11-03-2013 Δευτέρα
- Μοιραζόμαστε τη λύπη.
- Μοιραζόμαστε το χρόνο μας.
- Μοιραζόμαστε τις γνώσεις μας.
- Μοιραζόμαστε τις ιδέες μας, τις σκέψεις μας.
- Μοιραζόμαστε τις επιθυμίες μας.
- Λέξεις που ξέρουν να μοιράζονται: Υπάρχουν λέξεις που ακούγονται διαφορετικά, σημαίνουν όμως ακριβώς το ίδιο. Μοιράζονται δηλαδή την ίδια έννοια. Αυτές λέγονται ταυτόσημες λέξεις. Μπορείτε να βρείτε λέξεις που έχουν την ίδια σημασία; π.χ. κόκορας-πετεινός, βοσκός-τσομπάνος, όρνιθα-κότα, πλοίο-καράβι κ.ά.
- Παροιμίες: "Ότι λάμπει δεν είναι χρυσός, Ο καλός ο φίλος στην ανάγκη φαίνεται, Ότι δίνεις παίρνεις, Λύπη που μοιράζεσαι είναι μισή λύπη, χαρά που τη μοιράζεσαι είναι διπλή χαρά!, Αν δεις ένα φίλο χωρίς χαμόγελο, δώσ' του ένα από τα δικά σου."
12-03-2013 Τρίτη
- Καρναβάλι και μάσκες στον κόσμο: Υπάρχουν διαφορετικές μάσκες. Ποιες γνωρίζετε; τις καταγράφουμε στον πίνακα. Γνωρίζουμε άλλες πόλεις στον κόσμο που είναι διάσημες για το καρναβάλι τους; Στην χώρα μας ποιες πόλεις φημίζονται για τις απόκριες; Ποια είναι τα έθιμά τους;
- Φύλλο εργασίας: Μάσκες σε όλο τον κόσμο, σε στρογγυλά σχήματα ζωγραφίζουν πρόσωπα, φορούν καπέλα και μάσκες και συνθέτουν αποκριάτικα κοστούμια.
13-03-2013 Τετάρτη
15-03-2013 Παρασκευή
- Η κυρά Σαρακοστή: Αφηγούμαστε στα παιδιά τη λαϊκή παράδοση για την κυρά Σαρακοστή. (Με αυτόν τον τρόπο μετρούσαν τις μέρες από την καθαρή Δευτέρα ως τη μεγάλη Εβδομάδα- μέχρι το Πάσχα και τη νηστεία που τις χαρακτηρίζει).
- Αποκριάτικο πάρτυ: Τραγούδια αποκριάτικα και χορός στο γαϊτανάκι. Αφού είπαμε τα τραγούδια, κατασκευάσαμε μάσκες και ξεκινήσαμε το χορό...Ακούμε και μαθαίνουμε παραδοσιακά τραγούδια για τις Απόκριες.Παρατηρούμε πως τα τραγούδια της Αποκριάς είναι διασκεδαστικά, πειραχτικά, αστεία και έχουν έντονο ρυθμό.
Τραγούδια: "Ο Χαραλάμπης, πως το τρίβουν το πιπέρι, στις μεγάλες Αποκριές".
- Μασκαράδες: Οι μάσκες που διάλεξαν και κατασκεύασαν τα νήπια. Κλόουν, ζώα, πουλιά όλοι μαζί χορέψαμε στο γαϊτανάκι.
Ένα παράξενο καιρικό φαινόμενο στην περιοχή μας...μεγάλη χαλαζόπτωση ... κι εμείς αμέσως το θαυμάσαμε!
ΚΑΛΕΣ ΑΠΟΚΡΙΕΣ!
- " Δικό μου είναι" της Γεωργία Λάττα εκδ. Διάπλους.Μια παρέα παιδιών, αγόρια και κορίτσια συνειδητοποιούν πως διασκεδάζουν περισσότερο όταν μοιράζονται τα παιχνίδια τους. Σ΄αυτό τους βοηθά μια ζαβολιάρα μαγισσούλα η Κλω, με έναν απρόσμενο τρόπο. Ή ιστορία που αφηγούμαστε στα παιδιά μας βοηθά να ανακαλύψουμε:όλα όσα μοιράζονται οι άνθρωποι.
- Μοιραζόμαστε τη χαρά.- Μοιραζόμαστε τη λύπη.
- Μοιραζόμαστε το χρόνο μας.
- Μοιραζόμαστε τις γνώσεις μας.
- Μοιραζόμαστε τις ιδέες μας, τις σκέψεις μας.
- Μοιραζόμαστε τις επιθυμίες μας.
- Μοιραζόμαστε τα παιχνίδια μας.. Ας συζητήσουμε γι αυτά: Με ποιους μοιραζόμαστε τα συναισθήματά μας; Με ποιους τρόπους συμμετέχουμε στη λύπη και στη χαρά των άλλων; Τι θα συμβεί αν οι άνθρωποι σταματήσουν να μοιράζονται τις γνώσεις τους;Τι μοιραζόμαστε στο σπίτι μας; Τι μοιραζόμαστε στο σχολείο;
- Φύλλο εργασίας: "Μοιράζομαι: Δικό μου είναι, δεν στο δίνω, αφησέ το δε θέλω να το πάρεις.1) Τι κάνουν τα παιδάκια της εικόνας; Πως είναι τα πρόσωπά τους; 2) Σου αρέσει να μοιράζεσαι δικά σου πράγματα;- Λέξεις που ξέρουν να μοιράζονται: Υπάρχουν λέξεις που ακούγονται διαφορετικά, σημαίνουν όμως ακριβώς το ίδιο. Μοιράζονται δηλαδή την ίδια έννοια. Αυτές λέγονται ταυτόσημες λέξεις. Μπορείτε να βρείτε λέξεις που έχουν την ίδια σημασία; π.χ. κόκορας-πετεινός, βοσκός-τσομπάνος, όρνιθα-κότα, πλοίο-καράβι κ.ά.
- Παροιμίες: "Ότι λάμπει δεν είναι χρυσός, Ο καλός ο φίλος στην ανάγκη φαίνεται, Ότι δίνεις παίρνεις, Λύπη που μοιράζεσαι είναι μισή λύπη, χαρά που τη μοιράζεσαι είναι διπλή χαρά!, Αν δεις ένα φίλο χωρίς χαμόγελο, δώσ' του ένα από τα δικά σου."
12-03-2013 Τρίτη
- Καρναβάλι και μάσκες στον κόσμο: Υπάρχουν διαφορετικές μάσκες. Ποιες γνωρίζετε; τις καταγράφουμε στον πίνακα. Γνωρίζουμε άλλες πόλεις στον κόσμο που είναι διάσημες για το καρναβάλι τους; Στην χώρα μας ποιες πόλεις φημίζονται για τις απόκριες; Ποια είναι τα έθιμά τους;
- Φύλλο εργασίας: Μάσκες σε όλο τον κόσμο, σε στρογγυλά σχήματα ζωγραφίζουν πρόσωπα, φορούν καπέλα και μάσκες και συνθέτουν αποκριάτικα κοστούμια.
13-03-2013 Τετάρτη
- Οι αριθμοί 1-3: Υπάρχουν διαφορετικές μάσκες(3 σε αριθμό). Με ποιο τρόπο μπορούμε να βρούμε τον αριθμό 3: (1+1+1=3, 1+2=3,2+1=3,3+0=3) Γνωρίζουμε τη διαδικασία της πρόσθεσης, βάζω, προσθέτω. Το ίδιο επαναλαμβάνουμε για τον αριθμό 1 και για τον αριθμό 2. Ενώνουμε τους αριθμούς με την ποσότητα (μάσκες) και τα αντιστοιχίζουμε με καλαμάκια. Μπορούν τα νήπια να γνωρίσουν και να επιλύουν προβλήματα πρόσθεσης και αφαίρεσης (βγάζω, αφαιρώ).
- Φύλλο εργασίας: Οι αριθμοί 1-3. Αναγνώριση αριθμών,η γραφή τους και η αντιστοιχία ποσότητας και αριθμού.
- Αποκριάτικα παιχνίδια:1) Με απλά χρωματιστά χαρτιά ( γκοφρέ) τα νήπια κόβουν και πετούν σερπαντίνες. Με το άκουσμα της μουσικής χορεύουν με τη σερπαντίνα, μόλις σταματήσει η μουσική τις πετούν ψηλά στον αέρα και την ξαναπιάνουν στα χέρια τους. Σε όποιον πέσει κάτω χάνει τη σειρά του, ποιος θα είναι ο νικητής;
2) Με το άκουσμα της μουσικής τα νήπια φορούν τις μάσκες και χορεύουν, μόλις σταματήσει η μουσική πρέπει αμέσως να βρουν το ταίρι της μάσκας διαφορετικά χάνουν τη σειρά τους, ποιο ζευγάρι θα νικήσει;
- Φύλλο εργασίας: Οι αριθμοί 1-3. Αναγνώριση αριθμών,η γραφή τους και η αντιστοιχία ποσότητας και αριθμού.
- Αποκριάτικα παιχνίδια:1) Με απλά χρωματιστά χαρτιά ( γκοφρέ) τα νήπια κόβουν και πετούν σερπαντίνες. Με το άκουσμα της μουσικής χορεύουν με τη σερπαντίνα, μόλις σταματήσει η μουσική τις πετούν ψηλά στον αέρα και την ξαναπιάνουν στα χέρια τους. Σε όποιον πέσει κάτω χάνει τη σειρά του, ποιος θα είναι ο νικητής;
2) Με το άκουσμα της μουσικής τα νήπια φορούν τις μάσκες και χορεύουν, μόλις σταματήσει η μουσική πρέπει αμέσως να βρουν το ταίρι της μάσκας διαφορετικά χάνουν τη σειρά τους, ποιο ζευγάρι θα νικήσει;
14-03-2013 Πέμπτη
- Μεγάλες Απόκριες-Καθαρή Δευτέρα: Ποιες είναι οι εκδηλώσεις στην πόλη μας; Τι είναι η νηστεία των 40 ημερών ως το Πάσχα; Ποιες τροφές είναι οι νηστίσιμες και ποιες οι αρτύσιμες; Γιατί την λέμε Καθαρή αυτή τη Δευτέρα; Πόσο αναγκαία είναι η αποτοξίνωση του οργανισμού μας από το κρέας; Γνωρίσαμε τη Μεσογειακή διατροφή και την πυραμίδα των τροφών. Μπορούμε να φτιάξουμε το διαιτολόγιο της τάξης.
- Κατασκευή κλόουν: Με απλά χρωματιστά χαρτιά (κάνσον,γλασσέ, γκοφρέ) τα νήπια κόβουν, κολλούν και συνθέτουν έναν κλόουν. Η κατασκευή απλή και η συμμετοχή τους ενεργή.Το νηπιαγωγείο μετατρέπεται σε ένα μικρό εργαστήρι τέχνης και δημιουργίας.- Μεγάλες Απόκριες-Καθαρή Δευτέρα: Ποιες είναι οι εκδηλώσεις στην πόλη μας; Τι είναι η νηστεία των 40 ημερών ως το Πάσχα; Ποιες τροφές είναι οι νηστίσιμες και ποιες οι αρτύσιμες; Γιατί την λέμε Καθαρή αυτή τη Δευτέρα; Πόσο αναγκαία είναι η αποτοξίνωση του οργανισμού μας από το κρέας; Γνωρίσαμε τη Μεσογειακή διατροφή και την πυραμίδα των τροφών. Μπορούμε να φτιάξουμε το διαιτολόγιο της τάξης.
15-03-2013 Παρασκευή
- Η κυρά Σαρακοστή: Αφηγούμαστε στα παιδιά τη λαϊκή παράδοση για την κυρά Σαρακοστή. (Με αυτόν τον τρόπο μετρούσαν τις μέρες από την καθαρή Δευτέρα ως τη μεγάλη Εβδομάδα- μέχρι το Πάσχα και τη νηστεία που τις χαρακτηρίζει).
- Αποκριάτικο πάρτυ: Τραγούδια αποκριάτικα και χορός στο γαϊτανάκι. Αφού είπαμε τα τραγούδια, κατασκευάσαμε μάσκες και ξεκινήσαμε το χορό...Ακούμε και μαθαίνουμε παραδοσιακά τραγούδια για τις Απόκριες.Παρατηρούμε πως τα τραγούδια της Αποκριάς είναι διασκεδαστικά, πειραχτικά, αστεία και έχουν έντονο ρυθμό.
Τραγούδια: "Ο Χαραλάμπης, πως το τρίβουν το πιπέρι, στις μεγάλες Αποκριές".
- Μασκαράδες: Οι μάσκες που διάλεξαν και κατασκεύασαν τα νήπια. Κλόουν, ζώα, πουλιά όλοι μαζί χορέψαμε στο γαϊτανάκι.
Τα παιδιά παρουσιάζονται στην ομάδα με τον τρόπο που τους υπαγορεύει η μάσκα τους. Παράξενες συναντήσεις ενός πουλιού και μιας αρκούδας, τι θα έλεγαν; (μικροί διάλογοι και απρόσμενες αστείες συναντήσεις ζευγαριών με μάσκες).
- Μασκαράδες στο δρόμο: Μια βόλτα στη γειτονιά μας με τις μάσκες. Τα νήπια χάρηκαν τη βόλτα τους, δεν προλάβαμε όμως τη γιορτή στο 3ο Δημοτικό σχολείο.Ένα παράξενο καιρικό φαινόμενο στην περιοχή μας...μεγάλη χαλαζόπτωση ... κι εμείς αμέσως το θαυμάσαμε!
ΚΑΛΕΣ ΑΠΟΚΡΙΕΣ!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου