μια ιστορία, χρησιμοποιώντας τις λέξεις αυτές. π.χ. Γιατρός, παιδί, εμβόλιο, μαμά κ.ο.κ.
- Τραγούδια: (ήταν ένας μια φορά τιρολίλο-λίλο...ιατρός για τα μωρά..), " η αλεπού γιατρός" κι ένα θαυμάσιο τραγούδι για την αξία της υγείας στη ζωή μας "πες μου που 'ναι πιο καλά;" τα λόγια του τραγουδιού είναι:
Φεγγαράκι φεγγαράκι που κρέμεσαι στον ουρανό
Πες μου και που ναι πιο καλά στον κάμπο ή στο βουνό; (2)
Όπου είναι υγεία και χαρά κι όπου κανένας δεν πεινά
Και κανένας δεν κρυώνει ούτε πονάει εκεί ναι πιο καλά…
Ποταμάκι ποταμάκι που τρέχεις όλον τον καιρό
Πες μου και που ναι πιο καλά στην πόλη ή στο χωριό; (2)
Όπου είναι υγεία και χαρά κι όπου κανένας δεν πεινά
Και κανένας δεν κρυώνει ούτε πονάει εκεί ναι πιο καλά…
Χελιδόνι χελιδόνι που βλέπεις πόλεις και χωριά
Πες μου και που ναι πιο καλά στο νότο ή στο βοριά;
Όπου είναι υγεία και χαρά κι όπου κανένας δεν πεινά
Και κανένας δεν κρυώνει ούτε πονάει εκεί ναι πιο καλά…
11/02/2013 Δευτέρα
- Γειτονιά και επαγγέλματα: γνωρίζουμε στη γειτονιά μας αν υπάρχουν καταστήματα και πως λέγονται τα ανάλογα επαγγέλματα;Π.χ. υπάρχει κομμωτήριο-κομμώτρια, υπάρχει σούπερ μάρκετ-υπάλληλος κ.ο.κ.
- Γλώσσα και επαγγέλματα: γνωρίζουμε σε εικόνες τα επαγγέλματα:φούρναρης,ψωμί-Δασκάλα,πίνακας, Χορεύτρια,κορδέλες. Υπάρχουν αντίστοιχες καρτέλες με λέξεις σε κεφαλαία και πεζά γράμματα. Τα νήπια καλούνται να ταξινομήσουν τις εικόνες με τις λέξεις.
- Φύλλο εργασίας: ταύτιση επαγγέλματος και εργαλείων-λέξεις με αντίστοιχες καρτέλες.
-----------------------------------------------------------------
- Παραμύθι-η εργατικότητα: Διαβάζουμε από το Ανθολόγιο του Δημοτικού σελ. 139 "Η μηρμηγκοφωλιά" και συζητάμε για την εργατικότητα και την προετοιμασία των γνώσεων που χρειάζεται ο άνθρωπος σε κάθε δουλειά-επάγγελμα στη ζωή.
12/02/2013 Τρίτη
- Τραγούδι: "Πες μου και που΄ναι πιο καλά".
- Μαθηματικά: Καταγράφουμε τα επαγγέλματα που γνωρίσαμε στον πίνακα και τα νήπια κάνουν την καταμέτρηση, γράφουν μπροστά τον αριθμό. Μπορούν τα νήπια να συνδιαλλαγούν με πραγματικά χρήματα; Παρουσιάζουμε κέρματα του ενός, δύο και χαρτονομισμάτων πέντε,δέκα,είκοσι ευρώ. Σε ένα κατάλογο έχουμε γράψει τις τιμές στο φούρνο. Ζητάμε από τα νήπια να μας δείξουν το 1 ευρώ που χρειάζεται για να αγοράσουμε 2 κουλούρια, πενήντα λεπτών για ένα κουλούρι κ.ο.κ.
-------------------------------------
- Οι ομοιοκατάληκτες λέξεις: Διαβάζουμε στα παιδιά ζεύγη λέξεων και τα προτρέπουμε να δείξουν προσοχή στο τέλος της λέξης, αφού πρώτα δούμε και τις ανάλογες εικόνες.
Σε κάθε εικόνα που τους δείχνουμε, έχουμε γραμμένη από κάτω και την ονομασία της με μεγάλα γράμματα.Π.χ. Δασκάλα -σκάλα, αστυνόμος-τροχονόμος, βελόνι-μπαλόνι, χέρι-μαχαίρι, πόδι-χταπόδι.Τροποποίηση της δραστηριότητας:α) Δίνουμε την περιγραφή της εικόνας και τα παιδιά βρίσκουν σε ποια εικόνα αναφερόμαστε. Π.χ. για τις λέξεις πόδι-χταπόδι -Το χρησιμοποιούν οι ποδοσφαιριστές για να κλοτσούν τη μπάλα. -Ζει στη θάλασσα και έχει οχτώ πόδια. β) Αναφέρουμε στα παιδιά μια λέξη και ζητάμε να μας βρουν άλλες λέξεις που να έχουν την ίδια κατάληξη. γ) Ζητάμε να βρουν τη λέξη που δεν ομοιοκαταληκτεί με τις άλλες. Υλικό: Εικόνες που οι λέξεις τους να ομοιοκαταληκτούν.
13/02/2013 Τετάρτη
- Συμβολισμοί-επαγγέλματα και λέξεις: γνωρίζουμε την σημασία σημάτων-συμβόλων. Τα σύμβολα είναι ενδείξεις:α) σήματα που μας παρέχουν πληροφορίες(π.χ. σήματα στα προϊόντα) β) μας προφυλάσσουν από κινδύνους (π.χ. σήματα στο δρόμο) γ) μας βοηθούν να καταλάβουμε γεγονότα και καταστάσεις (π.χ. η ένδειξη από τον ήχο του ασθενοφόρου.
Στόχοι: 1) Να αναγνωρίζουν σήματα και σύμβολα και ενδείξεις στο περιβάλλον(π.χ. μην καπνίζετε, ησυχία-νοσοκομείο) 2) Να κατασκευάζουν τα δικά τους σήματα, σύμβολα για να αναπαραστήσουν συμβολικά γεγονότα και καταστάσεις.Κατασκευή σημάτων-κολλάζ. 3) Να συνδυάσουν επαγγέλματα -σύμβολα και λέξεις αυτών σε φύλλο εργασίας. Τα σύμβολα μέσο επικοινωνίας και γνώσης.
14/02/2013 Πέμπτη
- Επαγγέλματα στο παρελθόν: - Γνωρίζουμε δουλειές στην περιοχή μας που συνεχίζονται μέχρι σήμερα ενώ άλλες έχουν εκλείψει; Πως δούλευαν οι άνθρωποι τα παλιότερα χρόνια;
Απαντήσεις νηπίων: Δούλευαν με μεγάλη δυσκολία και κούραση(είπε η Ραφαέλα).
Δεν υπήρχαν μηχανήματα. Δουλεύανε με τα χέρια(είπε η Λυδία). Κουβαλούσαν πράγματα βαριά με τα χέρια (είπε ο Μάνος). Κουραζόταν πολύ γιατί δουλεύανε σκληρά και πολλές ώρες(είπε η Δέσποινα). Δουλεύανε από μικρά παιδιά(είπε ο Μιχάλης). Ο ένας βοηθούσε τον άλλον στη δουλειά και ήταν αγαπημένοι.(είπε η Ραφαέλα).
- Ποια ήταν τα επαγγέλματα; Ξυλοκόπος, Τσαγκάρης, Ράφτης, Τυροκόμος, Νερουλάς, Γιαουρτζής, Χαλβατζής, Καλαθάς, Τεχνίτης πέτρας κ.ά.
Αναζητάμε στο internet εικόνες επαγγελμάτων του παρελθόντος. Επίσης ένα νήπιο μας φέρνει ημερολόγιο με επαγγέλματα παλιά στην περιοχή μας. Τα νήπια διαπιστώνουν την έλλειψη εργαλείων ,ρεύματος, καταστημάτων, σκληρής δουλειάς τα παλιότερα χρόνια.
15/02/2013 Παρασκευή
- Γνωρίζω και συζητώ για το βοηθό: ποια είναι τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά γνωρίσματα κάθε παιδιού, τα ενδιαφέροντά του;Τα νήπια καλούνται καθημερινά να μιλήσουν θετικά για ένα παιδί της ομάδας μας.
- Το σχέδιο που μου αρέσει περισσότερο να ζωγραφίζω: σε φύλλο εργασίας τα νήπια καλούνται να ζωγραφίσουν το αγαπημένο τους σχέδιο και να μιλήσουν γι αυτό.
--------------------------------------------
- Παιχνίδια: ποια είναι τα αγαπημένα μας ομαδικά παιχνίδια; "αλάτι ψιλό, αλάτι χοντρό", "Το μαντιλάκι" ," ένα αυτοκίνητο που όλο όλο τρέχει" και βέβαια για τη δουλειά " Βασιλιά ,βασιλιά με τα κόκκινα σπαθιά, τι δουλειά;" Γνωρίζουμε τους κανόνες των παιχνιδιών και ξεκινάμε !
11/02/2013 Δευτέρα
- Γειτονιά και επαγγέλματα: γνωρίζουμε στη γειτονιά μας αν υπάρχουν καταστήματα και πως λέγονται τα ανάλογα επαγγέλματα;Π.χ. υπάρχει κομμωτήριο-κομμώτρια, υπάρχει σούπερ μάρκετ-υπάλληλος κ.ο.κ.
- Γλώσσα και επαγγέλματα: γνωρίζουμε σε εικόνες τα επαγγέλματα:φούρναρης,ψωμί-Δασκάλα,πίνακας, Χορεύτρια,κορδέλες. Υπάρχουν αντίστοιχες καρτέλες με λέξεις σε κεφαλαία και πεζά γράμματα. Τα νήπια καλούνται να ταξινομήσουν τις εικόνες με τις λέξεις.
- Φύλλο εργασίας: ταύτιση επαγγέλματος και εργαλείων-λέξεις με αντίστοιχες καρτέλες.
-----------------------------------------------------------------
- Παραμύθι-η εργατικότητα: Διαβάζουμε από το Ανθολόγιο του Δημοτικού σελ. 139 "Η μηρμηγκοφωλιά" και συζητάμε για την εργατικότητα και την προετοιμασία των γνώσεων που χρειάζεται ο άνθρωπος σε κάθε δουλειά-επάγγελμα στη ζωή.
12/02/2013 Τρίτη
- Τραγούδι: "Πες μου και που΄ναι πιο καλά".
- Μαθηματικά: Καταγράφουμε τα επαγγέλματα που γνωρίσαμε στον πίνακα και τα νήπια κάνουν την καταμέτρηση, γράφουν μπροστά τον αριθμό. Μπορούν τα νήπια να συνδιαλλαγούν με πραγματικά χρήματα; Παρουσιάζουμε κέρματα του ενός, δύο και χαρτονομισμάτων πέντε,δέκα,είκοσι ευρώ. Σε ένα κατάλογο έχουμε γράψει τις τιμές στο φούρνο. Ζητάμε από τα νήπια να μας δείξουν το 1 ευρώ που χρειάζεται για να αγοράσουμε 2 κουλούρια, πενήντα λεπτών για ένα κουλούρι κ.ο.κ.
-------------------------------------
- Οι ομοιοκατάληκτες λέξεις: Διαβάζουμε στα παιδιά ζεύγη λέξεων και τα προτρέπουμε να δείξουν προσοχή στο τέλος της λέξης, αφού πρώτα δούμε και τις ανάλογες εικόνες.
Σε κάθε εικόνα που τους δείχνουμε, έχουμε γραμμένη από κάτω και την ονομασία της με μεγάλα γράμματα.Π.χ. Δασκάλα -σκάλα, αστυνόμος-τροχονόμος, βελόνι-μπαλόνι, χέρι-μαχαίρι, πόδι-χταπόδι.Τροποποίηση της δραστηριότητας:α) Δίνουμε την περιγραφή της εικόνας και τα παιδιά βρίσκουν σε ποια εικόνα αναφερόμαστε. Π.χ. για τις λέξεις πόδι-χταπόδι -Το χρησιμοποιούν οι ποδοσφαιριστές για να κλοτσούν τη μπάλα. -Ζει στη θάλασσα και έχει οχτώ πόδια. β) Αναφέρουμε στα παιδιά μια λέξη και ζητάμε να μας βρουν άλλες λέξεις που να έχουν την ίδια κατάληξη. γ) Ζητάμε να βρουν τη λέξη που δεν ομοιοκαταληκτεί με τις άλλες. Υλικό: Εικόνες που οι λέξεις τους να ομοιοκαταληκτούν.
13/02/2013 Τετάρτη
- Συμβολισμοί-επαγγέλματα και λέξεις: γνωρίζουμε την σημασία σημάτων-συμβόλων. Τα σύμβολα είναι ενδείξεις:α) σήματα που μας παρέχουν πληροφορίες(π.χ. σήματα στα προϊόντα) β) μας προφυλάσσουν από κινδύνους (π.χ. σήματα στο δρόμο) γ) μας βοηθούν να καταλάβουμε γεγονότα και καταστάσεις (π.χ. η ένδειξη από τον ήχο του ασθενοφόρου.
Στόχοι: 1) Να αναγνωρίζουν σήματα και σύμβολα και ενδείξεις στο περιβάλλον(π.χ. μην καπνίζετε, ησυχία-νοσοκομείο) 2) Να κατασκευάζουν τα δικά τους σήματα, σύμβολα για να αναπαραστήσουν συμβολικά γεγονότα και καταστάσεις.Κατασκευή σημάτων-κολλάζ. 3) Να συνδυάσουν επαγγέλματα -σύμβολα και λέξεις αυτών σε φύλλο εργασίας. Τα σύμβολα μέσο επικοινωνίας και γνώσης.
14/02/2013 Πέμπτη
- Επαγγέλματα στο παρελθόν: - Γνωρίζουμε δουλειές στην περιοχή μας που συνεχίζονται μέχρι σήμερα ενώ άλλες έχουν εκλείψει; Πως δούλευαν οι άνθρωποι τα παλιότερα χρόνια;
Απαντήσεις νηπίων: Δούλευαν με μεγάλη δυσκολία και κούραση(είπε η Ραφαέλα).
Δεν υπήρχαν μηχανήματα. Δουλεύανε με τα χέρια(είπε η Λυδία). Κουβαλούσαν πράγματα βαριά με τα χέρια (είπε ο Μάνος). Κουραζόταν πολύ γιατί δουλεύανε σκληρά και πολλές ώρες(είπε η Δέσποινα). Δουλεύανε από μικρά παιδιά(είπε ο Μιχάλης). Ο ένας βοηθούσε τον άλλον στη δουλειά και ήταν αγαπημένοι.(είπε η Ραφαέλα).
- Ποια ήταν τα επαγγέλματα; Ξυλοκόπος, Τσαγκάρης, Ράφτης, Τυροκόμος, Νερουλάς, Γιαουρτζής, Χαλβατζής, Καλαθάς, Τεχνίτης πέτρας κ.ά.
Αναζητάμε στο internet εικόνες επαγγελμάτων του παρελθόντος. Επίσης ένα νήπιο μας φέρνει ημερολόγιο με επαγγέλματα παλιά στην περιοχή μας. Τα νήπια διαπιστώνουν την έλλειψη εργαλείων ,ρεύματος, καταστημάτων, σκληρής δουλειάς τα παλιότερα χρόνια.
15/02/2013 Παρασκευή
- Γνωρίζω και συζητώ για το βοηθό: ποια είναι τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά γνωρίσματα κάθε παιδιού, τα ενδιαφέροντά του;Τα νήπια καλούνται καθημερινά να μιλήσουν θετικά για ένα παιδί της ομάδας μας.
- Το σχέδιο που μου αρέσει περισσότερο να ζωγραφίζω: σε φύλλο εργασίας τα νήπια καλούνται να ζωγραφίσουν το αγαπημένο τους σχέδιο και να μιλήσουν γι αυτό.
--------------------------------------------
- Παιχνίδια: ποια είναι τα αγαπημένα μας ομαδικά παιχνίδια; "αλάτι ψιλό, αλάτι χοντρό", "Το μαντιλάκι" ," ένα αυτοκίνητο που όλο όλο τρέχει" και βέβαια για τη δουλειά " Βασιλιά ,βασιλιά με τα κόκκινα σπαθιά, τι δουλειά;" Γνωρίζουμε τους κανόνες των παιχνιδιών και ξεκινάμε !
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου