Κυριακή 31 Μαΐου 2015

Γλυκό Καλοκαιράκι αγαπημένο...

με πόση εγώ λαχτάρα σε προσμένω... ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ!
02-06-2015 Τρίτη
Πρωινές ανακοινώσεις: Ο βοηθός μετά την πρωινή προσευχή και το παιχνίδι στις γωνιές, ανακοινώνει στους φίλους τα νέα του.
Υπεύθυνοι τάξης: Η Μελίνα  και ο Άγγελος και βοηθός η Ελένη.
Τραγούδια: Τα νήπια μαθαίνουν 
τραγούδια για το καλοκαίρι και τα χαρακτηριστικά του:
" Γλυκό Καλοκαιράκι αγαπημένο", " 10 καβουράκια"," Άσπρα καράβια" ," Το ονειρόπλοιο" .
- Το θέμα μας: " Καλό Καλοκαίρι ", τι γνωρίζουν τα παιδιά για την εποχή και τους μήνες της; (Χαρακτηριστικά εποχής και μηνών της, λαϊκές ονομασίες). 
Ποιήματα-εικονόλεξο, παροιμίες, αινίγματα για την εποχή.
Περιγραφή εικόνων με θέμα το Καλοκαίρι (Καλλιέργεια προφορικού λόγου-Διατύπωση προτάσεων-περιγραφή εικόνων και άσκηση μνήμης).
Παραμύθι:: "Τα παιδιά του Καλοκαιριού"της Λότη Πέτροβιτς -Ανδρουτσοπούλου, εκδ. Πατάκη, όπου τα νήπια ακούγοντας το παραμύθι αποτυπώνουν λέξεις που χαρακτηρίζουν τον Ιούνιο. Αφού γίνει καταγραφή στον πίνακα κιμωλίας τα παιδιά παίζουν το χαλασμένο τηλέφωνο με αυτές - παιχνίδι στην παρεούλα.
Ιδεόγραμμα: "Καλοκαίρι-Θάλασσα ή βουνό;" , τα νήπια με καταιγισμό ιδεών εκφράζουν εμπειρίες τους με θέμα το Καλοκαίρι., όπως: Κλείνουν τα σχολεία, η θάλασσα έχει φυτά; Πως είναι ο καιρός το Καλοκαίρι; Ποιοι είναι οι μήνες; του Καλοκαιριού; Ποια είναι τα φρούτα του Καλοκαιριού;
 Θάλασσα ή βουνό; (Παραλία και παιχνίδια, Κατασκηνώσεις και περίπατοι στο δάσος).
Κατασκευή-Χειροτεχνία: "Ο Ήλιος", όπου τα νήπια με διαφορετικές τεχνοτροπίες σε 5 ομάδες συνθέτουν τον ήλιο και γράφουν λέξεις για αυτόν.
03-06-2015 Τετάρτη
Πρωινές ανακοινώσεις: Ο βοηθός μετά την πρωινή προσευχή και το παιχνίδι στις γωνιές, ανακοινώνει στους φίλους τα νέα του.
 Υπεύθυνοι τάξης: Η Μελίνα  και ο Άγγελος και βοηθός ο Δημήτρης
Τραγούδια: Τα νήπια μαθαίνουν τραγούδια για το καλοκαίρι και τα χαρακτηριστικά του:
" Γλυκό Καλοκαιράκι αγαπημένο", " 10 καβουράκια"," Άσπρα καράβια" ," Το ονειρόπλοιο" .
- Το θέμα μας: " Το δημοτικό σχολείο", τι γνωρίζουν, πως φαντάζονται το δημοτικό σχολείο τα παιδιά; 'Εχετε πάει σε δημοτικό σχολεία κι αν έχετε σδέρφια σε αυτό; Με την επίσκεψή μας σε αυτό ποιες ερωτήσεις -απορίες θα είχατε στη δασκάλα ή στο δάσκαλο της πρώτης τάξης; Καταγράφουμε τις ερωτήσεις των παιδιών: (Πόσα παιδιά έχει το σχολείο; Είναι εύκολο να μάθεις να διαβάζεις; Τι κάνετε στο διάλειμμα; Πως παίζετε; Αν κάποιο παιδί χτυπήσει στο διάλειμμα τι θα κάνει;)
" Η επίσκεψη στο δημοτικο", τα παιδιά
γνωρίζουν την φύλακα, την κυρία Κική στο κυλικείο, τις τουαλέτες, την αίθουσα εκδηλώσεων και γυμναστήριο, το διευθυντή και το γραφείο των δασκάλων.

Στη συνέχεια η κάθε ομάδα μπαίνει στα τμήματα Α1 και Α2 αντίστοιχα, όπου γνωρίζονται με τους δασκάλους και τα παιδιά της πρώτης τάξης.
Παρατηρούν την αίθουσα, τι ίδιο και τι διαφορετικό έχει με την τάξη του Νηπιαγωγείου; 
Προσφέρουν το δώρο (ομαδική εργασία)που ετοίμασαν για να τους χαρίσουν και λένε τις απορίες τους. Τα παιδιά της Α2 τάξης τους απαντούν στις απορίες τους και μετά παρακολουθούν το μάθημα της γλώσσας "η γκουρού-το κοχύλι" Πάλι και πέρσι το ίδιο μάθημα είχαμε πετύχει...
Αφού τελειώσει το μάθημα βγαίνουν με προσοχή στο διάλειμμα στην αυλή και μετά αναχωρούμε και επιστρέφουμε στο δικό μας διάλειμμα.

Φύλλο εργασίας: Τα νήπια ζωγραφίζουν ότι τους άρεσε ή τους προβλημάτισε στην επίσκεψή τους στο δημοτικό.


04-06-2015 Πέμπτη
Πρωινές ανακοινώσεις: Ο βοηθός μετά την πρωινή προσευχή και το παιχνίδι στις γωνιές, ανακοινώνει στους φίλους τα νέα του.
Υπεύθυνοι τάξης: Η Μαρία και ο Ηλίας και βοηθός  η Ναταλία.
Τραγούδια: Τα νήπια μαθαίνουν τραγούδια για το καλοκαίρι και τα χαρακτηριστικά του:
" Γλυκό Καλοκαιράκι αγαπημένο", " 10 καβουράκια"," Άσπρα καράβια" ," Το ονειρόπλοιο" .
- Το θέμα μας: " Η μετάβαση στο δημοτικό σχολείο ", τι θέλουν να συζητήσουν από τη χθεσινή τους εμπειρία;
- Το κουκλοθέατρο: "Γεια σου Νηπιαγωγείο!" όπου τα συναισθήματα των φίλων των ηρώων του κουκλοθεάτρου πολλά, για τους φίλους, το νέο σχολείο και τις Νηπιαγωγούς που αφήνουν πίσω... ακολουθεί συζήτηση σε κύκλο για τα δικά μας συναισθήματα.
Φύλλο εργασίας: Τα νήπια  για το portfoglio γράφουν το ονοματεπώνυμο με πεζά γράμματα και ζωγραφίζουν το δένυτο της εποχής (Καλοκαίρι)
05-06-2015 Παρασκευή
Πρωινές ανακοινώσεις: Ο βοηθός μετά την πρωινή προσευχή και το παιχνίδι στις γωνιές, ανακοινώνει στους φίλους τα νέα του.
Υπεύθυνοι τάξης: Η Μαρία και ο Ηλίας και βοηθός  ο Κωνσταντίνος.
Τραγούδια: Τα νήπια μαθαίνουν τραγούδια για το καλοκαίρι και τα χαρακτηριστικά του:
" Γλυκό Καλοκαιράκι αγαπημένο", " 10 καβουράκια"," Άσπρα καράβια" ," Το ονειρόπλοιο" .
- Το θέμα μας: " Γνωρίζω τα ζώα στο μουσείο ", τι γνωρίζουν τα παιδιά για τα ζώα στην περιοχή μας; 
Ένα θαυμάσιο εκπαιδευτικό πρόγραμμα που υλοποιεί το Αρχαιολογικό Μουσείο Ηγουμενίτσας. 
Τα νήπια γνώρισαν τις προθήκες όπου παρατηρούμε  την επαφή των ανθρώπων με ζώα: στα παιχνίδια, στις πανοπλίες τους και τα όπλα, στα νομίσματα, στις τοιχογραφίες και τα ψηφιδωτά. Πόσο αγαπούν τα νήπια το χώρο του μουσείου, που συνεργάστηκαν φέτος με τις αρχαιολόγους, αυτό επιβεβαιώθηκε και από τις ίδιες για το μεγάλο ενδιαφέρον των νηπίων σε όλη τη διάρκεια του προγράμματος. 
Τα νήπια είδαν και αναγώρισαν τα ζώα σε βιντεοπροβολή από τα αρχαία εκθέματα που υπάρχουν στο μουσείο.
 Επίσης άκουσαν με ενδιαφέρον και προσοχή το μύθο της Αράχνης και της θεάς Αθηνάς. 
Στη συνέχεια σε δυο ομάδες αναγνώρισαν τα ζώα (αρχαία ονόματα) που ήταν κρυμμένες σε παραθυράκια με τις σκιές τους και οι λέξεις γραμμένες στην οθόνη.
Στη συνέχεια σε δυο ομάδες αναγνώρισαν την αρχαία περιοχή της Ηγουμενίτσας και τοποθέτησαν στο χάρτη τα ζώα ανάλογα με την περιοχή που ζούσαν.
 Ήταν ένα δημιουργικό και ταυτόχρονα πλύσιο σε πληροφορίες-γνώσεις για τους ανθρώπους στην περιοχή μας και τη σχέση τους με τη φύση και τα ζώα. Μια δημιουργική  ημέρα του περιβάλλοντος!
- Φύλλο εργασίας:
 " Η φιλία στο νηπιαγωγείο", 
έχω μια καρδιά που χωρά πολλούς φίλους... 
Μια εργασία όπου τα παιδιά έπαιρναν τις

καρτέλες των φίλων τους 
έγραφαν τα ονόματά τους και ζωγράφιζαν αυτούς μέσα σε μία καρδιά. 
Η συγκίνησή τους μεγάλη όταν στο τέλος της εργασίας τους εκφράστηκαν για το πως νιώθουν μαζί τους στο σχολείο!
Θετικές  σκέψεις ή δυσκολίες που συναντήσαμε στην εβδομάδα που πέρασε: Τα περισσότερα νήπια ενθουσιάτηκαν με τη δραστηριότητα της φιλίας και την εργασία που ακολούθησε, άλλα μίλησαν για το δημοτικό και τι τα ανησύχησε, άλλα για το μουσείο...ήταν μια δημιουργική εβδομάδα στο σχολείο.
Καλο σαββατοκύριακο!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου