Σάββατο, 19 Οκτωβρίου 2013

Είμαστε ότι τρώμε!

14/10/2013 Δευτέρα
-Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο: 
Δίνουμε βάση στις προτάσεις για το ημερολόγιο: Σήμερα είναι... Έχουμε εποχή Φθινόπωρο ...  Το Φθινόπωρο έχει 3 μήνες.... Τώρα έχουμε... Είναι 14 Οκτωβρίου.... και αλλαγή υπευθύνων τάξης.
Παιχνίδι γνωριμίας: Η γνωριμία των νηπίων με την κ. Χρυσούλα μέσα από το παιχνίδι με τα ονόματα.
Τραγούδια(Φθινοπωρινά): Ποια τραγούδια έχουμε μάθει για το Φθινόπωρο; παιχνίδι μνήμης.

- Στόχοι: Ο/Η εκπαιδευτικός ανιχνεύει τις διατροφικές συνήθειες των παιδιών. 
Ποιες είναι οι τροφές τους στο πρωινό, στο δεκατιανό, στο μεσημεριανό τους φαγητό, το απόγευμα, το βράδυ;
Μέσα από το βιβλίο " οι θησαυροτροφές", τα νήπια γνωρίζουν τις ομάδες τροφίμων. (Από το γαλατένιο ως και το ντοματένιο). Εστιάζουμε στις βιταμίνες και το ασβέστιο.
Παιχνίδι με τον Billy: Κάθε νήπιο μιλά για το αγαπημένο του φαγητό και το αιτιολογεί. Ακολουθεί φύλλο εργασίας.
15/10/2013 Τρίτη
Τραγούδια (Φθινοπωρινά): Προσθέτουμε τα τρία τραγούδια της ιστορίας του πρίγκιπα Λεμόνη.
 Μιλάμε για την αξία των φρούτων στη διατροφή μας και ποιο είναι το αγαπημένο μας φρούτο. Θυμόμαστε αινίγματα και παροιμίες που μάθαμε με φρούτα. Τα νήπια μας μιλούν για την ετοιμασία του τραπεζιού στο σπίτι τους, πως τρώει η οικογένειά τους, συνήθειές τους. 
Γνωρίζουμε τα λαχανικά της ιστορίας μας: Πιπεριές, βλίτα και σπανάκι, κρεμμύδι,σκόρδο, καρότα, πατάτες, μαϊδανός κ.ά 
- Παραμύθι: "Ο πρίγκιπας Λεμόνης και η όμορφη  Κρεμμύδω" Γνωρίζουμε την ιστορία του γάμου με την όμορφη κρεμμύδω, που τόσο αρέσει στα παιδιά. Στη συνέχεια συζητάμε για τα λαχανικά, τι προσθέτουν στο φαγητό μας, για το μαγείρεμά τους, για τη συχνότητα στα γεύματα μας ( πράσινη σαλάτα).
Δραστηριότητες: Τραγούδια και χορευτικό με τους ήρωες του παραμυθιού. Ακολουθεί φύλλο εργασίας.
16/10/2013 Τετάρτη
Στόχοι: Να γνωρίσουν τη μεσογειακή διατροφή και τα οφέλη της. Να εμπλουτίσουν τις διατροφικές τους συνήθειες και να αλλάξουν εκείνες που είναι βλαβερές για την υγεία. Να μεταφέρουν τις γνώσεις του σχολείου στο σπίτι.
Πυραμίδα διατροφής: Παγκόσμια ημέρα διατροφής, τα παιδιά γνωρίζουν τη λογική της πυραμίδας;  δηλαδή αυτά που βρίσκονται στη βάση της πρέπει να τα τρώμε συχνότερα και αυτά που βρίσκονται στην κορυφή σπανιότερα. Πως όμως γίνεται αυτή η κατανομή τροφίμων; Ποιοι είναι οι ειδικοί; (Διαιτολόγος, Διατροφολόγος, εξέταση αίματος για σίδηρο και βιταμίνες). Ρωτάμε τα νήπια αν όντως εφαρμόζουν στη διατροφή τους τη μεσογειακή πυραμίδα. Καθημερινά πρέπει να καταναλώνονται φυτικά τρόφιμα: φρούτα, λαχανικά, χόρτα, σιτάρι, δημητριακά, λάδι και γαλακτοκομικά. Εβδομαδιαίως πρέπει να καταναλώνονται: ψάρι ή πουλερικά, 4 αυγά, ελιές, ξηροί καρποί, όσπρια, πατάτες και φρούτα για επιδόρπιο αντί για γλυκά. Μηνιαίως πρέπει να καταναλώνεται το κόκκινο κρέας σε μικρές ποσότητες. Επίσης η καθημερινή άσκηση μας δίνει το σωστό βάρος.
- Παιχνίδι (με τις αισθήσεις μου)τα παιδιά γνωρίζουν να περιγράφουν με κλειστά μάτια τα φρούτα και τα λαχανικά. Π.χ. Σκληρό, γλυκό....είναι το μήλο.
- Μαθηματικά:  "Μαθαίνω το τρίγωνο" Αφού περιγράψουν την πυραμίδα τα νήπια μαθαίνουν να σχηματίζουν τρίγωνο, με τα χέρια τους , με τα δάχτυλά τους, με το σώμα τριών νηπίων. Ακολουθεί φύλλο εργασίας. Στο φύλλο εργασίας σχεδιάζουν με μολύβι το τρίγωνο και ανακαλύπτουν με ξύλινα χρώματα τα τρίγωνα στο περιβάλλον γύρω τους, σε σχέδια-εικόνες.
17/10/2013 Πέμπτη
Γενέθλια νηπίου: Τα παιδιά γιορτάζουν τα γενέθλια του φίλου τους με τα αγαπημένα του τραγούδια. Επίσης μιλούν για στιγμές που μοιράζονται μαζί του στο σχολείο. Τελικά συνθέτουμε ένα βιβλίο που του χαρίζουμε με τις ευχές μας : Να τα εκατοστίσει!
Συζήτηση: Η μέρα των γενεθλίων μας. Τραγούδια που γνωρίζουμε, συνήθειες των παιδικών πάρτυ, ευχές για θετικά στοιχεία του χαρακτήρα του φίλου μας και όχι εξωτερικά χαρίσματα.
-Ζωγραφική: Η μέρα του φίλου μου: Μπορώ να ζωγραφίσω το ίδιο θέμα με το/την φίλο-η μου; Τα νήπια χαίρονται και βοηθούν το ένα το άλλο (συνεργασία-αλληλοβοήθεια) στην πραγματοποίηση κοινής ζωγραφιάς με θέμα που θα αποφασίσει ο αρχηγός με τυχαία κλήρωση κάθε ζευγαριού. Καταφέρνουν πολύ όμορφες ζωγραφιές με θέματα που έχουμε συζητήσει στο σχολείο.
- Παραμύθι: "Η τούρτα από τον ουρανό" από το Ανθολόγιο Λογοτεχνικών κειμένων για το Νηπιαγωγείο, σελ. 62-63. Μια αστεία ιστορία για την τούρτα του φίλου μας που γιορτάζει.
18/10/2013 Παρασκευή
Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο: 
Δίνουμε βάση στις προτάσεις για το ημερολόγιο: Σήμερα είναι... Έχουμε εποχή Φθινόπωρο ...  Το Φθινόπωρο έχει 3 μήνες.... Τώρα έχουμε... Είναι 18 Οκτωβρίου...., ο καιρός μας είναι... και Παρασκευούλα ημέρα σοκολάτας ως επιβράβευση τήρησης των κανόνων τάξης.
- Παραμύθι: "Αχ! Γιατί να είμαι γάτα!"από το Ανθολόγιο Λογοτεχνικών κειμένων για το Νηπιαγωγείο, σελ. 69. Μια αστεία ιστορία για την μοναδικότητα του εαυτού μας. 
Συζήτηση: Τι μου αρέσει περισσότερο στον εαυτό μου; (όχι εξωτερικά χαρακτηριστικά). Ποιο θα ήταν αυτό το στοιχείο του χαρακτήρα μου που θυμώνει ή  νευριάζει τους άλλους γύρω μου, στην οικογένειά μου ή στους φίλους μου; (θυμάμαι περιστατικό).
Φύλλο εργασίας: Μπορώ να κυκλώσω τα κεφαλαία γράμματα που συνθέτουν το όνομα μου;
Ομαδική κατασκευή: Όλη την εβδομάδα που πέρασε, τα νήπια στο απογευματινό τους συνεργάστηκαν σε ομαδική εργασία για την κατασκευή κολλάζ με θέμα "ΤΟ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ" Το σχολείο μας συμμετέχει στην "Περιβαλλοντική εβδομάδα δράσης" με εκδήλωση, σε δημοτικό χώρο έκθεσης όλων των έργων. από την υπεύθυνη σχολικών δραστηριοτήτων του νομού μας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου