29/10/2013 Τρίτη
- Αίνιγμα: Έχω μαγικό κουτί κι όλο ρίχνω κατιτί. Όσο τρώει και χορταίνει, τόσο πιο πολύ βαραίνει. Τι είναι;
- Παροιμίες: Τα νήπια ανακαλύπτουν το σοφό νόημα που κρύβουν τα σοφά λόγια του λαού μας, της γιαγιάς, οι παροιμίες με εικόνες και λόγια. Προσπαθούν με τη βοήθεια των εικόνων να επαναλάβουν τις παροιμίες.
- Μαθαίνω για την οικονομία: α) Τι είναι τα χρήματα; β) Η αξία του χρήματος. γ) Η αποταμίευση.
Τα παιδιά θα ανακαλύψουν τη σχέση του ανθρώπου με το χρήμα (εργασία), τη σημασία των οικονομικών συναλλαγών, (αγωγή του καταναλωτή), καθώς και την αξία της αποταμίευσης.
- Κριτήρια επιλογής του θέματος: η κοινωνική επικαιρότητα, τα ενδιαφέροντα των νηπίων. Επίσης οι εμπειρίες και τα βιώματά των παιδιών.
Εισάγουμε τον προβληματισμό στα παιδιά μέσα από το βιβλίο "Ο μέρμηγκας και ο τζίτζικας" εκδ. Κέδρος και θέτουμε ερωτήματα για να ανιχνεύσουμε προηγούμενες γνώσεις, εμπειρίες των παιδιών γύρω από το θέμα.
Που τα βρίσκουμε; Γιατί τα χρειαζόμαστε; Πως λέγεται αυτός που δεν κοπιάζει και τα περιμένει όλα έτοιμα;(τεμπέλης), Πως λέγεται αυτός που δουλεύει και προετοιμάζει με πρόγραμμα τη ζωή του; (εργατικός, εργάτης), Ποιος νομίζετε ότι θα τα καταφέρει καλύτερα στη ζωή του και γιατί;
- Τα παιδιά καταθέτουν γνώσεις και εμπειρίες, διατυπώνουν ερωτήσεις, απορίες, που τις καταγράφουμε δημιουργώντας ιστόγραμμα. Επιλέγουμε βιβλία που θα διαβάσουμε σχετικά με το θέμα μας.
Μισθός: τα χρήματα που παίρνει ο άνθρωπος μετά από εργασία. Πως ξοδεύουμε τα χρήματα; (έξοδα του μήνα-βασικές ανάγκες της οικογένειας).Τα θέλω των μικρών παιδιών είναι πολλά... τα μπορώ όμως των γονιών τους λίγα! Συζητάμε για την ανεργία στην Ελλάδα σήμερα και την ανάγκη βοήθειας και προσφοράς σε συμπολίτες μας που έχουν ανάγκη τα βασικά αγαθά (τρόφιμα, φάρμακα). Πρώτα καλύπτουμε τις βασικές ανάγκες της οικογένειας και μετά αφού αποταμιεύσουμε ένα μικρό
ποσό(για έκτακτες ανάγκες), μπορούμε να ξοδέψουμε λίγα χρήματα για ευχαρίστηση όλων των μελών μιας οικογένειας.
ποσό(για έκτακτες ανάγκες), μπορούμε να ξοδέψουμε λίγα χρήματα για ευχαρίστηση όλων των μελών μιας οικογένειας.
- Τραγούδι: Η αποταμίευση (Βάλε κι εσύ, βάζω κι εγώ, στον κουμπαρά μας το μικρό, βάλε κι εσύ βάζω κι εγώ, έστω και λιγοστά ευρώ.Αποταμίευση το λένε, κι από τα χρήματα όλα αυτά, θε να πάρουμε βιβλία και παιχνίδια διαλεχτά...).
- Φύλλο εργασίας: Η αποταμίευση Μπορείς να ζωγραφίσεις τις εικόνες και να βρεις τις λέξεις;- κρυπτόλεξο.
30/10/2013 Τετάρτη- Αίνιγμα: Έχω μαγικό κουτί κι όλο ρίχνω κατιτί. Όσο τρώει και χορταίνει, τόσο πιο πολύ βαραίνει. Τι είναι;
- Παροιμίες: Τα νήπια ανακαλύπτουν το σοφό νόημα που κρύβουν τα σοφά λόγια του λαού μας, της γιαγιάς, οι παροιμίες με εικόνες και λόγια. Προσπαθούν με τη βοήθεια των εικόνων να επαναλάβουν τις παροιμίες.
- Συζητάμε για την κατάθεση- ανάληψη χρημάτων στην τράπεζα, τα λογότυπα των τραπεζών σε εικόνες, τους υπαλλήλους της, τις επιταγές και τον κύκλο των χρημάτων (τσιγκούνης-σπάταλος). Τι έχουμε δωρεάν και τι αγοράζουμε;
- Με μεγεθυντικό φακό τα νήπια παρατηρούν τα νομίσματα-κέρματα ευρώ και τα σύμβολα και πρόσωπα που έχουν πάνω τους.(Διαφορετικά για κάθε χώρα της Ευρώπης-χάρτης).
Μπορούμε να φτιάξουμε μόνοι μας χρήματα; Που τυπώνονται τα χρήματα; (Συλλογή νομισμάτων-Νομισματοκοπείο-Μουσείο νομισμάτων).
Μπορούμε να φτιάξουμε μόνοι μας χρήματα; Που τυπώνονται τα χρήματα; (Συλλογή νομισμάτων-Νομισματοκοπείο-Μουσείο νομισμάτων).
Παρατηρούμε το 2ευρω και σχετικά με τον ταύρο και την όμορφη κοπέλα που έχει πάνω του, διαβάζουμε το μύθο της Ευρώπης.
- Παραμύθι: "Η αρπαγή της Ευρώπης"
- Παιχνίδι: Τα νήπια ανακαλύπτουν στην αυλή με το παιχνίδι της Μαργαρίτας τις χωροχρονικές έννοιες πάνω-κάτω, μπρος-πίσω. Χρησιμοποιούμε τα πλαστικά τούβλα που αναπαριστούν το νησάκι και η αυλή είναι η θάλασσα. Τα νήπια κολυμπούν με το ένα σφύριγμα και ανεβαίνουν πάνω με τη λέξη "Καρχαρίας".
31/10/2013 Πέμπτη
- Αποταμίευση: Η 31 Οκτωβρίου έχει καθιερωθεί παγκοσμίως ως ημέρα της αποταμίευσης. Στις 31 Οκτωβρίου του 1924 ιδρύθηκε στο Μιλάνο το Διεθνές Ινστιτούτο Ταχυδρομικών Ταμιευτηρίων. Συζήτηση με τα νήπια για το τι είναι η αποταμίευση(η συγκέντρωση χρημάτων για ώρα ανάγκης), πως γίνεται και πως μας βοηθάει;
- Τι θα έκανες αν έβρισκες 5 ευρώ και γιατί; Θα αγόραζες ένα παιχνίδι; Θα αγόραζες μια λιχουδιά; Θα τα έβαζες στον κουμπαρά σου; Θα τα έδινες στην αστυνομία; Αφού καταγράψουμε τις απόψεις τους καταλήγουμε σε συμπεράσματα-γράφημα.
- Παραμύθι: Η τσεπούλα και ο κουμπαράκος.
- Φύλλο εργασίας: Λαβύρινθος-διαδρομή. Τα νήπια ανακαλύπτουν τη διαδρομή όπου η τσεπούλα που έχει λίγα χρήματα θα συναντήσει τον κουμπαράκο που έχει περισσότερα για τις ανάγκες μας.(Μαθηματική έννοια-λαβύρινθος-διαδρομή).
1/11/2013 Παρασκευή
- Τι θα έκανες αν έβρισκες 5 ευρώ και γιατί; Θα αγόραζες ένα παιχνίδι; Θα αγόραζες μια λιχουδιά; Θα τα έβαζες στον κουμπαρά σου; Θα τα έδινες στην αστυνομία; Αφού καταγράψουμε τις απόψεις τους καταλήγουμε σε συμπεράσματα-γράφημα.
- Παραμύθι: Η τσεπούλα και ο κουμπαράκος.
- Φύλλο εργασίας: Λαβύρινθος-διαδρομή. Τα νήπια ανακαλύπτουν τη διαδρομή όπου η τσεπούλα που έχει λίγα χρήματα θα συναντήσει τον κουμπαράκο που έχει περισσότερα για τις ανάγκες μας.(Μαθηματική έννοια-λαβύρινθος-διαδρομή).
1/11/2013 Παρασκευή
- Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο:
Δίνουμε βάση στις προτάσεις για το ημερολόγιο: Σήμερα είναι, εχθές ήταν, αύριο θα είναι... Έχουμε εποχή Φθινόπωρο ... Το Φθινόπωρο έχει 3 μήνες.... Τώρα έχουμε... Είναι 1 Νοεμβρίου Καλό μήνα! και ο καιρός μας είναι....(ο αρχηγός της τάξης λέει το ημερολόγιο).
- Παραμύθι: " Τα παιδιά του Φθινοπώρου" "Η υπόσχεση του Νοέμβρη". Τα νήπια μετά την ανάγνωση του παραμυθιού λένε τις δουλειές που κάνουν οι άνθρωποι ως προετοιμασία για το Χειμώνα και βέβαια την υπόσχεσή του να φέρει στη μάνα του τη βροχή, τα δυο παιδιά της από την ξενιτειά, όταν θα είμαστε ξανά στο δημοτικό σχολείο!
- Φύλλο εργασίας: Ο μήνας Νοέμβρης ο κρασομήνας, ο μεθυστής, ο βροχερός! Τα νήπια ζωγραφίζουν με χρώματα της εποχής τα χαρακτηριστικά του Νοέμβρη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου