04-05-2015 Δευτέρα
Καλό μήνα!
Ένας νέος μήνας ήρθε, ο Μάϊος. Είναι ο τελευταίος μήνας της Άνοιξης. Τα ονόματά του στη λαϊκή μας παράδοση: "Λούλουδος", "Πράσινος", "Καλομηνάς", "Τριανταφυλλάς", γιατί άραγε να του έδωσαν αυτά τα ονόματα; Πείτε μια μικρή ιστορία για το κάθε όνομα που πήρε ο Μάϊος.
- Υπεύθυνοι τάξης: Η Ναταλία και η Εβελίνα και βοηθός ο Αλέξανδρος
- Πρωινές ανακοινώσεις: Ο βοηθός μετά την πρωινή προσευχή και το παιχνίδι στις γωνιές, ανακοινώνει στους φίλους τα νέα του.
- Τραγούδια: Τα νήπια μαθαίνουν τραγούδια για την φιλία, συνεργασία,συναδέλφωση λαών και το Μάη:" Ελάτε να γίνουμε φίλοι", " Τα παιχνίδια τα παλιά", " Αν όλα τα παιδιά της γης", "Λουλούδια ας διαλέξουμε", "Ο Μάϊος μας έφτασε", με συνοδεία μουσικών οργάνων.
- Το θέμα μας: " Ο Μάης και η πρωτομαγιά! ", τι γνωρίζουν τα παιδιά; Εκφράζουν τις εμπειρίες τους.
Συζητάμε τις παροιμίες του Μάη: "Μάης ο πενταφάγωτος και πάλι πεινασμένος", " Στο κακορίζικο τόπο το Μάη μήνα βρέχει", εξηγούμε στα παιδιά τι θέλουν να πουν οι παροιμίες, σχετικά με τις συνήθειες των αγροτών. ("Οι άνθρωποι της υπαίθρου τα παλιά χρόνια, παρατήρησαν πως καθώς η μέρα το Μάϊο μεγαλώνει, είχαν περισσότερο χρόνο από το πρωί ως το βράδυ και επομένως εργάζοταν περισσότερο και έτρωγαν πιο πολύ" - "τα σπαρτά είναι έτοιμα για το θερισμό το μήνα Ιούνιο και ο άνθρωπος της υπαίθρου που είχε κάνει τόσο κόπο για να τα μεγαλώσει, φοβόταν μήπως του καταστρέψει η βροχή τα σπαρτά του").
Διαβάζουμε το ποίημα "Ο Μάης" της Ρένας Καρθαίου και ζητάμε από τα παιδιά να μας πουν τι είναι η εργατική πρωτομαγιά και το έθιμο του στεφανιού. Ποια λουλούδια γνωρίζουν;
- Φύλλο εργασίας: "Ποια εικόνα σκέφτομαι ακούγοντας το ποίημα του Μάη;"
- Το διάλειμμα μας: "Παιχνίδια στην αυλή: περνά περνά η μέλισσα και τα κεραμιδάκια" τα νήπια αφού παίξουν πρώτα δύο ομαδικά παιχνίδια, παίζουν ελεύθερα με τους φίλους τους με τα παιχνίδια της αυλής.
- Το παραμύθι μας: "Έχω για συμμαθητή έναν πειρατή" εκδ, Παπαδόπουλος, όπου τα νήπια συζητούν μετά την αφήγηση του παραμυθιού την πρόταση: Είμαστε ίδιοι και διαφορετικοί-Ο καθένας μας είναι μοναδικός! Ολοκληρώνουμε τη παραμύθι με τη δημιουργία του δικού μας παραμυθιού, ως συμμετοχή στο πρόγραμμα φιλαναγνωσίας που συμμετέχουμε ως ομάδα.
05-05-2015 Τρίτη
- Υπεύθυνοι τάξης: Η Ναταλία και η Εβελίνα και βοηθός η Νάντια
- Πρωινές ανακοινώσεις: Ο βοηθός μετά την πρωινή προσευχή και το παιχνίδι στις γωνιές, ανακοινώνει στους φίλους τα νέα του και λέει το ημερολόγιο.
- Τραγούδια: Τα νήπια μαθαίνουν τραγούδια για την φιλία, συνεργασία,συναδέλφωση λαών και το Μάη:" Ελάτε να γίνουμε φίλοι", " Τα παιχνίδια τα παλιά", " Αν όλα τα παιδιά της γης", "Λουλούδια ας διαλέξουμε", "Πως ήθελα να ήμουν λουλουδάκι", με συνοδεία μουσικών οργάνων.
- Το παραμύθι μας: "Ο Μάης" από το παραμύθι "Τα παιδιά της Άνοιξης" της Λότη Πέτροβιτς, ιστορίες με τους 12 μήνες.
- Το θέμα μας: " Ο Μάης ", ποιες είναι οι άγνωστες-νέες λέξεις από το παραμύθι; Μπορούμε να παίξουμε με αυτές ένα παιχνίδι: Πόσες λέξεις θυμάμαι;(πέντε παιδιά επαναλαμβάνουν τις λέξεις με σειρά)
και το χαλασμένο τηλέφωνο; (παιχνίδι μνήμης και γλώσσας).
Ποιοι είναι οι πρωταγωνιστές στο παραμύθι;
- Μπορούμε να συνθέσουμε με διαφορετικό τρόπο την ιστορία μας;
Ποιοι είναι οι καινούριοι φίλοι του Μάη και τι του έμαθαν; Ποιοι είναι οι δικοί μας φίλοι;
- Μπλοκ ζωγραφικής: Θέμα:"Ο Μάης και οι φίλοι του" ζωγραφίζω ανάλογη εικόνα.
06-05-2015 Τετάρτη
- Το Νηπιαγωγείο θα είναι κλειστό λόγω σεμιναρίου των Νηπιαγωγών του Ν. Θεσπρωτίας.
Ένα ενδιαφέρον και αξιόλογο σεμινάριο με τίτλο" Αρμονίζω διαφορές και γνωρίζω ομορφιές". Μας δίνει το έναυσμα για ένα πρόγραμμα ίσως την επόμενη σχολική χρονιά.
07-05-2015 Πέμπτη
- Υπεύθυνοι τάξης: Η Ναταλία και η Εβελίνα και βοηθός η Μαρίλια
- Πρωινές ανακοινώσεις: Ο βοηθός μετά την πρωινή
προσευχή και το παιχνίδι στις γωνιές, ανακοινώνει στους φίλους τα νέα του και λέει το ημερολόγιο.
- Τραγούδια: Τα νήπια μαθαίνουν τραγούδια για την φιλία, συνεργασία,συναδέλφωση λαών και το Μάη:" Ελάτε να γίνουμε φίλοι", " Τα παιχνίδια τα παλιά", " Αν όλα τα παιδιά της γης", "Λουλούδια ας διαλέξουμε", "Πως ήθελα να ήμουν λουλουδάκι", με συνοδεία μουσικών οργάνων.
- Το θέμα μας: Η επίσκεψη στο μουσείο και η πρόβα μας για
την εκδήλωση του προγράμμματός μας. Τα νήπια στο χώρο του Μουσείου, αφού παρακολούθησαν την έκθεση με θέμα: "Αυτόφωτα αρχαία μνημεία στην Θεσπρωτία" και είδαν αρχαιολογικούς χώρους και εκκλησίες της περιοχής μας, έκαναν την πρώτη πρόβα της γιορτής μας.
08-05-2015 Παρασκευή
- Υπεύθυνοι τάξης: Η Ναταλία και η Εβελίνα και βοηθός η Αλκμήνη
- Πρωινές ανακοινώσεις: Ο βοηθός μετά την πρωινή προσευχή και το παιχνίδι στις γωνιές, ανακοινώνει στους φίλους τα νέα του και λέει το ημερολόγιο.
- Τραγούδια: Τα νήπια μαθαίνουν τραγούδια για την φιλία, συνεργασία,συναδέλφωση λαών και το Μάη:" Ελάτε να γίνουμε φίλοι", " Τα παιχνίδια τα παλιά", " Αν όλα τα παιδιά της γης", "Λουλούδια ας διαλέξουμε", "Πως ήθελα να ήμουν λουλουδάκι", " Έχω μια γλυκιά μανούλα"με συνοδεία
μουσικών οργάνων.
- Το θέμα μας: "Μανούλα χρόνια πολλά! στον πίνακα κιμωλίας γραμμένες στο κέντρο οι λέξεις Χρόνια Πολλά και γύρω τους η λέξη μαμά σε άλλες γλώσσες. Ρωτάμε αν τα νήπια αναγνωρίζουν κάποια λέξη και απαντούν τη λέξη μαμά.
- "Συζητώντας για τη μητέρα μου ..." ΙΔΕΌΓΡΑΜΜΑ με κέντρο τη ΜΑΜΑ!
- Στη συνέχεια
αναφέρουμε ότι την Κυριακή είναι η γιορτή της μητέρας και τα νήπια εκφράζουν τα συναισθήματά τους για αυτήν, ένα πρόσωπο που τα έφερε στη ζωή, ταυτόχρονα αναφέρουμε και τη γιορτή του πατέρα.
- Με εικόνες παίζουμε και γράφουμε τις λέξεις συνθέτοντας την ακροστοιχίδα από τα αρχικά κεφαλαία γράμματα των εικόνων.
- Φύλλο εργασίας: "Από που πήραμε τα γράμματα για να γράψουμε τη λέξη "ΜΗΤΕΡΑ";
- Κατασκευή-Χειροτεχνία: "Μαμά σ' αγαπώ πολύ" Κάρτα με τις πιο γλυκιές ευχές δώρο για την κάθε μανούλα.
Καλό μήνα!
Ένας νέος μήνας ήρθε, ο Μάϊος. Είναι ο τελευταίος μήνας της Άνοιξης. Τα ονόματά του στη λαϊκή μας παράδοση: "Λούλουδος", "Πράσινος", "Καλομηνάς", "Τριανταφυλλάς", γιατί άραγε να του έδωσαν αυτά τα ονόματα; Πείτε μια μικρή ιστορία για το κάθε όνομα που πήρε ο Μάϊος.
- Υπεύθυνοι τάξης: Η Ναταλία και η Εβελίνα και βοηθός ο Αλέξανδρος
- Πρωινές ανακοινώσεις: Ο βοηθός μετά την πρωινή προσευχή και το παιχνίδι στις γωνιές, ανακοινώνει στους φίλους τα νέα του.
- Τραγούδια: Τα νήπια μαθαίνουν τραγούδια για την φιλία, συνεργασία,συναδέλφωση λαών και το Μάη:" Ελάτε να γίνουμε φίλοι", " Τα παιχνίδια τα παλιά", " Αν όλα τα παιδιά της γης", "Λουλούδια ας διαλέξουμε", "Ο Μάϊος μας έφτασε", με συνοδεία μουσικών οργάνων.
- Το θέμα μας: " Ο Μάης και η πρωτομαγιά! ", τι γνωρίζουν τα παιδιά; Εκφράζουν τις εμπειρίες τους.
Συζητάμε τις παροιμίες του Μάη: "Μάης ο πενταφάγωτος και πάλι πεινασμένος", " Στο κακορίζικο τόπο το Μάη μήνα βρέχει", εξηγούμε στα παιδιά τι θέλουν να πουν οι παροιμίες, σχετικά με τις συνήθειες των αγροτών. ("Οι άνθρωποι της υπαίθρου τα παλιά χρόνια, παρατήρησαν πως καθώς η μέρα το Μάϊο μεγαλώνει, είχαν περισσότερο χρόνο από το πρωί ως το βράδυ και επομένως εργάζοταν περισσότερο και έτρωγαν πιο πολύ" - "τα σπαρτά είναι έτοιμα για το θερισμό το μήνα Ιούνιο και ο άνθρωπος της υπαίθρου που είχε κάνει τόσο κόπο για να τα μεγαλώσει, φοβόταν μήπως του καταστρέψει η βροχή τα σπαρτά του").
Διαβάζουμε το ποίημα "Ο Μάης" της Ρένας Καρθαίου και ζητάμε από τα παιδιά να μας πουν τι είναι η εργατική πρωτομαγιά και το έθιμο του στεφανιού. Ποια λουλούδια γνωρίζουν;
- Φύλλο εργασίας: "Ποια εικόνα σκέφτομαι ακούγοντας το ποίημα του Μάη;"
- Το διάλειμμα μας: "Παιχνίδια στην αυλή: περνά περνά η μέλισσα και τα κεραμιδάκια" τα νήπια αφού παίξουν πρώτα δύο ομαδικά παιχνίδια, παίζουν ελεύθερα με τους φίλους τους με τα παιχνίδια της αυλής.
- Το παραμύθι μας: "Έχω για συμμαθητή έναν πειρατή" εκδ, Παπαδόπουλος, όπου τα νήπια συζητούν μετά την αφήγηση του παραμυθιού την πρόταση: Είμαστε ίδιοι και διαφορετικοί-Ο καθένας μας είναι μοναδικός! Ολοκληρώνουμε τη παραμύθι με τη δημιουργία του δικού μας παραμυθιού, ως συμμετοχή στο πρόγραμμα φιλαναγνωσίας που συμμετέχουμε ως ομάδα.
05-05-2015 Τρίτη
- Υπεύθυνοι τάξης: Η Ναταλία και η Εβελίνα και βοηθός η Νάντια
- Πρωινές ανακοινώσεις: Ο βοηθός μετά την πρωινή προσευχή και το παιχνίδι στις γωνιές, ανακοινώνει στους φίλους τα νέα του και λέει το ημερολόγιο.
- Τραγούδια: Τα νήπια μαθαίνουν τραγούδια για την φιλία, συνεργασία,συναδέλφωση λαών και το Μάη:" Ελάτε να γίνουμε φίλοι", " Τα παιχνίδια τα παλιά", " Αν όλα τα παιδιά της γης", "Λουλούδια ας διαλέξουμε", "Πως ήθελα να ήμουν λουλουδάκι", με συνοδεία μουσικών οργάνων.
- Το παραμύθι μας: "Ο Μάης" από το παραμύθι "Τα παιδιά της Άνοιξης" της Λότη Πέτροβιτς, ιστορίες με τους 12 μήνες.
- Το θέμα μας: " Ο Μάης ", ποιες είναι οι άγνωστες-νέες λέξεις από το παραμύθι; Μπορούμε να παίξουμε με αυτές ένα παιχνίδι: Πόσες λέξεις θυμάμαι;(πέντε παιδιά επαναλαμβάνουν τις λέξεις με σειρά)
και το χαλασμένο τηλέφωνο; (παιχνίδι μνήμης και γλώσσας).
Ποιοι είναι οι πρωταγωνιστές στο παραμύθι;
- Μπορούμε να συνθέσουμε με διαφορετικό τρόπο την ιστορία μας;
Ποιοι είναι οι καινούριοι φίλοι του Μάη και τι του έμαθαν; Ποιοι είναι οι δικοί μας φίλοι;
- Μπλοκ ζωγραφικής: Θέμα:"Ο Μάης και οι φίλοι του" ζωγραφίζω ανάλογη εικόνα.
06-05-2015 Τετάρτη
- Το Νηπιαγωγείο θα είναι κλειστό λόγω σεμιναρίου των Νηπιαγωγών του Ν. Θεσπρωτίας.
Ένα ενδιαφέρον και αξιόλογο σεμινάριο με τίτλο" Αρμονίζω διαφορές και γνωρίζω ομορφιές". Μας δίνει το έναυσμα για ένα πρόγραμμα ίσως την επόμενη σχολική χρονιά.
07-05-2015 Πέμπτη
- Υπεύθυνοι τάξης: Η Ναταλία και η Εβελίνα και βοηθός η Μαρίλια
- Πρωινές ανακοινώσεις: Ο βοηθός μετά την πρωινή
προσευχή και το παιχνίδι στις γωνιές, ανακοινώνει στους φίλους τα νέα του και λέει το ημερολόγιο.
- Τραγούδια: Τα νήπια μαθαίνουν τραγούδια για την φιλία, συνεργασία,συναδέλφωση λαών και το Μάη:" Ελάτε να γίνουμε φίλοι", " Τα παιχνίδια τα παλιά", " Αν όλα τα παιδιά της γης", "Λουλούδια ας διαλέξουμε", "Πως ήθελα να ήμουν λουλουδάκι", με συνοδεία μουσικών οργάνων.
- Το θέμα μας: Η επίσκεψη στο μουσείο και η πρόβα μας για
την εκδήλωση του προγράμμματός μας. Τα νήπια στο χώρο του Μουσείου, αφού παρακολούθησαν την έκθεση με θέμα: "Αυτόφωτα αρχαία μνημεία στην Θεσπρωτία" και είδαν αρχαιολογικούς χώρους και εκκλησίες της περιοχής μας, έκαναν την πρώτη πρόβα της γιορτής μας.
08-05-2015 Παρασκευή
- Υπεύθυνοι τάξης: Η Ναταλία και η Εβελίνα και βοηθός η Αλκμήνη
- Πρωινές ανακοινώσεις: Ο βοηθός μετά την πρωινή προσευχή και το παιχνίδι στις γωνιές, ανακοινώνει στους φίλους τα νέα του και λέει το ημερολόγιο.
- Τραγούδια: Τα νήπια μαθαίνουν τραγούδια για την φιλία, συνεργασία,συναδέλφωση λαών και το Μάη:" Ελάτε να γίνουμε φίλοι", " Τα παιχνίδια τα παλιά", " Αν όλα τα παιδιά της γης", "Λουλούδια ας διαλέξουμε", "Πως ήθελα να ήμουν λουλουδάκι", " Έχω μια γλυκιά μανούλα"με συνοδεία
μουσικών οργάνων.
- Το θέμα μας: "Μανούλα χρόνια πολλά! στον πίνακα κιμωλίας γραμμένες στο κέντρο οι λέξεις Χρόνια Πολλά και γύρω τους η λέξη μαμά σε άλλες γλώσσες. Ρωτάμε αν τα νήπια αναγνωρίζουν κάποια λέξη και απαντούν τη λέξη μαμά.
- "Συζητώντας για τη μητέρα μου ..." ΙΔΕΌΓΡΑΜΜΑ με κέντρο τη ΜΑΜΑ!
- Στη συνέχεια
αναφέρουμε ότι την Κυριακή είναι η γιορτή της μητέρας και τα νήπια εκφράζουν τα συναισθήματά τους για αυτήν, ένα πρόσωπο που τα έφερε στη ζωή, ταυτόχρονα αναφέρουμε και τη γιορτή του πατέρα.
- Με εικόνες παίζουμε και γράφουμε τις λέξεις συνθέτοντας την ακροστοιχίδα από τα αρχικά κεφαλαία γράμματα των εικόνων.
- Φύλλο εργασίας: "Από που πήραμε τα γράμματα για να γράψουμε τη λέξη "ΜΗΤΕΡΑ";
- Κατασκευή-Χειροτεχνία: "Μαμά σ' αγαπώ πολύ" Κάρτα με τις πιο γλυκιές ευχές δώρο για την κάθε μανούλα.
Τα νήπια κόβουν με το ψαλίδι μια καρδιά, ζωγραφίζουν και γράφουν τις πιο γλυκές ευχές για τη μαμά και κρύβουν το δώρο με μια γλυκιά αποκάλυψη την Κυριακή...10 Μαϊου
-Το παραμύθι μας: "Θέλω να γίνω ήρωας" εκδ, Παπαδόπουλος, όπου τα νήπια συζητούν μετά την αφήγηση του παραμυθιού την πρόταση: Ο καθένας μας είναι μοναδικός! Θέλω να γίνω ήρωας! Που πιστεύουν ο καθένας ότι τα καταφέρνουν καλύτερα;
Ολοκληρώνουμε τη παραμύθι με τη δημιουργία της δικής μας αφίσας, ως συμμετοχή στο πρόγραμμα φιλαναγνωσίας που συμμετέχουμε ως ομάδα.
ΚΑΛΟ ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ!
Ολοκληρώνουμε τη παραμύθι με τη δημιουργία της δικής μας αφίσας, ως συμμετοχή στο πρόγραμμα φιλαναγνωσίας που συμμετέχουμε ως ομάδα.
ΚΑΛΟ ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου