Σάββατο, 23 Φεβρουαρίου 2013

Μέσα επικοινωνίας - Επικοινωνιακά κείμενα

25-02-2013 Δευτέρα
- Ποια μέσα επικοινωνίας γνωρίζουμε; Ερέθισμα μια αφίσα στο σχολείο μας για την παγκόσμια ημέρα 6 Μαρτίου κατά της βίας στο σχολείο; Καταγραφή αυτών στον πίνακα  και αρίθμηση.  Θα μπορούσαμε κι εμείς να συνθέσουμε τη δική μας αφίσα για το ίδιο θέμα;
- Αφήγηση ιστοριών-εμπειριών; Μικρές ιστορίες-εμπειρίες των νηπίων στην επαφή τους με τηλέφωνο,ραδιόφωνο,τηλεόραση, γράμμα, Ε-mail, μήνυμα, αφίσα, διαφημιστικό προϊόντων,Φαξ κ.ά. (καλλιέργεια προφορικού λόγου)
Η επαφή των παιδιών με επικοινωνιακά κείμενα έχει ως στόχο: να συνειδητοποιήσουν ότι η γλώσσα είναι ένα εργαλείο επικοινωνίας και ότι ο γραπτός λόγος εξυπηρετεί καθημερινές λειτουργικές μας ανάγκες.
---------------------------------------
- Αφήγηση ιστορίας: ΦΟΒΟΣ-φόβος
"Θα μου μάθεις να πετάω;" της Γεωργία Λαττα, εκδ. Διάπλους
Που να φανταστεί κανείς πως στα έντομα θα βρεις ότι βρίσκεις στους ανθρώπους, όλους της ζωής τους τρόπους! Σε έναν ανθισμένο κήπο μια μικρή χρυσαλίδα αρνείται πεισματικά να βγει από το κουκούλι της. Φοβισμένη, παρακολουθεί σκηνές από τη ζωή των άλλων εντόμων που εκτυλίσσονται μπροστά της. Τελικά θα ακούσει τη μαμά της που την προτρέπει να βγει έξω; Θα τολμήσει να αφήσει τη φωλιά της και να ζήσει τα όνειρά της; Ένα έμμετρο παραμύθι που βοηθά τα παιδιά να ξεπεράσουν το φόβο.
Μπορούμε να ανακαλύψουμε λέξεις που αρχίζουν από Φ,φ.
Τι είναι ο φόβος; Απαντήσεις νηπίων: - Τον φόβο τον φανταζόμαστε (Δέσποινα)
- Ο φόβος είναι κάτι μέσα στο μυαλό μας (Γιώργος Σταμούλος)
- Ο φόβος είναι αυτό που μας τρομάζει (Γιώργος Σταμούλος)
- Είναι κάτι τρομακτικό, το νιώθουμε. (Μάνος)
- Είναι κάτι που μας κάνει να τρέμουμε (Λυδία)
- Συναίσθημα-Φόβος-Φύλλο εργασίας:  Πότε έχουμε νιώσει φόβο και τι είναι αυτό που μας τρομάζει; Πως μπορούμε να το ξεπεράσουμε;
26-02-2013 Τρίτη
- Τα μέσα επικοινωνίας : Τηλέφωνο, Ραδιόφωνο, τηλεόραση: Συζητάμε για τη χρησιμότητα των μέσων επικοινωνίας στη ζωή μας, στην καθημερινότητά μας. Δείχνουμε εικόνες για τεχνολογία μέσων επικοινωνίας στο παρελθόν και σήμερα. Ποιος είναι ο εφευρέτης του τηλεφώνου; "Αλεξάντερ Γκράχαμ Μπελ Φυσικός με εξειδίκευση στην ακουστική"- (αυτοσχέδιο τηλέφωνο με πλαστικά ποτήρια και σκοινί). Η εφεύρεση του κινητού τηλεφώνου: Θεωρείται ως η πιο σύγχρονη εφεύρεση. Το πρώτο κινητό εφευρέθηκε πριν από 25 σχεδόν χρόνια. Φυσικά δεν είχε τη μορφή που έχει σήμερα.Το 1972 ο εφευρέτης της κινητής τηλεφωνίας, Αμερικανός Μάρτιν Κούπερ, δούλευε στη Motorola στο Σικάγο και ανέπτυξε ένα τηλέφωνο χωρίς καλώδια, με το οποίο μπορούσε κάποιος να τηλεφωνήσει παντού.
- Φύλλο εργασίας: Τα ονόματα και τα επίθετα των νηπίων: μπορούν να γράψουν το ονοματεπώνυμό τους με κεφαλαία και πεζά χωρίς τη βοήθεια της καρτέλας τους;
- Μουσικό παιχνίδι με τα ονόματα νηπίων: Τις καρτέλες τους κρατούν τα νήπια και με τη μουσική κινούνται σε κύκλο. Μόλις σταματήσει η μουσική αφήνουν το όνομά τους κάτω. Συνεχίζουμε με μουσική πότε αργή και πότε γρήγορη, μόλις σταματήσει πρέπει να βρουν τη σωστή καρτέλα, ενώ λείπουν μερικές. Αυτοί που δεν βρίσκουν χάνουν και συνεχίζουμε μέχρι να βγει ο νικητής. Χάνει επίσης όποιος βρει λάθος κάρτα.(άλλο όνομα).      27-02-2013 Τετάρτη
- Ανταγωνισμός: "Εγώ είμαι αρχηγός" Πόσο συχνά το λέω και σε ποιον; Διαβάζουμε την ιστορία της Μαρίας Ιορδανίδου με τίτλο "Εγώ είμαι αρχηγός". Στη συνέχεια τα νήπια εκφράζουν στιγμές που θέλουν να γίνουν αρχηγοί στην ομάδα ή σε παιχνίδια με φίλους τους.
Ανταγωνισμός λοιπόν ή συναγωνισμός; Πολλές ή λίγες φορές εκδηλώνουν αυτή την συμπεριφορά τους; Πως μπορούν να την αποφύγουν και να συνεργαστούν;
- Φύλλο εργασίας: Μικρές καθημερινές στιγμές των νηπίων που εκδηλώνουν το συναίσθημα του ανταγωνισμού και γιατί;
28-02-2013 Πέμπτη
- Μέσα ενημέρωσης: Ποια είναι η αγαπημένη σου εκπομπή και γιατί;

- Εφημερίδα, Διαφήμιση,Πρόσκληση, Επιστολή, Αφίσα: να έρθουν σε επαφή με ενημερωτικά κείμενα, να συμμετέχουν ενεργά στη δημιουργία δικών τους ενημερωτικών κειμένων για να εξυπηρετήσουν λειτουργικές τους ανάγκες.  Εμπειρίες τους με ενημερωτικά κείμενα.

3 σχόλια:

  1. Έχετε βραβείο από τα "Φουντουκάκια". Μπείτε στη σελίδα αν θέλατε να το παραλάβετε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Με ποιον τρόπο θα μπορούσαμε να το παραλάβουμε; Ευχαριστούμε πολύ!

      Διαγραφή
  2. Ευχαριστούμε πολύ! Χρόνια πολλά και καλή Σαρακοστή με υγεία και δημιουργικές ιδέες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή