11-05-2015 Δευτέρα
- Πρωινές ανακοινώσεις: Ο βοηθός μετά την πρωινή προσευχή και το παιχνίδι στις γωνιές, ανακοινώνει στους φίλους τα νέα του.
- Υπεύθυνοι τάξης: Ο Αλέξανδρος και η Βαλέρια και βοηθός η Νάντια.
- Τραγούδια: Τα νήπια μαθαίνουν τραγούδια για την φιλία, συνεργασία,συναδέλφωση λαών και το Μάη:" Πως ήθελα να ήμουν λουλουδάκι", " Η μέλισσα πετά", με συνοδεία μουσικών οργάνων.
- Το θέμα μας: " Έντομα παντού πετούν... ", τι γνωρίζουν τα
Ποια είναι τα χαρακτηριστικά ενός εντόμου;(τρία μέρη:κεφάλι,κοιλιά και ουρά, κεραίες, ζουζουνίζουν, έχουν μικρό μέγεθος, φτερά, πόδια).
Ποιοι είναι οι εχθροί τους;
Με ποιο τρόπο αμύνονται και ποιος ο ρόλος τους (η αλυσίδα της ζωής) στη φύση;
Συζήτηση και απορίες των παιδιών στην παρεούλα.
- Μαθηματικά: "Οι αριθμοί 6 -7" (λέξη και σύμβολο), τα νήπια προσεγγιζουν τους αριθμούς με αντιστοίχιση ένα προς ένα , με τα δάχτυλα των χεριών τους, με μέτρηση αντικειμένων, κουκίδων(εύκολη οπτική αναγνώριση αριθμού).
Προσεγγίζουν την έννοια περισσότερα-λιγότερα...
Ανακαλύπτουν τον αριθμό στην αριθμογραμμή 1-10.
Τοποθετούν τους αριθμούς με εικόνες αντικειμένων ή με κουκίδες από το 1 ως το 7.
Εμπλουτίζουν τη γλώσσα με αριθμητικές εκφράσεις. Εξοικειώνονται με τα τακτικά αριθμητικά.
- Παιχνίδι:" Μανταλάκια με κάρτες", με δεμένα μάτια κάθε παιδί παίρνει (3 παιδιά) έναν αριθμό από το 1-7, τον αναγνωρίζει με την αφή, και τον κρατάει αν τον βρει, βάζει στη σωστή κάρτα που είναι γραμμενος ο αριθμός, τόσα μανταλάκια όσα λέει ο αριθμός.
- Φύλλο εργασίας: "Πόσα έντομα πετούν; " τα παιδιά μετρούν τις μέλισσες και τα λουλούδια και γράφουν τον αντίστοιχο αριθμό στα κουτιά. Επίσης συμπληρώνουν στην αριθμογραμμή τους αριθμούς 1-7.
12-05-2015 Τρίτη
- Πρωινές ανακοινώσεις: Ο βοηθός μετά την πρωινή προσευχή και το παιχνίδι στις γωνιές, ανακοινώνει στους φίλους τα νέα του.
- Υπεύθυνοι τάξης: Ο Αλέξανδρος και η Βαλέρια και βοηθός η Μαρίλια.
- Τραγούδια: Τα νήπια μαθαίνουν τραγούδια για την φιλία, και το Μάη:" Πως ήθελα να ήμουν λουλουδάκι", " Η μέλισσα πετά", με συνοδεία μουσικών οργάνων.
- Το θέμα μας: " Έντομα παντού πετούν...η μέλισσα ", τι γνωρίζουν τα παιδιά; Ας γνωρίσουμε την κυψέλη με τα μελίσσια της! Η κοινωνία των μελισσών (βασίλισσα, μέλισσα, κηφήνας, εργάτρια, κυψέλη, κυρήθρα, μέλι, γύρη, νέκταρ.
Πόσες είναι οι υπευθυνότητες σε μία κυψέλη που ο κόσμος της ζει οργανωνένος και δημιουργεί; (Μελισσοκομία και τα αγαθά της)
Η κα Σοφία επι τω έργω του μελισσοκόμου, αφού κατέχει την ιδιότητα και τον εξοπλισμό...
- Το παραμύθι μας: "Μια μέλισσα...με λύση" της Λήδας Βαρβαρούση, εκδ. Παπαδόπουλος, για το αξιοθαύμαστο έντομο τη μέλισσα και το έργο της στη φύση.
- Φύλλο εργασίας: "ΜΕΛΙΣΣΑ"
τα νήπια μετά το παιχνίδι λέξεων στην παρεούλα προσεγγίζουν τη σύνθεση των λέξεων ΜΕΛΙ, ΛΟΥΛΟΥΔΙ, τόσο στις φωνές-συλλαβές, όσο και στα φωνήματα-γράμματα.
13-05-2015 Τετάρτη
- Πρωινές ανακοινώσεις: Ο βοηθός μετά την πρωινή προσευχή και το παιχνίδι στις γωνιές, ανακοινώνει στους φίλους τα νέα του.
- Υπεύθυνοι τάξης: Ο Αλέξανδρος και η Βαλέρια και βοηθός η Μυρσίνη.
- Τραγούδια: Τα νήπια μαθαίνουν τραγούδια για την φιλία, και το Μάη:" Πως ήθελα να ήμουν λουλουδάκι", " Η μέλισσα πετά", με συνοδεία μουσικών οργάνων.
- Το θέμα μας: " Έντομα παντού πετούν...η μέλισσα ", τι γεύση έχει το μέλι; ('Ασκηση γεύσεων και οσμής) με προϊόντα της μέλισσας. Γνωρίζουν το μελισσοκόμο... Ποιοι είναι οι εχθροί της μέκισσας και πως προστατεύεται; Εικόνες από το διαδίκτυο.
15-05-2015 Παρασκευή
- Πρωινές ανακοινώσεις: Ο βοηθός μετά την πρωινή προσευχή και το παιχνίδι στις γωνιές, ανακοινώνει στους φίλους τα νέα του.
- Υπεύθυνοι τάξης: Ο Αλέξανδρος και η Βαλέρια και βοηθός η Αλκμήνη.
- Τραγούδια: Τα νήπια μαθαίνουν τραγούδια για την φιλία,
συνεργασία,συναδέλφωση λαών και το Μάη:" Ελάτε να γίνουμε φίλοι", " Τα παιχνίδια τα παλιά", " Αν όλα τα παιδιά της γης", "Λουλούδια ας διαλέξουμε", "Ο Μάϊος μας έφτασε", με συνοδεία μουσικών οργάνων.
- Το θέμα μας: " Έντομα παντού πετούν...η πεταλούδα ", τι γνωρίζουν τα παιδιά;
Ο κύκλος της ζωής της πεταλούδας. Τα χαρακτηριστικά της γνωρίσματα (του εντόμου). Ποιοι είναι οι εχθροί της και πως τους αντιμετωπίζει; (χρώματα της φύσης)
Μια ωραία προβολή για τα παιδια στο Πάνθεον - το Σάββατο με το παραμύθι: "Μη φοβάσαι το σκοτάδι"
- Εκπαιδευτική παρέμβαση: Κάθε Παρασκευή συζητάμε με τα νήπια θέματα που μας ευχαρίστησαν ή καταστάσεις που μας δυσκόλεψαν ή μας στενοχώρησαν στιγμές της εβδομάδας που πέρασε στο σχολείο. Προκύπτουν πολλά θέματα για συζήτηση και δικαιοσύνη απέναντι στους κανόνες της ομάδας μας.
- Το θέμα μας: " Έντομα παντού πετούν..." με το παραμύθι " Οι περιπέτειες της Χρυσαλένιας", της Μαριλένας Καβαδά. περιοδικό Παράθυρο τεύχ. 39, σχετικά με την περιπέτεια μιας μικρής πεταλούδας που έφυγε από το σπίτι της.
- Μπλοκ ζωγραφικής: "Οι περιπέτειες της Χρυσαλένιας" τι εντυπωσίασε τα παιδιά μετά την αφήγηση του παραμυθιού;
- Πρωινές ανακοινώσεις: Ο βοηθός μετά την πρωινή προσευχή και το παιχνίδι στις γωνιές, ανακοινώνει στους φίλους τα νέα του.
- Υπεύθυνοι τάξης: Ο Αλέξανδρος και η Βαλέρια και βοηθός η Νάντια.
- Τραγούδια: Τα νήπια μαθαίνουν τραγούδια για την φιλία, συνεργασία,συναδέλφωση λαών και το Μάη:" Πως ήθελα να ήμουν λουλουδάκι", " Η μέλισσα πετά", με συνοδεία μουσικών οργάνων.
- Το θέμα μας: " Έντομα παντού πετούν... ", τι γνωρίζουν τα
παιδιά;
Ποια έντομα γνωρίζουμε;Ποια είναι τα χαρακτηριστικά ενός εντόμου;(τρία μέρη:κεφάλι,κοιλιά και ουρά, κεραίες, ζουζουνίζουν, έχουν μικρό μέγεθος, φτερά, πόδια).
Ποιοι είναι οι εχθροί τους;
Με ποιο τρόπο αμύνονται και ποιος ο ρόλος τους (η αλυσίδα της ζωής) στη φύση;
Συζήτηση και απορίες των παιδιών στην παρεούλα.
- Μαθηματικά: "Οι αριθμοί 6 -7" (λέξη και σύμβολο), τα νήπια προσεγγιζουν τους αριθμούς με αντιστοίχιση ένα προς ένα , με τα δάχτυλα των χεριών τους, με μέτρηση αντικειμένων, κουκίδων(εύκολη οπτική αναγνώριση αριθμού).
Προσεγγίζουν την έννοια περισσότερα-λιγότερα...
Ανακαλύπτουν τον αριθμό στην αριθμογραμμή 1-10.
Τοποθετούν τους αριθμούς με εικόνες αντικειμένων ή με κουκίδες από το 1 ως το 7.
Εμπλουτίζουν τη γλώσσα με αριθμητικές εκφράσεις. Εξοικειώνονται με τα τακτικά αριθμητικά.
- Παιχνίδι:" Μανταλάκια με κάρτες", με δεμένα μάτια κάθε παιδί παίρνει (3 παιδιά) έναν αριθμό από το 1-7, τον αναγνωρίζει με την αφή, και τον κρατάει αν τον βρει, βάζει στη σωστή κάρτα που είναι γραμμενος ο αριθμός, τόσα μανταλάκια όσα λέει ο αριθμός.
- Φύλλο εργασίας: "Πόσα έντομα πετούν; " τα παιδιά μετρούν τις μέλισσες και τα λουλούδια και γράφουν τον αντίστοιχο αριθμό στα κουτιά. Επίσης συμπληρώνουν στην αριθμογραμμή τους αριθμούς 1-7.
12-05-2015 Τρίτη
- Πρωινές ανακοινώσεις: Ο βοηθός μετά την πρωινή προσευχή και το παιχνίδι στις γωνιές, ανακοινώνει στους φίλους τα νέα του.
- Υπεύθυνοι τάξης: Ο Αλέξανδρος και η Βαλέρια και βοηθός η Μαρίλια.
- Τραγούδια: Τα νήπια μαθαίνουν τραγούδια για την φιλία, και το Μάη:" Πως ήθελα να ήμουν λουλουδάκι", " Η μέλισσα πετά", με συνοδεία μουσικών οργάνων.
- Το θέμα μας: " Έντομα παντού πετούν...η μέλισσα ", τι γνωρίζουν τα παιδιά; Ας γνωρίσουμε την κυψέλη με τα μελίσσια της! Η κοινωνία των μελισσών (βασίλισσα, μέλισσα, κηφήνας, εργάτρια, κυψέλη, κυρήθρα, μέλι, γύρη, νέκταρ.
Πόσες είναι οι υπευθυνότητες σε μία κυψέλη που ο κόσμος της ζει οργανωνένος και δημιουργεί; (Μελισσοκομία και τα αγαθά της)
Η κα Σοφία επι τω έργω του μελισσοκόμου, αφού κατέχει την ιδιότητα και τον εξοπλισμό...
- Το παραμύθι μας: "Μια μέλισσα...με λύση" της Λήδας Βαρβαρούση, εκδ. Παπαδόπουλος, για το αξιοθαύμαστο έντομο τη μέλισσα και το έργο της στη φύση.
- Φύλλο εργασίας: "ΜΕΛΙΣΣΑ"
τα νήπια μετά το παιχνίδι λέξεων στην παρεούλα προσεγγίζουν τη σύνθεση των λέξεων ΜΕΛΙ, ΛΟΥΛΟΥΔΙ, τόσο στις φωνές-συλλαβές, όσο και στα φωνήματα-γράμματα.
13-05-2015 Τετάρτη
- Πρωινές ανακοινώσεις: Ο βοηθός μετά την πρωινή προσευχή και το παιχνίδι στις γωνιές, ανακοινώνει στους φίλους τα νέα του.
- Υπεύθυνοι τάξης: Ο Αλέξανδρος και η Βαλέρια και βοηθός η Μυρσίνη.
- Τραγούδια: Τα νήπια μαθαίνουν τραγούδια για την φιλία, και το Μάη:" Πως ήθελα να ήμουν λουλουδάκι", " Η μέλισσα πετά", με συνοδεία μουσικών οργάνων.
- Το θέμα μας: " Έντομα παντού πετούν...η μέλισσα ", τι γεύση έχει το μέλι; ('Ασκηση γεύσεων και οσμής) με προϊόντα της μέλισσας. Γνωρίζουν το μελισσοκόμο... Ποιοι είναι οι εχθροί της μέκισσας και πως προστατεύεται; Εικόνες από το διαδίκτυο.
15-05-2015 Παρασκευή
- Πρωινές ανακοινώσεις: Ο βοηθός μετά την πρωινή προσευχή και το παιχνίδι στις γωνιές, ανακοινώνει στους φίλους τα νέα του.
- Υπεύθυνοι τάξης: Ο Αλέξανδρος και η Βαλέρια και βοηθός η Αλκμήνη.
- Τραγούδια: Τα νήπια μαθαίνουν τραγούδια για την φιλία,
συνεργασία,συναδέλφωση λαών και το Μάη:" Ελάτε να γίνουμε φίλοι", " Τα παιχνίδια τα παλιά", " Αν όλα τα παιδιά της γης", "Λουλούδια ας διαλέξουμε", "Ο Μάϊος μας έφτασε", με συνοδεία μουσικών οργάνων.
- Το θέμα μας: " Έντομα παντού πετούν...η πεταλούδα ", τι γνωρίζουν τα παιδιά;
Ο κύκλος της ζωής της πεταλούδας. Τα χαρακτηριστικά της γνωρίσματα (του εντόμου). Ποιοι είναι οι εχθροί της και πως τους αντιμετωπίζει; (χρώματα της φύσης)
- Η εκδρομή μας: Τα νήπια ενθουσιασμένα συνάντησαν το 7ο Νηπιαγωγείο Ηγουμενίτσας και όλοι μαζί παίξαμε στην ακροθαλασσιά.
Μια ωραία προβολή για τα παιδια στο Πάνθεον - το Σάββατο με το παραμύθι: "Μη φοβάσαι το σκοτάδι"
- Εκπαιδευτική παρέμβαση: Κάθε Παρασκευή συζητάμε με τα νήπια θέματα που μας ευχαρίστησαν ή καταστάσεις που μας δυσκόλεψαν ή μας στενοχώρησαν στιγμές της εβδομάδας που πέρασε στο σχολείο. Προκύπτουν πολλά θέματα για συζήτηση και δικαιοσύνη απέναντι στους κανόνες της ομάδας μας.
18-05-2015 Δευτέρα
- Πρωινές ανακοινώσεις: Ο βοηθός μετά την πρωινή προσευχή και το παιχνίδι στις γωνιές, ανακοινώνει στους φίλους τα νέα του.
- Τραγούδια: Τα νήπια μαθαίνουν τραγούδια για την φιλία, και το Μάη:" Πως ήθελα να ήμουν λουλουδάκι", " Η μέλισσα πετά", με συνοδεία μουσικών οργάνων.
- Το θέμα μας: " Έντομα παντού πετούν..."ο άξονας συμμετρίας και ομαδική ζωγραφική - σύνθεση μιας πεταλούδας με τέμπερες. Τα παιδιά παρατηρούν εικόνες και μαθαίνουν πληροφορίες από την εγκυκλοπαίδεια Kidpedia "Πουλιά-έντομα".
19-05-2015 Τρίτη
- Πρωινές ανακοινώσεις: Ο βοηθός μετά την πρωινή προσευχή και το παιχνίδι στις γωνιές, ανακοινώνει στους φίλους τα νέα του.
- Το θέμα μας: " Έντομα παντού πετούν..."με αφορμή μια συλλόγή με έντομα που παρατήρησαν τα νήπια με τη βοήθεια του μεγεθυντικού φακού, μιλήσαμε γαι τα ακίνδυνα και επικύνδυνα(βλαβερά) έντομα. Επίσης συζητήσαμε γαι την αλυσίδα της ζωής. Τα νήπια μίλησαν για δικές τους εμπειρίες που έχουν δει έντομα , αν έχουν έρθεςι σε επαφή με αυτά(τσιμπήματα, αλλεργίες, ερεθισμοί).
- Το παραμύθι μας: "Εξαφανίστηκε, εξαφανίστηκε η κάμπια..." του Σαμ Γκόντουιν, εκδ. Πατάκη.
- Φύλλο εργασίας: "Η μεταμόρφωση της πεταλούδας"
τα νήπια συνθέτουν σωστά σε χρονική διαδοχή τη γέννηση μιας πεταλούδας"
τα νήπια συνθέτουν σωστά σε χρονική διαδοχή τη γέννηση μιας πεταλούδας"
20-05-2015 Τετάρτη
- Πρωινές ανακοινώσεις: Ο βοηθός μετά την πρωινή προσευχή και το παιχνίδι στις γωνιές, ανακοινώνει στους φίλους τα νέα του.
- Τραγούδια: Τα νήπια μαθαίνουν τραγούδια για την φιλία, και το Μάη:" Πως ήθελα να ήμουν λουλουδάκι", " Η μέλισσα πετά", με συνοδεία μουσικών οργάνων.- Το θέμα μας: " Έντομα παντού πετούν..." με το παραμύθι " Οι περιπέτειες της Χρυσαλένιας", της Μαριλένας Καβαδά. περιοδικό Παράθυρο τεύχ. 39, σχετικά με την περιπέτεια μιας μικρής πεταλούδας που έφυγε από το σπίτι της.
- Μπλοκ ζωγραφικής: "Οι περιπέτειες της Χρυσαλένιας" τι εντυπωσίασε τα παιδιά μετά την αφήγηση του παραμυθιού;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου