- Ανθίζουν τα λουλούδια
- Έρχονται τα αποδημητικά πουλιά
- Ξυπνούν τα ζώα από τη χειμερία νάρκη
- Αναπτύσσονται τα έντομα
- Η νηπιαγωγός συζητά το θέμα με τα παιδιά εφαρμόζοντας την τεχνική "καταιγισμού ιδεών" τα παροτρύνει να σκεφτούν και να αφηγηθούν προηγούμενες εμπειρίες τους γύρω από το θέμα της άνοιξης, να καταθέσουν τις προσωπικές τους ιδέες αλλά και προβληματισμούς γύρω από το θέμα. Καταγράφουμε τις ιδέες των παιδιών στον πίνακα ως αραχνόγραμμα.
-Τα νήπια λένε όλα μαζί το ημερολόγιο του μήνα Μάρτη και την νέα εποχή με τους μήνες της. -Τραγουδούν "12 μήνες αθλητές" και μιλούν για τα χαρακτηριστικά κάθε μήνα της άνοιξης. Ποια είναι τα χαρακτηριστικά κάθε μήνα και πως παρουσιάζεται η άνοιξη στον πίνακα παρατήρησης; Ποια παιδιά έχουν γενέθλια το Μάρτη; Πόσα παιδιά έχουν γενέθλια την άνοιξη; Διαβάζουμε τα ονόματά τους από τον πίνακα γενεθλίων.
- Φύλλο εργασίας: Στο μπλοκ ζωγραφικής ζωγραφίζουν ανοιξιάτικη εικόνα και μιλούν γι αυτή με προτάσεις.
4-3-2013 Δευτέρα
- "Αποκριές και ...στο δάσος"( σελ.2 από περιοδικό Παράθυρο τευχ. 73|) . Αυτό που αρέσει περισσότερο σε μεγάλους και μικρούς κατά την διάρκεια των Αποκριών είναι φυσικά το έθιμο να μασκαρευόμαστε και να αλλάζουμε μορφή. Τι γίνεται όταν τα ζώα του δάσους αποφασίσουν να κάνουν το ίδιο; Πως θα καταφέρουν να κάνουν το δικό τους αποκριάτικο πάρτυ; Διαβάζουμε στα νήπια την ιστορία και ζητάμε από τα παιδιά ιδέες για το δικό μας αποκριάτικο πάρτυ την Τσικνοπέμπτη...Μπορούμε να φτιάξουμε μάσκες από ζώα με πατρόν; Συζητάμε για τα έθιμα των αποκριών και τις τοπικές μας παραδόσεις, τον συμβολισμό τους(η γιορτή της αναγέννησης της φύσης) .
- Απόκριες-Καρναβάλι: Μια ζεστή αγκαλιά είναι η Αποκριά! Με το τραγούδι συντροφιά τα νήπια σε κύκλο πετούν ψηλά σερπαντίνες σε διάφορα χρώματα και μετά στολίζουμε την παρεούλα μας. Χορεύουν στο γαϊτανάκι με πολύχρωμες κορδέλες τα τραγούδια που μάθαμε.
"Τραγούδια"Είμ΄εγώ ο Αρλεκίνος, Μια ζεστή αγκαλιά είναι η Αποκριά. Αφηγούμαστε την "ιστορία του Αρλεκίνου" ( Σύχρονο Νηπιαγωγείο τευχ. 43, σελ.10)στη Βενετία. Συζητάμε με τα νήπια για έθιμα σε άλλες χώρες και ποιες πόλεις είναι διάσημες για το καρναβάλι τους. Βλέπουμε εικόνες στο internet.
- Έργα μεγάλων ζωγράφων με θέμα "ο Αρλεκίνος": Παρατηρούμε και σχολιάζουμε το έργο Αρλεκίνος του Σεζάν και το έργο Ο Πάολο ως Αρλεκίνος του Πικάσο, όπου οι ζωγράφοι παρουσίασαν τα παιδιά τους ντυμένα ανάλογα. Μοιράζουμε στα παιδιά κόκκινους και μαύρους στην μια ομάδα ρόμβους και γαλάζιους με κίτρινους στην άλλη. όταν ακούγεται το τραγούδι "Χίλιοι ρόμβοι μαγικοί" χορεύουν τα παιδιά της πρώτης εικόνας και μετά της δεύτερης.
- Φύλλο εργασίας(Μαθηματικά): Σε φύλλο εργασίας μετράμε και γράφουμε τους αριθμούς από το 1-10. Μπορούμε να σχεδιάσουμε και να μετρήσουμε σωστά τις μάσκες;
4-3-2013 Δευτέρα
- "Αποκριές και ...στο δάσος"( σελ.2 από περιοδικό Παράθυρο τευχ. 73|) . Αυτό που αρέσει περισσότερο σε μεγάλους και μικρούς κατά την διάρκεια των Αποκριών είναι φυσικά το έθιμο να μασκαρευόμαστε και να αλλάζουμε μορφή. Τι γίνεται όταν τα ζώα του δάσους αποφασίσουν να κάνουν το ίδιο; Πως θα καταφέρουν να κάνουν το δικό τους αποκριάτικο πάρτυ; Διαβάζουμε στα νήπια την ιστορία και ζητάμε από τα παιδιά ιδέες για το δικό μας αποκριάτικο πάρτυ την Τσικνοπέμπτη...Μπορούμε να φτιάξουμε μάσκες από ζώα με πατρόν; Συζητάμε για τα έθιμα των αποκριών και τις τοπικές μας παραδόσεις, τον συμβολισμό τους(η γιορτή της αναγέννησης της φύσης) .
- "Τραγούδια"Γύρω-γύρω γαϊτανάκι, Καλώς το καρναβάλι, Ήρθε ξανά το καρναβάλι.
5-3-2013 Τρίτη( Σεμινάριο Νηπιαγωγών)- 6-3-2013 Τετάρτη- Απόκριες-Καρναβάλι: Μια ζεστή αγκαλιά είναι η Αποκριά! Με το τραγούδι συντροφιά τα νήπια σε κύκλο πετούν ψηλά σερπαντίνες σε διάφορα χρώματα και μετά στολίζουμε την παρεούλα μας. Χορεύουν στο γαϊτανάκι με πολύχρωμες κορδέλες τα τραγούδια που μάθαμε.
"Τραγούδια"Είμ΄εγώ ο Αρλεκίνος, Μια ζεστή αγκαλιά είναι η Αποκριά. Αφηγούμαστε την "ιστορία του Αρλεκίνου" ( Σύχρονο Νηπιαγωγείο τευχ. 43, σελ.10)στη Βενετία. Συζητάμε με τα νήπια για έθιμα σε άλλες χώρες και ποιες πόλεις είναι διάσημες για το καρναβάλι τους. Βλέπουμε εικόνες στο internet.
- Έργα μεγάλων ζωγράφων με θέμα "ο Αρλεκίνος": Παρατηρούμε και σχολιάζουμε το έργο Αρλεκίνος του Σεζάν και το έργο Ο Πάολο ως Αρλεκίνος του Πικάσο, όπου οι ζωγράφοι παρουσίασαν τα παιδιά τους ντυμένα ανάλογα. Μοιράζουμε στα παιδιά κόκκινους και μαύρους στην μια ομάδα ρόμβους και γαλάζιους με κίτρινους στην άλλη. όταν ακούγεται το τραγούδι "Χίλιοι ρόμβοι μαγικοί" χορεύουν τα παιδιά της πρώτης εικόνας και μετά της δεύτερης.
- Φύλλο εργασίας(Μαθηματικά): Σε φύλλο εργασίας μετράμε και γράφουμε τους αριθμούς από το 1-10. Μπορούμε να σχεδιάσουμε και να μετρήσουμε σωστά τις μάσκες;
7-3-2013 Πέμπτη
- Η μάσκα: Γιατί τη φοράμε; Γιατί κρύβουμε το πρόσωπό μας; Από τι είναι οι μάσκες; Ερωτήσεις των νηπίων όταν ένα νήπια μας φέρνει το πρόγραμμα των Αποκριάτικων εκδηλώσεων στην πόλη μας. Ένα κάλεσμα για να συμμετέχουμε όλοι μαζί! Τα νήπια σχεδίασαν και έκοψαν μάσκες "της γάτας τα κορίτσια " και "ένα ράμφος πουλιού τα αγόρια". Παίζουμε την ιστορία μεταξύ δυο νηπίων " Όταν η γάτα συνάντησε το πουλί..." τα νήπια συνομιλούν κρατώντας τη μάσκα αστείες ιστορίες.
- Η μάσκα: Έθιμα του τόπου μας, οι μπούλες, οι γενίτσαροι, οι κουδουνάδες...οι φωτιές και το κέρασμα πριν την σαρακοστή, το τσίκνισμα και η γιορτή της οικογένειας. Τα νήπια μεταφέρουν δικές τους εμπειρίες από τα έθιμα του τόπου τους κα9ι της οικογένειάς τους.
8-3-2013 Παρασκευή
- Ο χορός της αποκριάτικης φαντασίας: 1|)'Τα νήπια χορεύουν πιασμένα στη σειρά, κρατώντας το ένα τη μέση του άλλου, σε στυλ του χορού 'γιάνκα". 2) Άλλο είδος χορού χωρίζονται σε ζευγάρια και με τη λογική του παιχνιδιού του "καθρέφτη", χορεύουν ρυθμικά με μίμηση τις κινήσεις του συντρόφου τους.
- Η γιορτή των αποκριάτικων στολών: Πλησιάζει η πρώτη Κυριακή της Αποκριάς... τι ακούγονται στους δρόμους; Τι φορούν τα παιδιά; Ποιες είναι οι αφίσες στην πόλη μας; Ποιες είναι οι εκδηλώσεις; Η Φαντασία είναι η καλύτερη φίλη της αποκριάς: μικρή ιστορία για τη χαρά και τον αυτοσχεδιασμό του μασκαρέματος (σελ. 42 από το Σύγχρονο Νηπιαγωγείο τευχ. 61).
- Ο ντέντεκτιβ της τέχνης: Μπορούν τα νήπια ακούγοντας τα λόγια να βρουν την κατάλληλη εικόνα -έργα τέχνης μεγάλων ζωγράφων με θέμα την αποκριά. Θέματα: σκηνή καρναβαλιού, τα λαϊκά παιχνίδια, καρναβαλιστές, (σε εικόνες).
- Η μάσκα: Γιατί τη φοράμε; Γιατί κρύβουμε το πρόσωπό μας; Από τι είναι οι μάσκες; Ερωτήσεις των νηπίων όταν ένα νήπια μας φέρνει το πρόγραμμα των Αποκριάτικων εκδηλώσεων στην πόλη μας. Ένα κάλεσμα για να συμμετέχουμε όλοι μαζί! Τα νήπια σχεδίασαν και έκοψαν μάσκες "της γάτας τα κορίτσια " και "ένα ράμφος πουλιού τα αγόρια". Παίζουμε την ιστορία μεταξύ δυο νηπίων " Όταν η γάτα συνάντησε το πουλί..." τα νήπια συνομιλούν κρατώντας τη μάσκα αστείες ιστορίες.
- Η μάσκα: Έθιμα του τόπου μας, οι μπούλες, οι γενίτσαροι, οι κουδουνάδες...οι φωτιές και το κέρασμα πριν την σαρακοστή, το τσίκνισμα και η γιορτή της οικογένειας. Τα νήπια μεταφέρουν δικές τους εμπειρίες από τα έθιμα του τόπου τους κα9ι της οικογένειάς τους.
8-3-2013 Παρασκευή
- Ο χορός της αποκριάτικης φαντασίας: 1|)'Τα νήπια χορεύουν πιασμένα στη σειρά, κρατώντας το ένα τη μέση του άλλου, σε στυλ του χορού 'γιάνκα". 2) Άλλο είδος χορού χωρίζονται σε ζευγάρια και με τη λογική του παιχνιδιού του "καθρέφτη", χορεύουν ρυθμικά με μίμηση τις κινήσεις του συντρόφου τους.
- Ο ντέντεκτιβ της τέχνης: Μπορούν τα νήπια ακούγοντας τα λόγια να βρουν την κατάλληλη εικόνα -έργα τέχνης μεγάλων ζωγράφων με θέμα την αποκριά. Θέματα: σκηνή καρναβαλιού, τα λαϊκά παιχνίδια, καρναβαλιστές, (σε εικόνες).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου