21/10/2013 Δευτέρα
- Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο:
Δίνουμε βάση στις προτάσεις για το ημερολόγιο: Σήμερα είναι, εχθές ήταν, αύριο θα είναι... Έχουμε εποχή Φθινόπωρο ... Το Φθινόπωρο έχει 3 μήνες.... Τώρα έχουμε... Είναι 14 Οκτωβρίου.... και ο καιρός μας είναι....(ο αρχηγός της τάξης λέει το ημερολόγιο) και αλλαγή υπευθύνων τάξης.
Δίνουμε βάση στις προτάσεις για το ημερολόγιο: Σήμερα είναι, εχθές ήταν, αύριο θα είναι... Έχουμε εποχή Φθινόπωρο ... Το Φθινόπωρο έχει 3 μήνες.... Τώρα έχουμε... Είναι 14 Οκτωβρίου.... και ο καιρός μας είναι....(ο αρχηγός της τάξης λέει το ημερολόγιο) και αλλαγή υπευθύνων τάξης.
- Τι είναι πατρίδα; Είναι ο τόπος μου, εκεί που ζούνε πολλοί άνθρωποι και μιλούν την ίδια γλώσσα, εκεί που έχω το σπίτι μου και τη δουλειά οι γονείς μου, κ.ά. (οι απαντήσεις των νηπίων).
Οι λέξεις (Χώρα-Πατρίδα-Κράτος), έχουν την ίδια σημασία και πατρίδα μας είναι η ΕΛΛΑΔΑ - ελλάδα (με κεφαλαία και πεζά γράμματα). Στη χώρα μας έρχονται άνθρωποι για τουρισμό, για δουλειά, μετανάστες από άλλες χώρες, πρόσφυγες πολέμου.
- Γιατί είναι όμορφη η χώρα μας;
Παρουσιάζουμε το χάρτη (πολιτικό και γεωφυσικό της χώρας μας). Έχει ήλιο, γαλανό ουρανό, γελαστούς ανθρώπους, φιλόξενους, μουσεία, νησιά, πολλά βουνά, λίμνες, ποτάμια, όμορφες πόλεις, πολλά χωριά, πολλά νησιά με όμορφες παραλίες (είπαν τα νήπια).
-Οι γειτονικές μας χώρες είναι: Αλβανία, Σκόπια,Βουλγαρία και η Τουρκία.
Τα νήπια αναγνωρίζουν την χώρα μας και στον χάρτη της Ευρώπης. Παίζουμε παιχνίδια με κάρτες-εικόνες και λέξεις: τα νήπια ταυτίζουν τις σημαίες των χωρών που συμμετείχαν στον πόλεμο του '40 με τις αντίστοιχες λέξεις των κρατών.
- Τι είναι η σημαία; Παρουσιάζουμε την ελληνική σημαία σε χαρτόνι. (Ένα κομμάτι ύφασμα σε ορθογώνιο σχήμα, είπε η Ραφαέλα), είναι σύμβολο ειρήνης, ελευθερίας σε κάθε χώρα. Σε ποια κτίρια είναι πάντα υψωμένη στο κοντάρι της. (Δημόσια κτίρια και Βουλή των Ελλήνων, σώματα ένοπλων δυνάμεων-στρατός). Μιλάμε για τον εθνικό ύμνο και το Διονύσιο Σολωμό.
- Ποια χρώματα έχει η σημαία μας;
Διαβάζουμε το παραμύθι:
"Ασπρογάλανο πανί" από το Ανθολόγιο λογοτεχνικών κειμένων για το Νηπιαγωγείο σελ.43, εξηγούμε στα νήπια πως πήρε τα χρώματα η σημαία μας: γαλάζιο και λευκό. Μιλάμε για τα παιδιά της στεριάς και τα παιδιά της θάλασσας.
- Φύλλο εργασίας: Τα νήπια μπορούν να γράψουν λέξεις με τη βοήθεια καρτέλας (ΣΗΜΑΙΑ, ΕΛΛΑΔΑ), και να ζωγραφίσουν αντίστοιχα εικόνες.
- Τα τραγούδια μας; "Δε χορταίνω να βλέπω τον ήλιο", "Η ελληνική σημαία", μαθαίνουμε τραγούδια για τη γιορτή μας στο σχολείο.
Οι λέξεις (Χώρα-Πατρίδα-Κράτος), έχουν την ίδια σημασία και πατρίδα μας είναι η ΕΛΛΑΔΑ - ελλάδα (με κεφαλαία και πεζά γράμματα). Στη χώρα μας έρχονται άνθρωποι για τουρισμό, για δουλειά, μετανάστες από άλλες χώρες, πρόσφυγες πολέμου.
- Γιατί είναι όμορφη η χώρα μας;
Παρουσιάζουμε το χάρτη (πολιτικό και γεωφυσικό της χώρας μας). Έχει ήλιο, γαλανό ουρανό, γελαστούς ανθρώπους, φιλόξενους, μουσεία, νησιά, πολλά βουνά, λίμνες, ποτάμια, όμορφες πόλεις, πολλά χωριά, πολλά νησιά με όμορφες παραλίες (είπαν τα νήπια).
-Οι γειτονικές μας χώρες είναι: Αλβανία, Σκόπια,Βουλγαρία και η Τουρκία.
Τα νήπια αναγνωρίζουν την χώρα μας και στον χάρτη της Ευρώπης. Παίζουμε παιχνίδια με κάρτες-εικόνες και λέξεις: τα νήπια ταυτίζουν τις σημαίες των χωρών που συμμετείχαν στον πόλεμο του '40 με τις αντίστοιχες λέξεις των κρατών.
- Τι είναι η σημαία; Παρουσιάζουμε την ελληνική σημαία σε χαρτόνι. (Ένα κομμάτι ύφασμα σε ορθογώνιο σχήμα, είπε η Ραφαέλα), είναι σύμβολο ειρήνης, ελευθερίας σε κάθε χώρα. Σε ποια κτίρια είναι πάντα υψωμένη στο κοντάρι της. (Δημόσια κτίρια και Βουλή των Ελλήνων, σώματα ένοπλων δυνάμεων-στρατός). Μιλάμε για τον εθνικό ύμνο και το Διονύσιο Σολωμό.
- Ποια χρώματα έχει η σημαία μας;
Διαβάζουμε το παραμύθι:
"Ασπρογάλανο πανί" από το Ανθολόγιο λογοτεχνικών κειμένων για το Νηπιαγωγείο σελ.43, εξηγούμε στα νήπια πως πήρε τα χρώματα η σημαία μας: γαλάζιο και λευκό. Μιλάμε για τα παιδιά της στεριάς και τα παιδιά της θάλασσας.
- Φύλλο εργασίας: Τα νήπια μπορούν να γράψουν λέξεις με τη βοήθεια καρτέλας (ΣΗΜΑΙΑ, ΕΛΛΑΔΑ), και να ζωγραφίσουν αντίστοιχα εικόνες.
- Τα τραγούδια μας; "Δε χορταίνω να βλέπω τον ήλιο", "Η ελληνική σημαία", μαθαίνουμε τραγούδια για τη γιορτή μας στο σχολείο.
22/10/2013 Τρίτη
- Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο.
- ΕΙΡΗΝΗ- ειρήνη: Διαβάζουμε μικρές προτάσεις με όμορφες εικόνες, τι είναι Ειρήνη; Τα νήπια γνωρίζουν τα σύμβολα της ειρήνης (λευκό περιστέρι με κλαδί ελιάς) και ταυτίζουν τη λέξη με τις εικόνες.
- Τι συμβαίνει σε μια χώρα που έχει ειρήνη;
Τα νήπια είπαν: (τα παιδιά χαίρονται, παίζουν, πηγαίνουν σχολείο, οι άνθρωποι δουλεύουν, οι οικογένειες ζουν όμορφες στιγμές κ.ά.
- ΕΙΡΗΝΗ- ειρήνη: Διαβάζουμε μικρές προτάσεις με όμορφες εικόνες, τι είναι Ειρήνη; Τα νήπια γνωρίζουν τα σύμβολα της ειρήνης (λευκό περιστέρι με κλαδί ελιάς) και ταυτίζουν τη λέξη με τις εικόνες.
- Τι συμβαίνει σε μια χώρα που έχει ειρήνη;
Τα νήπια είπαν: (τα παιδιά χαίρονται, παίζουν, πηγαίνουν σχολείο, οι άνθρωποι δουλεύουν, οι οικογένειες ζουν όμορφες στιγμές κ.ά.
- Φύλλο εργασίας: Τα νήπια ζωγραφίζουν την εικόνα και εκφράζουν με πρόταση τι είναι για αυτά η ειρήνη.
- Τα τραγούδια μας; "Η Ειρήνη".
23/10/2013 Τετάρτη
- Τα τραγούδια μας; "Η Ειρήνη".
23/10/2013 Τετάρτη
- Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο:
- Το έπος του '40: Παρουσιάζουμε στα νήπια μια οικογενειακή φωτογραφία του 1940. Μετά από την περιγραφή των προσώπων, παρουσιάζουμε μέσα από εικόνες τη δύσκολη ζωή που περνούσαν οι έλληνες το '40. (συσσίτια, πόλεμος, φτώχεια, σκληρή εργασία όλων των ατόμων της οικογένειας, έλλειψη φαγητού και αγαθών, παλιά πέτρινα γκρεμισμένα σπίτια και ανύπαρκτοι δρόμοι, δυσκολία μεταφορικών μέσων και περίθαλψη υγείας).
- Οι χώρες που συμμετείχαν: Παρουσιάζουμε τις χώρες και τους πρωθυπουργούς της κάθε χώρας, την αφορμή του πολέμου (τη βύθιση της ΕΛΛΗΣ) και μέσα από εικόνες τους Έλληνες φαντάρους που πολέμησαν γενναία για ελεύθερη πατρίδα. Αφηγούμαστε τα γεγονότα σαν να μας έλεγε την ιστορία η γιαγιά μας, τις σειρήνες του πολέμου, την αγωνιά των πολιτών, τους στρατιώτες που έτρεξαν με κάθε μέσο στο μέτωπο(πεζικό, ναυτικό, αεροπορία), τον εφημεριδοπώλη με τα νέα, τις γυναίκες που κουβαλούσαν πυρομαχικά, τις νοσοκόμες που βοηθούσαν τους τραυματίες, την ειρήνη που σκόρπισε τη φρίκη του πολέμου. Βέβαια δεν ξεχνάμε την τραγουδίστρια-ηρωίδα της εποχής Σοφία Βέμπο.
- Διαβάζουμε το παραμύθι: "Ο γίγαντας και ο νάνος" σχετικά με τον πόλεμο της Ελλάδας και της Ιταλίας το '40.
- Τα τραγούδια μας; "Βάζει ο Ντούτσε τη στολή του".
- 2η Συνάντηση γονέων: Συνεργασία σχολείου και οικογένειας.
Το απόγευμα πραγματοποιήθηκε η συνάντηση με την ψυχολόγο κ. Άννα Παπαγιάννη με θέμα συζήτησης "Μεγαλώνοντας παιδιά σ' έναν κόσμο που αλλάζει". Οι γονείς αποδέχτηκαν την πρόσκληση και ο διάλογος με ερωτήσεις και προβληματισμούς για όλους μας είχε μεγάλο ενδιαφέρον.
- Το έπος του '40: Παρουσιάζουμε στα νήπια μια οικογενειακή φωτογραφία του 1940. Μετά από την περιγραφή των προσώπων, παρουσιάζουμε μέσα από εικόνες τη δύσκολη ζωή που περνούσαν οι έλληνες το '40. (συσσίτια, πόλεμος, φτώχεια, σκληρή εργασία όλων των ατόμων της οικογένειας, έλλειψη φαγητού και αγαθών, παλιά πέτρινα γκρεμισμένα σπίτια και ανύπαρκτοι δρόμοι, δυσκολία μεταφορικών μέσων και περίθαλψη υγείας).
- Οι χώρες που συμμετείχαν: Παρουσιάζουμε τις χώρες και τους πρωθυπουργούς της κάθε χώρας, την αφορμή του πολέμου (τη βύθιση της ΕΛΛΗΣ) και μέσα από εικόνες τους Έλληνες φαντάρους που πολέμησαν γενναία για ελεύθερη πατρίδα. Αφηγούμαστε τα γεγονότα σαν να μας έλεγε την ιστορία η γιαγιά μας, τις σειρήνες του πολέμου, την αγωνιά των πολιτών, τους στρατιώτες που έτρεξαν με κάθε μέσο στο μέτωπο(πεζικό, ναυτικό, αεροπορία), τον εφημεριδοπώλη με τα νέα, τις γυναίκες που κουβαλούσαν πυρομαχικά, τις νοσοκόμες που βοηθούσαν τους τραυματίες, την ειρήνη που σκόρπισε τη φρίκη του πολέμου. Βέβαια δεν ξεχνάμε την τραγουδίστρια-ηρωίδα της εποχής Σοφία Βέμπο.
- Διαβάζουμε το παραμύθι: "Ο γίγαντας και ο νάνος" σχετικά με τον πόλεμο της Ελλάδας και της Ιταλίας το '40.
- Τα τραγούδια μας; "Βάζει ο Ντούτσε τη στολή του".
- 2η Συνάντηση γονέων: Συνεργασία σχολείου και οικογένειας.
Το απόγευμα πραγματοποιήθηκε η συνάντηση με την ψυχολόγο κ. Άννα Παπαγιάννη με θέμα συζήτησης "Μεγαλώνοντας παιδιά σ' έναν κόσμο που αλλάζει". Οι γονείς αποδέχτηκαν την πρόσκληση και ο διάλογος με ερωτήσεις και προβληματισμούς για όλους μας είχε μεγάλο ενδιαφέρον.
- Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο:
- Πρόβα γιορτής και τραγούδια του '40. Δίνουμε έμφαση με ποιήματα για τη σημαία και την ειρήνη.
- Πρόβα γιορτής και τραγούδια του '40. Δίνουμε έμφαση με ποιήματα για τη σημαία και την ειρήνη.
25/10/2013 Παρασκευή
- Η γιορτή μας και ηπειρώτικοι χοροί: "Στης Πάργας τον ανήφορο", "Το φεγγάρι κάνει βόλτα".
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου