19/03/2013 Τρίτη
- Γιατί την ονομάζουμε διπλή γιορτή; Τι γιορτάζουμε την 25η Μαρτίου; Ποια είναι η γνώμη των παιδιών για την ελευθερία και τον πόλεμο; Καταγράφουμε τις απόψεις στον πίνακα. Ποια τα συναισθήματα μας για την 25η Μαρτίου; Η συζήτησή μας ξεκινά και επικεντρώνεται στα αγαθά της ειρήνης και στην ανάγκη συναδέλφωσης, συνεργασίας των ανθρώπων και των λαών.
Ερωτήσεις που βοηθούν τη συζήτηση: Γιατί αγαπάμε την ειρήνη; - Γιατί δεν θέλουμε να υπάρχει πουθενά στον κόσμο πόλεμος; - Τι προσφέρει στους ανθρώπους η ειρήνη και τι στερεί ο πόλεμος; - Γιατί όλοι οι άνθρωποι αξίζουν να ζουν σε ειρηνικό περιβάλλον; - Πως ονειρευόμαστε έναν κόσμο χωρίς πόλεμο;
- Γιατί την ονομάζουμε διπλή γιορτή; Τι γιορτάζουμε την 25η Μαρτίου; Ποια είναι η γνώμη των παιδιών για την ελευθερία και τον πόλεμο; Καταγράφουμε τις απόψεις στον πίνακα. Ποια τα συναισθήματα μας για την 25η Μαρτίου; Η συζήτησή μας ξεκινά και επικεντρώνεται στα αγαθά της ειρήνης και στην ανάγκη συναδέλφωσης, συνεργασίας των ανθρώπων και των λαών.
Ερωτήσεις που βοηθούν τη συζήτηση: Γιατί αγαπάμε την ειρήνη; - Γιατί δεν θέλουμε να υπάρχει πουθενά στον κόσμο πόλεμος; - Τι προσφέρει στους ανθρώπους η ειρήνη και τι στερεί ο πόλεμος; - Γιατί όλοι οι άνθρωποι αξίζουν να ζουν σε ειρηνικό περιβάλλον; - Πως ονειρευόμαστε έναν κόσμο χωρίς πόλεμο;
- Ποιήματα:
"Οι αιώνιοι εχθροί", "όταν κάνουνε πόλεμο",
"η ειρήνη". Να απολαύσουν την απαγγελία των ποιημάτων και να
προβληματιστούν για το νόημά τους, να εκφράσουν τα συναισθήματά τους για την
ειρήνη και τον πόλεμο.
Γιατί άραγε η γη έχει πονόλαιμο κάθε φορά που γίνεται ένας πόλεμος; Ποια είναι τα συναισθήματα που μας δημιουργούνται όταν βλέπουμε σκηνές πολέμου στην τηλεόραση; Γιατί γίνονται οι πόλεμοι; Πως ο ποιητής φαντάζεται την ειρήνη; Τι εικόνες δημιουργεί; με τι την παρομοιάζει;
- Φύλλο εργασίας: ειρήνη-ΕΙΡΗΝΗ /πόλεμος-ΠΟΛΕΜΟΣ, ποια χρώματα θα χρησιμοποιούσαμε και ποιες εικόνες θα αντιπροσώπευαν τις λέξεις αυτές;
ΕΛΛΑΔΑ-ελλάδα: (ο γεωφυσικός και ο πολιτικός χάρτης)
- Πως περιγράφει ο ποιητής την πατρίδα του; Ποια είναι τα συναισθήματά του για αυτήν; Για ποιους λόγους είμαστε χαρούμενοι που ζούμε σ΄αυτήν την πατρίδα; Κάθε νήπιο παραθέτει ένα λόγο, μια εικόνα της πατρίδας μας που τη θεωρεί ξεχωριστή; Ζητάμε από τους αλλοδαπούς μαθητές να μας βρουν από τους γονείς τους ένα ποίημα για τη δική τους χώρα και να μας το μεταφέρουν στην τάξη. Ποιες είναι οι ομορφιές της δικής τους
πατρίδας;
20/03/2013 Τετάρτη
- Ποιήματα: "Δεν χορταίνω να βλέπω τον ήλιο -η χώρα μας" Συζήτηση για τις ομορφιές της.
- Συζητάμε με τα νήπια για τις περιοχές της Ελλάδας μας ( Ήπειρος-η περιοχή μας, Θεσσαλία-ο κάμπος, Πελοπόννησος- Μοριάς, Δυτική και Ανατολική Μακεδονία, Έβρος, Επτάνησα κ.ο.κ).
Στη συνέχεια και αφού καταγράψουμε στο χάρτη τις περιοχές εξιστορούμε τα γεγονότα του'21.
Συζητάμε για τις δύσκολες συνθήκες ζωής των Ελλήνων και την καθημερινότητα στις εργασίες τους. (έλλειψη νερού, ρεύματος, τεχνολογίας συσκευών, δρόμων κ.ά.).
Συνεχίζουμε για τα δύσκολα χρόνια της σκλαβιάς και το ξεκίνημα της επανάστασης από την Πελοπόννησο δείχνοντας τους ήρωες, (Παπαφλέσσας,Κολοκοτρώνης, Παλαιών Πατρών Γερμανός) μιλώντας για το φλάμπουρο και τον όρκο τους ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ή ΘΑΝΑΤΟΣ, τις φορεσιές τους και τα άρματά τους-όπλα.
Παρουσιάζουμε στην παρεούλα τη στολή του τσολιά και της Ελληνοπούλας μιλώντας για τα χαρακτηριστικά τους(φέσι, ποδιά, μαντήλι, τσαρούχι).
Μιλάμε για την περιοχή μας, το ένδοξο Σούλι και τους ήρωες: Μπότσαρης, Τζαβέλας, Δέσπω και για τον Αλή Πασά στα Ιωάννινα, για το Ζάλογγο και το χορό των Σουλιωτισσών.
Συνεχίζουμε με τον Κανάρη, Μπουμπουλίνα, Μαντώ Μαυρογένους, Μιαούλη για τις ένδοξες ναυμαχίες στη θάλασσα.
- Φύλλο εργασίας: Κρυπτόλεξο με τα ονόματα των ηρώων του '21. Τα νήπια ανακαλύπτουν τα ονόματα των ηρώων του '21 και τα κυκλώνουν με το μολύβι τους.
- Ποιήματα: ένα θαυμάσιο ποίημα του τούρκου ποιητή Ναζίμ Χικμέτ (στη σελ. 164 του ανθολογίου της Γ΄και Δ΄Δημοτικού σχολείου), μας μιλά για το πως θέλουν τα παιδιά τον κόσμο κλείνοντας το σημερινό θέμα μας με όμορφες εικόνες ειρήνης.
Κάθε νήπιο ζωγραφίζει και μιλά για το τι θα έκανε αν έπαιρνε στα χέρια τον κόσμο έστω για μια μέρα. Πως καταλαβαίνουν τις φράσεις πολύχρωμο μπαλόνι, ψίχα ολόζεστου ψωμιού;
21/03/2013 Πέμπτη
πατρίδας;
20/03/2013 Τετάρτη
- Ποιήματα: "Δεν χορταίνω να βλέπω τον ήλιο -η χώρα μας" Συζήτηση για τις ομορφιές της.
- Συζητάμε με τα νήπια για τις περιοχές της Ελλάδας μας ( Ήπειρος-η περιοχή μας, Θεσσαλία-ο κάμπος, Πελοπόννησος- Μοριάς, Δυτική και Ανατολική Μακεδονία, Έβρος, Επτάνησα κ.ο.κ).
Στη συνέχεια και αφού καταγράψουμε στο χάρτη τις περιοχές εξιστορούμε τα γεγονότα του'21.
Συζητάμε για τις δύσκολες συνθήκες ζωής των Ελλήνων και την καθημερινότητα στις εργασίες τους. (έλλειψη νερού, ρεύματος, τεχνολογίας συσκευών, δρόμων κ.ά.).
Συνεχίζουμε για τα δύσκολα χρόνια της σκλαβιάς και το ξεκίνημα της επανάστασης από την Πελοπόννησο δείχνοντας τους ήρωες, (Παπαφλέσσας,Κολοκοτρώνης, Παλαιών Πατρών Γερμανός) μιλώντας για το φλάμπουρο και τον όρκο τους ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ή ΘΑΝΑΤΟΣ, τις φορεσιές τους και τα άρματά τους-όπλα.
Παρουσιάζουμε στην παρεούλα τη στολή του τσολιά και της Ελληνοπούλας μιλώντας για τα χαρακτηριστικά τους(φέσι, ποδιά, μαντήλι, τσαρούχι).
Μιλάμε για την περιοχή μας, το ένδοξο Σούλι και τους ήρωες: Μπότσαρης, Τζαβέλας, Δέσπω και για τον Αλή Πασά στα Ιωάννινα, για το Ζάλογγο και το χορό των Σουλιωτισσών.
Συνεχίζουμε με τον Κανάρη, Μπουμπουλίνα, Μαντώ Μαυρογένους, Μιαούλη για τις ένδοξες ναυμαχίες στη θάλασσα.
- Φύλλο εργασίας: Κρυπτόλεξο με τα ονόματα των ηρώων του '21. Τα νήπια ανακαλύπτουν τα ονόματα των ηρώων του '21 και τα κυκλώνουν με το μολύβι τους.
- Ποιήματα: ένα θαυμάσιο ποίημα του τούρκου ποιητή Ναζίμ Χικμέτ (στη σελ. 164 του ανθολογίου της Γ΄και Δ΄Δημοτικού σχολείου), μας μιλά για το πως θέλουν τα παιδιά τον κόσμο κλείνοντας το σημερινό θέμα μας με όμορφες εικόνες ειρήνης.
Κάθε νήπιο ζωγραφίζει και μιλά για το τι θα έκανε αν έπαιρνε στα χέρια τον κόσμο έστω για μια μέρα. Πως καταλαβαίνουν τις φράσεις πολύχρωμο μπαλόνι, ψίχα ολόζεστου ψωμιού;
21/03/2013 Πέμπτη
- Ποιήματα: Παγκόσμια ημέρα ποίησης και κατά του ρατσισμού.
22/03/2013 Παρασκευή
- Η γιορτή μας: Τραγούδια και ποιήματα των νηπίων για την 25η Μαρτίου. Ακολουθεί παρέλαση και ο εθνικός μας ύμνος στη σημαία. Οι χοροί μας: Μήλο μου κόκκινο, έχε γεια καημένε κόσμε και στης Πάργας τον ανήφορο.
- Διαβάζουμε στα παιδιά ποιήματα με θέμα την Ειρήνη ή τον πόλεμο. Άλλα ποιήματα μας μας δίνουν πληροφορίες και άλλα μας διασκεδάζουν με ωραίο τρόπο. Γνωρίζουμε Έλληνες ποιητές ή ποιήτριες; (Ζαχαρίας Παπαντωνιόυ, Γιώργος Κρόκος κ.ά.). Τι γνωρίζουμε για το ρατσισμό;
- Πόσο δύσκολο είναι να είσαι πρόσφυγας σε άλλη χώρα και ποιοι λόγοι σε αναγκάζουν να φύγεις από τον τόπο σου;
- Εξιστόρηση γεγονότων και παρουσιάση εικόνων και φωτογραφιών από την ηρωική έξοδο του Μεσολογγίου (Μαυροκορδάτος, Μπότσαρης, Λόρδος Βύρων-φιλέλληνας). Διαβάζουμε την ιστορία "Γεννήθηκα το 1821" με το μικρό Λάμπρο που έφυγε μια νύχτα από το χωριό του στην Ήπειρο και έζησε τα γεγονότα του Μεσολογγίου και την ηρωική έξοδο. Τα νήπια ζωγράφισαν στο μπλοκ τους εικόνες από την ιστορία. Μεγάλη εντύπωση τους έκανε ο δύσκολος τρόπος ζωής του μικρού Λάμπρου και οι δύσκολες συνθήκες ζωής στο Μεσολόγγι με την πολιορκία.
22/03/2013 Παρασκευή
- Η γιορτή μας: Τραγούδια και ποιήματα των νηπίων για την 25η Μαρτίου. Ακολουθεί παρέλαση και ο εθνικός μας ύμνος στη σημαία. Οι χοροί μας: Μήλο μου κόκκινο, έχε γεια καημένε κόσμε και στης Πάργας τον ανήφορο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου