29/10/2012 Δευτέρα
- Νέο πρόσωπο στην παρεούλα μας: Καλωσορίζουμε με παιχνίδι γνωριμίας το νέο μέλος της ομάδας μας, ο Βοηθός του εξηγεί και του δείχνει τις γωνιές.
- Νέο πρόσωπο στην παρεούλα μας: Καλωσορίζουμε με παιχνίδι γνωριμίας το νέο μέλος της ομάδας μας, ο Βοηθός του εξηγεί και του δείχνει τις γωνιές.
- Ο καιρός - Το μετεωρολογικό δελτίο: Με την ενημέρωση του πίνακα του καιρού της εβδομάδας μιλήσαμε στην παρεούλα για τις ξαφνικές αλλαγές του...τι συμβαίνει; Μιλάμε για τους ανέμους:Βοριά, Νοτιά, Ζέφυρο και τον Ανατολικό. Δείχνουμε στο χάρτη της Ελλάδας από που φυσάει ο καθένας.
- Παραμύθι:" Ο Τομ το σαλιγκάρι" από το ανθολόγιο λογοτεχνικών κειμένων για το Νηπιαγωγείο, γιατί τα νήπια στον εξωτερικό μας κήπο με τους σπόρους είδαν ένα σαλιγκάρι. Συνδέσαμε με αυτό τον τρόπο τις ξαφνικές αλλαγές του καιρού με τα ζώα που κάνουν την προετοιμασία τους για το χειμώνα.
Τα νήπια προσπάθησαν και με μεγάλο ενδιαφέρον αποτύπωσαν εικόνα του παραμυθιού που τους έκανε ιδιαίτερη εντύπωση.
- Ζαβολιές στις γωνιές παιχνιδιού: Με αφορμή τη συμπεριφορά δυο νηπίων στη μεσημεριανή ζώνη που σκόπιμα δεν έπαιζαν και δεν βοηθούσαν τα άλλα νήπια της ομάδας τους και δημιουργούσαν ένταση, το θέμα μας επικεντρώθηκε στο παραμύθι το σκανταλιάρικο κουταβάκι, από τη Βιβλιοθήκη μας.
Στη συνέχεια τα νήπια εντόπισαν τους ήρωες και τις ζαβολιές τους και μίλησαν για τον εαυτό τους τόσο στο σχολείο, όσο και στην οικογένειά τους.
30/10/2012 Τρίτη Πραγματοποιήθηκε επιμορφωτικό σεμινάριο με θέμα "Ένα Νηπιαγωγείο για όλους" σχετικά με τα θέματα ένταξης στο Νηπιαγωγείο.
31/10/2012 Τετάρτη Ημέρα αποταμίευσης: "Φασούλι το φασούλι - γεμίζει το σακούλι", "Σταλαγματιά, σταλαγματιά, γεμίζει η στάμνα η πλατιά".
- Συζητάμε: για το τι μπορεί να σημαίνει η λέξη
"αποταμίευση":
Πότε αποταμιεύουμε;
Που αποταμιεύουμε;
Γιατί αποταμιεύουμε;
- Μέσα από τη συζήτηση τα παιδιά κατανοούν τη σημασία της αποταμίευσης και σε
μια προσπάθεια καλλιέργειας του προφορικού λόγου τα παιδιά: Διηγούνται
προσωπικές τους εμπειρίες και περιγράφουν γεγονότα.
- Γιατί χρειαζόμαστε τα χρήματα στη ζωή μας
- Που τα χρησιμοποιούμε
- Αν είχαν και πως ήταν τα χρήματα στα παλιά χρόνια.
- Πως γινόταν ανταλλαγές προϊόντων παλιά. Συζητήσαμε για το
ότι αντάλλασσαν προϊόντα παλιά οι άνθρωποι, μιας και δεν υπήρχαν χρήματα. (γάλα
με κρέας, αυγά με σιτάρι κ.λ.π.). Στο σημείο αυτό
συζητήσαμε με τα παιδιά για το πως επικράτησε οι περισσότεροι κουμπαράδες να έχουν
σήμερα τη μορφή γουρουνιού. "Οι αγροτικές οικογένειες είχαν τη συνήθεια να
κρατούν κατά μέρος ένα γουρουνάκι, για να μπορούν να το πουλήσουν σε περίπτωση
οικονομικής ανάγκης. Επίσης το κρέας του μπορούσαν να το διατηρήσουν για πολύ
καιρό ως απόθεμα.Έτσι οι πρώτοι κουμπαράδες απέκτησαν το σχήμα του γουρουνιού ", για να συμβολίσουν το προνοητικό πνεύμα εγκράτειας και αποταμίευσης.
- Με αφορμή το ευρώ διαβάσαμε το μύθο της Ευρώπης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου