21-05-2015 Πέμπτη
- Πρωινές ανακοινώσεις: Ο βοηθός μετά την πρωινή προσευχή και το παιχνίδι στις γωνιές, ανακοινώνει στους φίλους τα νέα του.
- Υπεύθυνοι τάξης: Η Αλκμήνη και ο Χαράλαμπος και βοηθός η Ζωή.
- Τραγούδια: Τα νήπια μαθαίνουν τραγούδια για τον ήλιο και τη φύση" Πως ήθελα να ήμουν λουλουδάκι", " Το ηλιακό λεωφορείο", με συνοδεία μουσικών οργάνων.
- Το θέμα μας: " Ήλιε, ήλιε βασιλιά μου ", τι γνωρίζουν τα παιδιά; ( Ο ήλιος είναι χρήσιμος γιατί; απαντήσεις νηπίων: Φωτίζει τη γη, ζεσταίνει τη γη, μεγαλώνουν τα φυτά,μας δίνει ενέργεια, μας κάνει χαρούμενους...).
Τι θέλουν να μάθουν για τον ήλιο; (Αν ο ήλιος δεν υπήρχε τι θα συνέβαινε;απαντήσεις νηπίων: (Όλα θα ήταν σκοτεινά, όλα θα ήταν παγωμένα, δεν θα υπήρχαν φυτά, θα πάγωναν τα ζώα και οι άνθρωποι...)
Σύνθετες λέξεις με τον ήλιο: Δίνοντας τη δεύτερη λέξη τα νήπια συνθέτουν τις λέξεις (σπόρος-ηλιόσπορος, άνθος-ηλίανθος, αχτίδα-ηλιαχτίδα κ.ο.κ.).
Ποίημα: "Ήλιε μου"της Μαίης Κοκκίδου, μουσικοπαιδαγωγού, εμπνευσμένο από την ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη από περιοδικό Νο 75 Μάϊος-Ιούνιος Παράθυρο, σελ. 245.
Παραμύθι:: "Ο ήλιος που έχασε τις ηλιαχτίδες του"του Γιώργου Τσα από το περιοδικό Νο 75 Μάϊος-Ιούνιος Παράθυρο, σελ. 246.
Αινίγματα: "Με ένα ταψάκι βούτυρο όλο τον κόσμο αλείφω, Τι είναι; " και "Κλειδώνω, μανταλώνω, τον κλέφτη βρίσκω μέσα. Τι είναι; ", όπου τα νήπια επαναλαμβάνουν τα αινίγματα. (Άσκηση μνήμης και προφορικού λόγου).
Με αφορμή τις αχτίδες του ήλιου και το σχέδιο του στον πίνακα, τα παιδιά μετρούν τις αχτίδες και αρχίζει μια δραστηριότητα μαθηματικών... Τοποθετούν ανάλογα 8 ή 9 αντικείμενα (Ξύλινα τουβλάκια) στις αχτίδες του ήλιου και δείχνουν τον αριθμό στην αριθμογραμμή της παρεούλας.
22-05-2015 Παρασκευή
- Πρωινές ανακοινώσεις: Ο βοηθός μετά την πρωινή προσευχή και το παιχνίδι στις γωνιές, ανακοινώνει στους φίλους τα νέα του.
- Υπεύθυνοι τάξης: Η Η Αλκμήνη και ο Χαράλαμπος και βοηθός ο Άγγελος.
- Τραγούδια: Τα νήπια μαθαίνουν τραγούδια για τον ήλιο και τη φύση" Πως ήθελα να ήμουν λουλουδάκι", " Το ηλιακό λεωφορείο", με συνοδεία μουσικών οργάνων.
- Το θέμα μας: " Ήλιε, ήλιε βασιλιά μου ", τι γνωρίζουν σχετικά με για τον ήλιο;τα νήπια περιγράφουν τον ήλιο ως καυτός, μεγάλος, κίτρινη μπάλα, φωτιά, φωτεινός, έχει αχτίδες, βρίσκεται στον ουρανό, είναι πλανήτης(αστέρι). Δείχνουμε στα παιδιά την εγκυκλοπαίδεια γνώσεων και παρατηρούν τις εικόνες του ήλιου.
- Πληροφορίες: Κάθε μέρα ο ήλιος μας κάνει ένα υπέροχο δώρο: φως και θερμότητα. Χωρίς αυτά η ζωή δεν θα υπήρχε στον πλανήτη μας, αφού τα φυτά χρειάζονται το φως του γαι να μεγαλώσουν, αλλά και να παράγουν το οξυγόνο που αναπνέουμε. Χωρίς τη θερμότητα του ήλιου η γη θα ήταν παγωμένη πολύ πιο κρύα από ότι είναι σήμερα η Ανταρκτική. Που αλλού χρειαζόμαστε τη θερμότητα του ήλιου; (ηλιακοί θερμοσίφωνες, αποξήρανση φρούτων, παραγωγή ενέργειαςμε "φωτοβολταϊκά συστήματα").
- Το θέμα μας: " Ήλιε, ήλιε βασιλιά μου ", τι γνωρίζουν σχετικά με τη Μυθολογία και για τον ήλιο με το άρμα του;
Διαβάσαμε το μύθο, συζητήσαμε τις συνέπειες του λάθους του Φαέθοντα και την αποτυπώσαμε με την ακόλουθη εργασία...
- Φύλλο εργασίας: "Ο Φαέθοντας και το άρμα του ήλιου" - Μυθολογία, όπου τα παιδιά ζωγραφίζουν σε εικόνα και απαντούν στην ερώτηση: Τι συνέβη όταν ο Φαέθοντας οδήγησε με λάθος τρόπο το άρμα του πατέρα του ήλιου;
- Αινίγματα: "Με ένα ταψάκι βούτυρο όλο τον κόσμο αλείφω, Τι είναι; " και "Κλειδώνω, μανταλώνω, τον κλέφτη βρίσκω μέσα. Τι είναι; ", όπου τα νήπια τοποθετούν τις καρτέλες λέξεων στη σωστή θέση σύμφωνα με την πρόταση- αίνιγμα στον πίνακα κιμωλίας. (Άσκηση παρατήτησης και προφορικού λόγου-σύνθεση προτάσεων από λέξεις-αναγνώριση λέξεων). Ανάλογα κρύβουμε μια λέξη ή δυο και περισσότερες, τα νήπια τις ανακαλύπτουν και τις δείχνουν στον πίνακα ή τις λένε.
25-05-2015 Δευτέρα
- Πρωινές ανακοινώσεις: Ο βοηθός μετά την πρωινή προσευχή και το παιχνίδι στις γωνιές, ανακοινώνει στους φίλους τα νέα του.
Πολλές και ωραίες-πρωτότυπες οι ανακοινώσεις μετά από ένα όμορφο Σαββατοκύριακο που πέρασαν τα παιδιά.
- Υπεύθυνοι τάξης: Η Μάγδα και ο Ιωάννης και βοηθός η Μελίνα
- Τραγούδια: Τα νήπια μαθαίνουν τραγούδια για τον ήλιο και τη φύση" Πως ήθελα να ήμουν λουλουδάκι", " Το ηλιακό λεωφορείο", με συνοδεία μουσικών οργάνων.
- Το θέμα μας: " Η ηλιοπροστασία ", τι γνωρίζουν σχετικά με την προστασία από τον ήλιο; (Προστασία του όζοντος στην ατμόσφαιρα της γης, άνθρωπος και προστασία).
Σχηματίζουμε τον κύκλο του ήλιου και τα παιδιά στις μικρές ακτίνες με τις μικρές ακτίνες λένε πότε ο ήλιος είναι εχθρός και με τις μεγάλες ακτίνες πότε ο ήλιος είναι φίλος. Εστιάζουμε στην ηλιοπροστασία και τα παιδιά μαθαίνουν μέσα από το διάλογο του ήλιου, του Πιπίνου, της Φιλιώς και του Πέτρου νέεες λέξεις: ηλίαση, φίλτρο προστασίας-αντηλιακό, εγκαύματα, ήλιος και ενέργεια, ρυτίδες και κρέμα προσώπου κ.ά.
- Τραγούδια: Τα νήπια μαθαίνουν τραγούδια για τον ήλιο και τη φύση" Πως ήθελα να ήμουν λουλουδάκι", " Το ηλιακό λεωφορείο", με συνοδεία μουσικών οργάνων.
- Το θέμα μας: " Η φωτοσύνθεση των φυτών ", τι γνωρίζουν σχετικά με τη φωτοσύνθεση;
Φωτοσύνθεση: Πως μεγαλώνει ένα φυτό; (με νερό, με το φως, με την ενέργεια που δημιουργεί ως τροφή).
Ποια είναι τα μέρη ενος φυτού;
Τι γνωρίζουμε για το βιολογικό λίπασμα (κοπριά, φύκια) και τι για το χημικό λίπασμα;
- Παρατηρώ με μικροσκόπιο: Με το μικροσκόπιο της φίλης μας Ναταλίας, παρατηρούν ένα-ένα τα παιδιά τα νεύρα, τα στόματα των φύλλων.
Πως μεταδίδεται η τροφή -η ενέργεια στα φυτά και στα δέντρα;
- Φυτώριο στην αυλή: "Γνωρίζω να φυτεύω...σπόρους ή λουλούδια;"
- Πως θα προετοιμαστούν κατάλληλα τα νήπια για να φυτέψουν τους σπόρους;
Τι άλλο θα χρησιμοποιήσουν;
- Ποια θα είναι η εργασία των υπεύθυνων και του βοηθού στην προστασία των φυτών;
(Φυτεύουμε λουλούδια με ανακυκλώσιμα υλικά με τη βοήθεια γονέα νηπίου, την κα Γεωργία (ανθοκόμου εξωτερικών χώρων ) στην αυλή μας.
- Τα παιδιά φύτεψαν σε ατομικό κύπελο σπόρους, αφού πρώτα τοποθέτησαν χαλίκια για το νερό στον πάτο του ποτηριού.
Στη συνέχεια τοποθέτησαν το φυλόχωμα , μετά τους σπόρους (από πανσέδες-λουλούδια και φυστίκια-ηλιόσπορους και φακές).
Πότισαν με νερό το ατομικό γλαστράκι και ρωτήσαμε την ανθοπώλη κάθε πότε να τα ποτίζουμε τώρα που έχει ζέστη.
- Ποια είναι τα κατάλληλα εργαλεία ενός κηπουρού; (σκαλιστήρι, τσουγκράνα, φτυάρι, συλλέκτης φύλλων, κλαδευτήρι,γάντια), όλα αυτά τα γνώρισαν με την δημιουργική-βιωματική δραστηριότητα φυτέματος.
- Ανα ομάδες τα παιδιά με τον ίδιο τρόπο φυτέψανε πετούνιες (5) και ομόρφυναν την αυλή μας.
- Το κέρασμα: Μια ευχάριστη λιχουδιά μας περίμενε στο τέλος των εργασιών, πρωτότυπο-φανταστικό κεικ με μπισκότα, όπως η δουλειά του κηπουρού.
Ευχαριστούμε θερμά την κα Γεωργία.
- Φύλλο εργασίας: Ακούγοντας το τραγούδι ηλιακό λεωφορείο, τα νήπια έμαθαν τα λόγια με συνοδεία μουσικής και μουσικών οργάνων.
Σε φύλλο εργασίας αποτύπωσαν με εικόνα το όμορφο ταξίδι του ηλιακού λεωφορείου.
27-05-2015 Τετάρτη
- Πρωινές ανακοινώσεις: Ο βοηθός μετά την πρωινή προσευχή και το παιχνίδι στις γωνιές, ανακοινώνει στους φίλους τα νέα του.
- Υπεύθυνοι τάξης: Η Μάγδα και ο Ιωάννης και βοηθός η Μαρία.
- Τραγούδια: Τα νήπια μαθαίνουν τραγούδια για τον ήλιο και τη φύση" Πως ήθελα να ήμουν λουλουδάκι", " Το ηλιακό λεωφορείο", με συνοδεία μουσικών οργάνων.
- Το θέμα μας: " Ο αριθμός 10 και η αριθμογραμμή 1-10 ", τι σχέση έχουν με τον ήλιο; Ένα παιχνίδι με εναλλαγές όπου τα παιδιά μαθαίνουν τους αριθμούς.
- Φύλλο εργασίας: Ένα παιχνίδι του αριθμού 10 που τον ανακαλύπτουν με διαφορετικό τρόπο, όπως και το παιχνίδι που προηγήθηκε.
- Παραμύθι: "Οι κόρες του ήλιου" από τη βιβλιοθήκη του σχολείου.
28-05-2015 Πέμπτη
- Πρωινές ανακοινώσεις: Ο βοηθός μετά την πρωινή προσευχή και το παιχνίδι στις γωνιές, ανακοινώνει στους φίλους τα νέα του.
- Υπεύθυνοι τάξης: Η Μάγδα και ο Ιωάννης και βοηθός η Μαρία.
- Τραγούδια: Τα νήπια μαθαίνουν τραγούδια για τον ήλιο και τη φύση" Πως ήθελα να ήμουν λουλουδάκι", " Το ηλιακό λεωφορείο", με συνοδεία μουσικών οργάνων.
29-05-2015 Παρασκευή
- Υπεύθυνοι τάξης: Η Αλκμήνη και ο Χαράλαμπος και βοηθός η Ζωή.
- Τραγούδια: Τα νήπια μαθαίνουν τραγούδια για τον ήλιο και τη φύση" Πως ήθελα να ήμουν λουλουδάκι", " Το ηλιακό λεωφορείο", με συνοδεία μουσικών οργάνων.
- Το θέμα μας: " Ήλιε, ήλιε βασιλιά μου ", τι γνωρίζουν τα παιδιά; ( Ο ήλιος είναι χρήσιμος γιατί; απαντήσεις νηπίων: Φωτίζει τη γη, ζεσταίνει τη γη, μεγαλώνουν τα φυτά,μας δίνει ενέργεια, μας κάνει χαρούμενους...).
Τι θέλουν να μάθουν για τον ήλιο; (Αν ο ήλιος δεν υπήρχε τι θα συνέβαινε;απαντήσεις νηπίων: (Όλα θα ήταν σκοτεινά, όλα θα ήταν παγωμένα, δεν θα υπήρχαν φυτά, θα πάγωναν τα ζώα και οι άνθρωποι...)
Σύνθετες λέξεις με τον ήλιο: Δίνοντας τη δεύτερη λέξη τα νήπια συνθέτουν τις λέξεις (σπόρος-ηλιόσπορος, άνθος-ηλίανθος, αχτίδα-ηλιαχτίδα κ.ο.κ.).
Ποίημα: "Ήλιε μου"της Μαίης Κοκκίδου, μουσικοπαιδαγωγού, εμπνευσμένο από την ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη από περιοδικό Νο 75 Μάϊος-Ιούνιος Παράθυρο, σελ. 245.
Παραμύθι:: "Ο ήλιος που έχασε τις ηλιαχτίδες του"του Γιώργου Τσα από το περιοδικό Νο 75 Μάϊος-Ιούνιος Παράθυρο, σελ. 246.
Αινίγματα: "Με ένα ταψάκι βούτυρο όλο τον κόσμο αλείφω, Τι είναι; " και "Κλειδώνω, μανταλώνω, τον κλέφτη βρίσκω μέσα. Τι είναι; ", όπου τα νήπια επαναλαμβάνουν τα αινίγματα. (Άσκηση μνήμης και προφορικού λόγου).
Με αφορμή τις αχτίδες του ήλιου και το σχέδιο του στον πίνακα, τα παιδιά μετρούν τις αχτίδες και αρχίζει μια δραστηριότητα μαθηματικών... Τοποθετούν ανάλογα 8 ή 9 αντικείμενα (Ξύλινα τουβλάκια) στις αχτίδες του ήλιου και δείχνουν τον αριθμό στην αριθμογραμμή της παρεούλας.
- Μαθηματικά: "Οι αριθμοί 8 -9" (λέξη και σύμβολο), τα νήπια προσεγγιζουν τους αριθμούς με αντιστοίχιση ένα προς ένα , με τα δάχτυλα των χεριών τους, με μέτρηση αντικειμένων, κουκίδων(εύκολη οπτική αναγνώριση αριθμού).
Προσεγγίζουν την έννοια περισσότερα-λιγότερα...
Ανακαλύπτουν τον αριθμό στην αριθμογραμμή 1-10.
Τοποθετούν τους αριθμούς με εικόνες αντικειμένων ή με κουκίδες από το 1 ως το 9.
- Παιχνίδι:" Μανταλάκια με κάρτες", με δεμένα μάτια κάθε παιδί παίρνει (3 παιδιά) έναν αριθμό από το 1-9, τον αναγνωρίζει με την αφή, και τον κρατάει αν τον βρει, βάζει στη σωστή κάρτα που είναι γραμμενος ο αριθμός, τόσα μανταλάκια όσα λέει ο αριθμός.
- Φύλλο εργασίας: "Πόσα πέταλα έχει το λουλούδι; " τα παιδιά μετρούν τα πέταλα των λουλουδιών και ζωγραφίζουν 8 και ζωγραφίζουν στο σώμα της πασχαλίτσας 9 βούλες. Επίσης συμπληρώνουν στην αριθμογραμμή τους αριθμούς 1-9.
- Πρωινές ανακοινώσεις: Ο βοηθός μετά την πρωινή προσευχή και το παιχνίδι στις γωνιές, ανακοινώνει στους φίλους τα νέα του.
- Υπεύθυνοι τάξης: Η Η Αλκμήνη και ο Χαράλαμπος και βοηθός ο Άγγελος.
- Τραγούδια: Τα νήπια μαθαίνουν τραγούδια για τον ήλιο και τη φύση" Πως ήθελα να ήμουν λουλουδάκι", " Το ηλιακό λεωφορείο", με συνοδεία μουσικών οργάνων.
- Το θέμα μας: " Ήλιε, ήλιε βασιλιά μου ", τι γνωρίζουν σχετικά με για τον ήλιο;τα νήπια περιγράφουν τον ήλιο ως καυτός, μεγάλος, κίτρινη μπάλα, φωτιά, φωτεινός, έχει αχτίδες, βρίσκεται στον ουρανό, είναι πλανήτης(αστέρι). Δείχνουμε στα παιδιά την εγκυκλοπαίδεια γνώσεων και παρατηρούν τις εικόνες του ήλιου.
- Πληροφορίες: Κάθε μέρα ο ήλιος μας κάνει ένα υπέροχο δώρο: φως και θερμότητα. Χωρίς αυτά η ζωή δεν θα υπήρχε στον πλανήτη μας, αφού τα φυτά χρειάζονται το φως του γαι να μεγαλώσουν, αλλά και να παράγουν το οξυγόνο που αναπνέουμε. Χωρίς τη θερμότητα του ήλιου η γη θα ήταν παγωμένη πολύ πιο κρύα από ότι είναι σήμερα η Ανταρκτική. Που αλλού χρειαζόμαστε τη θερμότητα του ήλιου; (ηλιακοί θερμοσίφωνες, αποξήρανση φρούτων, παραγωγή ενέργειαςμε "φωτοβολταϊκά συστήματα").
- Το θέμα μας: " Ήλιε, ήλιε βασιλιά μου ", τι γνωρίζουν σχετικά με τη Μυθολογία και για τον ήλιο με το άρμα του;
Διαβάσαμε το μύθο, συζητήσαμε τις συνέπειες του λάθους του Φαέθοντα και την αποτυπώσαμε με την ακόλουθη εργασία...
- Φύλλο εργασίας: "Ο Φαέθοντας και το άρμα του ήλιου" - Μυθολογία, όπου τα παιδιά ζωγραφίζουν σε εικόνα και απαντούν στην ερώτηση: Τι συνέβη όταν ο Φαέθοντας οδήγησε με λάθος τρόπο το άρμα του πατέρα του ήλιου;
- Αινίγματα: "Με ένα ταψάκι βούτυρο όλο τον κόσμο αλείφω, Τι είναι; " και "Κλειδώνω, μανταλώνω, τον κλέφτη βρίσκω μέσα. Τι είναι; ", όπου τα νήπια τοποθετούν τις καρτέλες λέξεων στη σωστή θέση σύμφωνα με την πρόταση- αίνιγμα στον πίνακα κιμωλίας. (Άσκηση παρατήτησης και προφορικού λόγου-σύνθεση προτάσεων από λέξεις-αναγνώριση λέξεων). Ανάλογα κρύβουμε μια λέξη ή δυο και περισσότερες, τα νήπια τις ανακαλύπτουν και τις δείχνουν στον πίνακα ή τις λένε.
25-05-2015 Δευτέρα
- Πρωινές ανακοινώσεις: Ο βοηθός μετά την πρωινή προσευχή και το παιχνίδι στις γωνιές, ανακοινώνει στους φίλους τα νέα του.
Πολλές και ωραίες-πρωτότυπες οι ανακοινώσεις μετά από ένα όμορφο Σαββατοκύριακο που πέρασαν τα παιδιά.
- Υπεύθυνοι τάξης: Η Μάγδα και ο Ιωάννης και βοηθός η Μελίνα
- Τραγούδια: Τα νήπια μαθαίνουν τραγούδια για τον ήλιο και τη φύση" Πως ήθελα να ήμουν λουλουδάκι", " Το ηλιακό λεωφορείο", με συνοδεία μουσικών οργάνων.
- Το θέμα μας: " Η ηλιοπροστασία ", τι γνωρίζουν σχετικά με την προστασία από τον ήλιο; (Προστασία του όζοντος στην ατμόσφαιρα της γης, άνθρωπος και προστασία).
Σχηματίζουμε τον κύκλο του ήλιου και τα παιδιά στις μικρές ακτίνες με τις μικρές ακτίνες λένε πότε ο ήλιος είναι εχθρός και με τις μεγάλες ακτίνες πότε ο ήλιος είναι φίλος. Εστιάζουμε στην ηλιοπροστασία και τα παιδιά μαθαίνουν μέσα από το διάλογο του ήλιου, του Πιπίνου, της Φιλιώς και του Πέτρου νέεες λέξεις: ηλίαση, φίλτρο προστασίας-αντηλιακό, εγκαύματα, ήλιος και ενέργεια, ρυτίδες και κρέμα προσώπου κ.ά.
- Κουκλοθέατρος: "Ο φίλος μας ο ήλιος" - Πως μπορεί να είναι φίλος μας ο ήλιος; Τι
ερωτήσεις θα κάνουν στα παιδιά η Φιλιώ και ο Πέτρος; τι άραγε θα απαντήσουν;
ερωτήσεις θα κάνουν στα παιδιά η Φιλιώ και ο Πέτρος; τι άραγε θα απαντήσουν;
- Φύλλο εργασίας: "Ανακαλύπτω τα γράμματα της λέξης ΗΛΙΟΣ-ήλιος" και συμπληρώνω την ακροστοιχίδα.
Μετά το διάλειμμα...
- Μπλοκ ζωγραφικής: "Με ποιο τρόπο ο ήλιος μπορεί να είναι εχθρός μας;"
Μπορώ να ζωγραφίσω σε εικόνα με ποιο τρόπο ο ήλιος είναι εχθρός του ανθρώπου; Μπορώ να συνθέσω μια πρόταση που να περιέχει τη λέξη ήλιος;
- Υπεύθυνοι τάξης: Η Μάγδα και ο Ιωάννης και βοηθός o Ηλίας.Μετά το διάλειμμα...
- Μπλοκ ζωγραφικής: "Με ποιο τρόπο ο ήλιος μπορεί να είναι εχθρός μας;"
Μπορώ να ζωγραφίσω σε εικόνα με ποιο τρόπο ο ήλιος είναι εχθρός του ανθρώπου; Μπορώ να συνθέσω μια πρόταση που να περιέχει τη λέξη ήλιος;
26-05-2015 Τρίτη
- Τραγούδια: Τα νήπια μαθαίνουν τραγούδια για τον ήλιο και τη φύση" Πως ήθελα να ήμουν λουλουδάκι", " Το ηλιακό λεωφορείο", με συνοδεία μουσικών οργάνων.
- Το θέμα μας: " Η φωτοσύνθεση των φυτών ", τι γνωρίζουν σχετικά με τη φωτοσύνθεση;
Φωτοσύνθεση: Πως μεγαλώνει ένα φυτό; (με νερό, με το φως, με την ενέργεια που δημιουργεί ως τροφή).
Ποια είναι τα μέρη ενος φυτού;
Τι γνωρίζουμε για το βιολογικό λίπασμα (κοπριά, φύκια) και τι για το χημικό λίπασμα;
- Παρατηρώ με μικροσκόπιο: Με το μικροσκόπιο της φίλης μας Ναταλίας, παρατηρούν ένα-ένα τα παιδιά τα νεύρα, τα στόματα των φύλλων.
Πως μεταδίδεται η τροφή -η ενέργεια στα φυτά και στα δέντρα;
- Φυτώριο στην αυλή: "Γνωρίζω να φυτεύω...σπόρους ή λουλούδια;"
- Πως θα προετοιμαστούν κατάλληλα τα νήπια για να φυτέψουν τους σπόρους;
Τι άλλο θα χρησιμοποιήσουν;
- Ποια θα είναι η εργασία των υπεύθυνων και του βοηθού στην προστασία των φυτών;
(Φυτεύουμε λουλούδια με ανακυκλώσιμα υλικά με τη βοήθεια γονέα νηπίου, την κα Γεωργία (ανθοκόμου εξωτερικών χώρων ) στην αυλή μας.
- Τα παιδιά φύτεψαν σε ατομικό κύπελο σπόρους, αφού πρώτα τοποθέτησαν χαλίκια για το νερό στον πάτο του ποτηριού.
Στη συνέχεια τοποθέτησαν το φυλόχωμα , μετά τους σπόρους (από πανσέδες-λουλούδια και φυστίκια-ηλιόσπορους και φακές).
Πότισαν με νερό το ατομικό γλαστράκι και ρωτήσαμε την ανθοπώλη κάθε πότε να τα ποτίζουμε τώρα που έχει ζέστη.
- Ποια είναι τα κατάλληλα εργαλεία ενός κηπουρού; (σκαλιστήρι, τσουγκράνα, φτυάρι, συλλέκτης φύλλων, κλαδευτήρι,γάντια), όλα αυτά τα γνώρισαν με την δημιουργική-βιωματική δραστηριότητα φυτέματος.
- Ανα ομάδες τα παιδιά με τον ίδιο τρόπο φυτέψανε πετούνιες (5) και ομόρφυναν την αυλή μας.
- Το κέρασμα: Μια ευχάριστη λιχουδιά μας περίμενε στο τέλος των εργασιών, πρωτότυπο-φανταστικό κεικ με μπισκότα, όπως η δουλειά του κηπουρού.
Ευχαριστούμε θερμά την κα Γεωργία.
- Φύλλο εργασίας: Ακούγοντας το τραγούδι ηλιακό λεωφορείο, τα νήπια έμαθαν τα λόγια με συνοδεία μουσικής και μουσικών οργάνων.
Σε φύλλο εργασίας αποτύπωσαν με εικόνα το όμορφο ταξίδι του ηλιακού λεωφορείου.
27-05-2015 Τετάρτη
- Πρωινές ανακοινώσεις: Ο βοηθός μετά την πρωινή προσευχή και το παιχνίδι στις γωνιές, ανακοινώνει στους φίλους τα νέα του.
- Υπεύθυνοι τάξης: Η Μάγδα και ο Ιωάννης και βοηθός η Μαρία.
- Τραγούδια: Τα νήπια μαθαίνουν τραγούδια για τον ήλιο και τη φύση" Πως ήθελα να ήμουν λουλουδάκι", " Το ηλιακό λεωφορείο", με συνοδεία μουσικών οργάνων.
- Το θέμα μας: " Ο αριθμός 10 και η αριθμογραμμή 1-10 ", τι σχέση έχουν με τον ήλιο; Ένα παιχνίδι με εναλλαγές όπου τα παιδιά μαθαίνουν τους αριθμούς.
- Φύλλο εργασίας: Ένα παιχνίδι του αριθμού 10 που τον ανακαλύπτουν με διαφορετικό τρόπο, όπως και το παιχνίδι που προηγήθηκε.
- Παραμύθι: "Οι κόρες του ήλιου" από τη βιβλιοθήκη του σχολείου.
28-05-2015 Πέμπτη
- Πρωινές ανακοινώσεις: Ο βοηθός μετά την πρωινή προσευχή και το παιχνίδι στις γωνιές, ανακοινώνει στους φίλους τα νέα του.
- Υπεύθυνοι τάξης: Η Μάγδα και ο Ιωάννης και βοηθός η Μαρία.
- Τραγούδια: Τα νήπια μαθαίνουν τραγούδια για τον ήλιο και τη φύση" Πως ήθελα να ήμουν λουλουδάκι", " Το ηλιακό λεωφορείο", με συνοδεία μουσικών οργάνων.
29-05-2015 Παρασκευή
- Πρωινές ανακοινώσεις: Ο βοηθός μετά την πρωινή προσευχή και το παιχνίδι στις γωνιές, ανακοινώνει στους φίλους τα νέα του.
- Υπεύθυνοι τάξης: Η Μάγδα και ο Ιωάννης και βοηθός η Μαρία.
- Τραγούδια: Τα νήπια μαθαίνουν τραγούδια για τον ήλιο και τη φύση" Πως ήθελα να ήμουν λουλουδάκι", " Το ηλιακό λεωφορείο", με συνοδεία μουσικών οργάνων.
- Η εκδρομή μας: Είμαστε έτοιμοι για τη 2η συνάντηση με το 7ο Νηπιαγωγείο Ηγουμενίτσας. Μετά τον περίπατό μας στον ποδηλατόδρομο, αρχίσαμε τα παιχνίδια κοντά στην παραλιακή, δίπλα στη θάλασσα.
- Υπεύθυνοι τάξης: Η Μάγδα και ο Ιωάννης και βοηθός η Μαρία.
- Τραγούδια: Τα νήπια μαθαίνουν τραγούδια για τον ήλιο και τη φύση" Πως ήθελα να ήμουν λουλουδάκι", " Το ηλιακό λεωφορείο", με συνοδεία μουσικών οργάνων.
- Η εκδρομή μας: Είμαστε έτοιμοι για τη 2η συνάντηση με το 7ο Νηπιαγωγείο Ηγουμενίτσας. Μετά τον περίπατό μας στον ποδηλατόδρομο, αρχίσαμε τα παιχνίδια κοντά στην παραλιακή, δίπλα στη θάλασσα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου