26/03/2013 Τρίτη
- Ημερολογιακά η Άνοιξη έφθασε...τα αποδημητικά πουλιά όμως δεν ήρθαν ακόμη. Οι βροχές συνεχίζονται και ο Μάρτης ακολουθεί τα λόγια του ποιήματος: Μάρτη Μάρτη βροχερέ και Απρίλη δροσερέ, τα πουλάκια αυγά γεννούν κι αρχινούν να τα κλωσούν...
- Τραγούδι: Ας χαιρετήσουμε τη μέρα μας με το τραγούδι της Άνοιξης: "Πως ήθελα να είμαι λουλουδάκι, την Άνοιξη να ανθίζω δροσερό..."
- Φιλία-Αλληλεγγύη: Παρατηρώντας το ελεύθερο παιχνίδι στις γωνιές διαπιστώνουμε ότι συνεχίζονται μικροί διαπληκτισμοί μεταξύ των νηπίων στις ομάδες και όλο και υπάρχει ο αρχηγός που θέλει να κατευθύνει τους άλλους. Συζητάμε με τα νήπια και μας εξηγούν τους κανόνες στο παιχνίδι, της τάξης που βέβαια τους γνωρίζουν πολύ
καλά. Όμως διαπιστώνουν ότι δεν υπάρχει συνεργασία-αλληλοβοήθεια τόσο στο παιχνίδι όσο και στις δραστηριότητες στις ομάδες εργασίας.
Μπορούν τα νήπια να θυμηθούν παροιμίες για τη φιλία ή την εχθρότητα-αντιπαλότητα;
- Παροιμίες: Τσακώνονται σαν το σκύλο
με τη γάτα. (ακολουθεί το ποίημα του Ζαχαρία Παπαντωνίου "ο σκύλος και η γάτα", Το ένα χέρι νίβει το άλλο και τα δύο το πρόσωπο", Κράτα με να σε κρατώ να ανεβούμε το βουνό","Δείξε μου το φίλο σου να σου πω ποιος είσαι","Ο καλός ο φίλος στην ανάγκη φαίνεται". Συζητάμε με τα νήπια το κρυφό τους σοφό νόημα. Τα νήπια απολαμβάνουν την αφήγηση του παραμυθιού του Eric Puybaret
"Ο φεγγαροσκεπαστής" , εκδ. Αίσωπος, ένα ποιητικό παραμύθι για τη δύναμη της φιλίας και της αλληλεγγύης. Πως ένιωσε ο Τιμολέων; Ποια επαγγέλματα γνωρίσαμε; Πως κατάφερε να γίνει φεγγαροσκεπαστής; Συνάντησε δυσκολίες;
με τη γάτα. (ακολουθεί το ποίημα του Ζαχαρία Παπαντωνίου "ο σκύλος και η γάτα", Το ένα χέρι νίβει το άλλο και τα δύο το πρόσωπο", Κράτα με να σε κρατώ να ανεβούμε το βουνό","Δείξε μου το φίλο σου να σου πω ποιος είσαι","Ο καλός ο φίλος στην ανάγκη φαίνεται". Συζητάμε με τα νήπια το κρυφό τους σοφό νόημα. Τα νήπια απολαμβάνουν την αφήγηση του παραμυθιού του Eric Puybaret
"Ο φεγγαροσκεπαστής" , εκδ. Αίσωπος, ένα ποιητικό παραμύθι για τη δύναμη της φιλίας και της αλληλεγγύης. Πως ένιωσε ο Τιμολέων; Ποια επαγγέλματα γνωρίσαμε; Πως κατάφερε να γίνει φεγγαροσκεπαστής; Συνάντησε δυσκολίες;
- Φύλλο εργασίας: Θυμάμαι αν ο φίλος-η μου με βοήθησε και μαζί καταφέραμε σπουδαία πράγματα για μας;-----------------------------
- Οι αριθμοί 4-5: Παιχνίδια με τους αριθμούς και τις αντίστοιχες ποσότητες πραγμάτων στην παρεούλα μας. Πως μπορούμε με τις ποσότητες(τουβλάκια, μαρκαδόροι) να σχηματίσουμε το 4, το 5; (1+1+1=1+1=4 η 2+2=4 κ.ο.κ.). Προβλήματα πρόσθεσης και αφαίρεσης;
27/03/2013 Τετάρτη
- ΧΕΛΙΔΟΝΙ-χελιδόνι: Βρίσκουμε λέξεις που αρχίζουν από Χ,χ. Περιγραφή χελιδονιού:Είναι πουλί(Μάνος). Έχει ουρά σαν ψαλίδι(Αντιγόνη).Έρχεται κοντά μας την Άνοιξη(Δέσποινα). Τρώει σκουλήκια και έντομα(Γιώργος Π.). Αίνιγμα: Από πάνω σαν τηγάνι, από κάτω σαν βαμβάκι κι από πίσω σαν ψαλίδι. Τι είναι; Ποίημα: Χελιδόνι μου σπαθάτο χελιδόνι του Μαρτιού, έλα λίγο παρακάτω απ' τη στέγη του σπιτιού. Να μου πεις και να σου πω, πως πολύ σε αγαπώ!
- Φύλλο εργασίας: Ραντεβού με τα γράμματα.Τα νήπια ανακαλύπτουν τα γράμματα κα γράφουν τη λέξη ΧΕΛΙΔΟΝΙ ή χελιδόνι, επίσης το ζωγραφίζουν.
- Παιχνίδι: Έχουμε κόψει σε κάνσον χρωματιστά τα γράμματα της λέξης ΧΕΛΙΔΟΝΙ, χελιδόνι και τα νήπια κινούνται στο χώρο με τη μουσική. Μόλις σταματήσει η μουσική τρέχουν στις φωλιές τους (κεφαλαία-πεζά) και συνθέτουν στη σειρά τη λέξη.
28/03/2013 Πέμπτη
- Ποια πουλιά γνωρίζω; :Τα νήπια λένε ονόματα πουλιών που ζουν στη δική μας χώρα: (περιστέρι, σπουργίτι, χελιδόνι,τσαλαπετεινός, μπούφος κ.ά.). Που ζουν τα πουλιά; Ποια είναι η τροφή τους; Ποιος είναι ο εχθρός-οι τους; Πως αμύνονται; Τα νήπια έχουν τη δυνατότητα στη βιβλιοθήκη του σχολείου να κοιτούν τις εικόνες των πουλιών.
- Η μικρή μου ιστορία: Με τις εικόνες (4 σε αριθμό) μπορούμε να συνθέσουμε μικρή ιστορία; Συζητάμε με τα νήπια για τη σύνθεση ενός βιβλίου, συγγραφέα, εικονογράφο, μεταφραστή, εκδόσεις, χαρτί κ.ά. Μπορούμε να φανταστούμε ήρωες που συμμετέχουν και να έχει η ιστορία μας αρχή-μέση και τέλος; Ας το δοκιμάσουμε.
- Φύλλο εργασίας: Η δική μου ιστορία έχει τίτλο. Τα κατάφερα!
29/03/2013 Παρασκευή
- Τραγούδια: "Η Άνοιξη, πως ήθελα να ήμουν λουλουδάκι".
- Ζωγραφική στο μπλοκ: Έχοντας ως ερέθισμα το θέμα μας με τα πουλιά, τα νήπια ζωγραφίζουν τον εαυτό τους παρέα με τα πουλιά. Χρησιμοποιούν τα βιβλία της βιβλιοθήκης και το ενδιαφέρον και οι ερωτήσεις τους για γενικές γνώσεις πολλές.
- Ποιήματα: Για την καλλιέργεια του προφορικού λόγου μαθαίνουμε το ποίημα για το χελιδόνι και το παιδί και κάθε δυο νήπια το απαγγέλλουν στην ομάδα των νηπίων.
Διαβάζουμε ποιήματα από το Ανθολόγιο Λογοτεχνικών Κειμένων (σελ.190-191).
"Χελιδόνι μου σπαθάτο, χελιδόνι του Μαρτιού, έλα λίγο παρακάτω από τη στέγη του σπιτιού. Να μου πεις και να σου πω, πως πολύ σε αγαπώ!"
- Παιχνίδι: Τα νήπια έχουν σε γράμματα τις λέξεις ΧΕΛΙΔΟΝΙ και ΠΕΛΑΡΓΟΣ. Με τη μουσική κινούνται στο χώρο και με το σταμάτημα της πρέπει να πάνε στη σωστή φωλιά και στη σωστή σειρά, για να συνθέσουν τις λέξεις αντίστοιχα. Έχουμε στεφανάκια ανάλογα με τον αριθμό των γραμμάτων, των αντίστοιχων λέξεων.
- Οι αριθμοί 4-5: Παιχνίδια με τους αριθμούς και τις αντίστοιχες ποσότητες πραγμάτων στην παρεούλα μας. Πως μπορούμε με τις ποσότητες(τουβλάκια, μαρκαδόροι) να σχηματίσουμε το 4, το 5; (1+1+1=1+1=4 η 2+2=4 κ.ο.κ.). Προβλήματα πρόσθεσης και αφαίρεσης;
27/03/2013 Τετάρτη
- ΧΕΛΙΔΟΝΙ-χελιδόνι: Βρίσκουμε λέξεις που αρχίζουν από Χ,χ. Περιγραφή χελιδονιού:Είναι πουλί(Μάνος). Έχει ουρά σαν ψαλίδι(Αντιγόνη).Έρχεται κοντά μας την Άνοιξη(Δέσποινα). Τρώει σκουλήκια και έντομα(Γιώργος Π.). Αίνιγμα: Από πάνω σαν τηγάνι, από κάτω σαν βαμβάκι κι από πίσω σαν ψαλίδι. Τι είναι; Ποίημα: Χελιδόνι μου σπαθάτο χελιδόνι του Μαρτιού, έλα λίγο παρακάτω απ' τη στέγη του σπιτιού. Να μου πεις και να σου πω, πως πολύ σε αγαπώ!
- Φύλλο εργασίας: Ραντεβού με τα γράμματα.Τα νήπια ανακαλύπτουν τα γράμματα κα γράφουν τη λέξη ΧΕΛΙΔΟΝΙ ή χελιδόνι, επίσης το ζωγραφίζουν.
- Παιχνίδι: Έχουμε κόψει σε κάνσον χρωματιστά τα γράμματα της λέξης ΧΕΛΙΔΟΝΙ, χελιδόνι και τα νήπια κινούνται στο χώρο με τη μουσική. Μόλις σταματήσει η μουσική τρέχουν στις φωλιές τους (κεφαλαία-πεζά) και συνθέτουν στη σειρά τη λέξη.
28/03/2013 Πέμπτη
- Ποια πουλιά γνωρίζω; :Τα νήπια λένε ονόματα πουλιών που ζουν στη δική μας χώρα: (περιστέρι, σπουργίτι, χελιδόνι,τσαλαπετεινός, μπούφος κ.ά.). Που ζουν τα πουλιά; Ποια είναι η τροφή τους; Ποιος είναι ο εχθρός-οι τους; Πως αμύνονται; Τα νήπια έχουν τη δυνατότητα στη βιβλιοθήκη του σχολείου να κοιτούν τις εικόνες των πουλιών.
- Η μικρή μου ιστορία: Με τις εικόνες (4 σε αριθμό) μπορούμε να συνθέσουμε μικρή ιστορία; Συζητάμε με τα νήπια για τη σύνθεση ενός βιβλίου, συγγραφέα, εικονογράφο, μεταφραστή, εκδόσεις, χαρτί κ.ά. Μπορούμε να φανταστούμε ήρωες που συμμετέχουν και να έχει η ιστορία μας αρχή-μέση και τέλος; Ας το δοκιμάσουμε.
- Φύλλο εργασίας: Η δική μου ιστορία έχει τίτλο. Τα κατάφερα!
29/03/2013 Παρασκευή
- Τραγούδια: "Η Άνοιξη, πως ήθελα να ήμουν λουλουδάκι".
- Ζωγραφική στο μπλοκ: Έχοντας ως ερέθισμα το θέμα μας με τα πουλιά, τα νήπια ζωγραφίζουν τον εαυτό τους παρέα με τα πουλιά. Χρησιμοποιούν τα βιβλία της βιβλιοθήκης και το ενδιαφέρον και οι ερωτήσεις τους για γενικές γνώσεις πολλές.
- Ποιήματα: Για την καλλιέργεια του προφορικού λόγου μαθαίνουμε το ποίημα για το χελιδόνι και το παιδί και κάθε δυο νήπια το απαγγέλλουν στην ομάδα των νηπίων.
Διαβάζουμε ποιήματα από το Ανθολόγιο Λογοτεχνικών Κειμένων (σελ.190-191).
"Χελιδόνι μου σπαθάτο, χελιδόνι του Μαρτιού, έλα λίγο παρακάτω από τη στέγη του σπιτιού. Να μου πεις και να σου πω, πως πολύ σε αγαπώ!"
- Παιχνίδι: Τα νήπια έχουν σε γράμματα τις λέξεις ΧΕΛΙΔΟΝΙ και ΠΕΛΑΡΓΟΣ. Με τη μουσική κινούνται στο χώρο και με το σταμάτημα της πρέπει να πάνε στη σωστή φωλιά και στη σωστή σειρά, για να συνθέσουν τις λέξεις αντίστοιχα. Έχουμε στεφανάκια ανάλογα με τον αριθμό των γραμμάτων, των αντίστοιχων λέξεων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου