καταλαβαίνουμε τον κόσμο. Έλα μωρό μου, ας πετάξουμε.
Έχουμε τόσα να δούμε και να ακούσουμε! - Και να μυρίσουμε, να γευτούμε, να νιώσουμε...- Έρχομαι μανούλα.
12/10/2015 Δευτέρα
Με τα αυτιά ενός μικρού πουλιού τι θα ακούσουμε άραγε;
Έχουμε τόσα να δούμε και να ακούσουμε! - Και να μυρίσουμε, να γευτούμε, να νιώσουμε...- Έρχομαι μανούλα.
12/10/2015 Δευτέρα
Με τα αυτιά ενός μικρού πουλιού τι θα ακούσουμε άραγε;
- Τα νέα μας: Τα νήπια που είναι υπεύθυνοι (ο Βαγγέλης καιη Γεωργία) για την εβδομάδα και ο βοηθός (Κωνσταντίνος) που αλλάζει κάθε μέρα, λένε τα νέα τους-ανακοινώσεις.
H φίλη μας η Νανά έχει να μας πει κάτι: φοβάται την φασαρία που επικρατεί λόγω του αριθμού των παιδιών και θέλει να προσπαθήσουμε να μιλάμε χαμηλόφωνα...θα τα καταφέρουμε άραγε; Κι όταν ένα νήπιο λέει: δεν είναι αληθινή η κούκλα, γιατί μιλάει; -Είναι αληθινή στη φαντασία μας και της αρέσει πολύ να βρίσκεται κοντά μας, είναι η απάντηση.
H φίλη μας η Νανά έχει να μας πει κάτι: φοβάται την φασαρία που επικρατεί λόγω του αριθμού των παιδιών και θέλει να προσπαθήσουμε να μιλάμε χαμηλόφωνα...θα τα καταφέρουμε άραγε; Κι όταν ένα νήπιο λέει: δεν είναι αληθινή η κούκλα, γιατί μιλάει; -Είναι αληθινή στη φαντασία μας και της αρέσει πολύ να βρίσκεται κοντά μας, είναι η απάντηση.
- Παιχνίδι στις γωνιές: Τα νήπια μετά το παιχνίδι συζητάνε πως παίξανε, αν μοιραστήκανε τα παιχνίδια με φίλους ή αν παίξανε μοναχικά. (Οι γωνιές μας: Βιβλιοθήκης, ζωγραφικής, παρεούλας, οικοδομικού υλικού, κουζίνας, παιδαγωγικού υλικού, παζλ και πλαστελίνης).
- Τραγούδια: "Καλημέρα" , "Το τραγούδι της παρεούλας", " Είμαστε πουλιά", "Έχω ένα μυστικό", "Η εβδομάδα με τα χρώματα", σχεδόν τα νήπια τα έχουν μάθει και χαίρονται τη μελωδία της ομάδας. Το τραγούδι της ομάδας μας το λέμε ψιθυριστά, κανονικά,δυνατά και άφωνα, (ανοίγοντας το στόμα στα φωνήματα-γράμματα).
- Το θέμα μας: "Οι αισθήσεις-ΑΚΟΗ" ΄Ωρα να γνωρίσουμε μέσα από το ταξίδι ενός πουλιού τους ήχους της φύσης;
- Με ένα μεγάλο κοχύλι (γκουρού) τα νήπια ακούν τον φλοίσβο της θάλασσας, τα κύματα και ταξιδεύουν, ονειρεύονται ήχους και τους αναγνωρίζουν στο άκουσμα τους από cd. - Δημιουργούμε ένα χωνί με χαρτί και διαπιστώνουμε την ένταση της σιγανής φωνής με αυτόν τον τρόπο.
- Με το τηλέφωνο με πλαστικά ποτήρια και σχοινί ακούμε τη φωνή του συνομιλητή μας από μακριά.
- Παροιμίες-Τα σοφά λόγια της γιαγιάς: ακούμε τις παροιμίες, τι να σημαίνει η κάθε μια ξεχωριστά; (Του μπήκαν ψύλλοι στα αυτιά, Από το ένα αυτί μπαίνει και από το άλλο βγαίνει, Στου κουφού την πόρτα, όσο θέλεις βρόντα, Από το στόμα σου και στου Θεού το αυτί, Δεν ιδρώνει το αυτί του)
- Το θέμα μας: "Οι αισθήσεις-ΑΚΟΗ" Τι είναι η αίσθηση ΑΚΟΗ; και ποιο το αισθητήριο όργανό της; Το αυτί,πως είναι άραγε εσωτερικά; (Εικόνες σχετικές) Μιλάμε για τα αυτιά-μεγάλα και μικρά-ιδιομορφίες εξωτερικά χαρακτηριστικά ενός προσώπου. Μελωδία-φασαρία: ποιοι είναι ανάλογοι ήχοι; Τι συμβαίνει όταν δεν ακούμε; ΚΏΦΩΣΗ, ΒΑΡΗΚΟΪΑ.Ποιος τρόπος υπάρχει για να ακούμε καλύτερα; ηλικιωμένοι ή ατύχημα και ακουστικά.Δυσκολίες στον προφορικό λόγο με την κώφωση και νοηματική γλώσσα με τα χέρια. Δείχνουμε στα παιδιά το ΝΑΙ και το ΟΧΙ στη νοηματική γλώσσα.
- Το παραμύθι μας: "Ο Κοντορεβυθούλης" ένας διαφορετικός τρόπος προσέγγισης του παραμυθιού, όπου τα νήπια ακούν το παραμύθι και ανά τακτά διαστήματα, ζητάμε να μας περιγράψουν ήχους αντικειμένων κατά την αφήγηση (π.χ. Ο ξυλοκόπος στο δάσος-γκαπ,γκουπ, Τα πουλάκια στα δέντρακαι οι πάπιες στο ποτάμι κ.ά.).
- Φύλλο εργασίας: "Ο Κοντορεβυθούλης και οι ήχοι" Τα παιδιά καλούνται να ζωγραφίσουν ανάλογη εικόνα με τους ήχους που περιγράψαμε και να διατυπώσουν πρόταση.
- Τα παιχνίδια μας: α) "Αναγνωρίζω ήχους" ένα παιχνίδι όπου το παιδί με κλειστά μάτια (τυφλόμυγα) αναγνωρίζει 4 μουσικά όργανα που κρατούν τα άλλα παιδιά (αναγνώριση πηγής ήχου).β)"Αναγνωρίζω ήχους" με ένα cd τα παιδιά καλούνται να αναγνωρίσουν ήχους ζώων, της φύσης και διαφόρων οχημάτων.
13/10/2015 Τρίτη
- Τα νέα μας: Τα νήπια που είναι υπεύθυνοι (ο Βαγγέλης καιη Γεωργία) για την εβδομάδα και ο βοηθός (Δήμητρα) που αλλάζει κάθε μέρα, λένε τα νέα τους-ανακοινώσεις.
- Παιχνίδι στις γωνιές: Τα νήπια μετά το παιχνίδι συζητάνε πως παίξανε, αν μοιραστήκανε τα παιχνίδια με φίλους ή αν παίξανε μοναχικά. (Οι γωνιές μας: Βιβλιοθήκης, ζωγραφικής, παρεούλας, οικοδομικού υλικού, κουζίνας, παιδαγωγικού υλικού, παζλ και πλαστελίνης).
Μιλάμε για το δέρμα με τη βοήθεια ενός μεγεθυντικού φακού, τα νήπια βλέπουν τους πόρους του δέρματος τους.
ΑΦΗ-ΧΕΡΙΑ-ΝΙΩΘΟΥΜΕ: Τι μας αρέσει να κάνουμε με τα χέρια;Τα παιδιά απαντούν: μαγείρεμα, ζωγραφική, παιχνίδια κ.ά.
- Η ιστορία μας: "Αισθάνομαι, αισθάνομαι τον κόσμο" ένα ταξίδι στην υφή, εξωτερική όψη των αντικειμένων, αγγίζοντάς τα.
Εικόνες με παιδιά που πιάνουν μια γάτα ή κυλάνε σε μια λεία και σκληρή τσουλήθρα κ.ά.
- Τα παιχνίδια μας: α) "Αναγνωρίζω αντικείμενα" ένα σακκουλάκι που κρύβει μέσα του διάφορα αντικείμενα που καλούνται τα νήπια να ανακαλύψουν και να περιγράψουν την υφή τους.(σκληρό-μαλακό, λείο-άγριο-τραχύ, απαλό-γλιστερό, κρύο ή ζεστό).
β)"Αναγνωρίζω τα αντικείμενα στην αίσθηση της αφής" με διάφορες εικόνες και καρτελάκια με την αντιστοίχισή τους κάτω από την καρτέλα της ΑΦΗΣ.
- Φύλλο εργασίας: "Αισθάνομαι, αισθάνομαι τον κόσμο" Τα παιδιά καλούνται να ζωγραφίσουν διπλή εικόνα τι τους αρέσει να κάνουν με τα χέρια, και εικόνα με την υφή των πραγμάτων περιγράφοντάς με ανάλογη πρόταση.
14/10/2015 Τετάρτη
- Τα νέα μας: Τα νήπια που είναι υπεύθυνοι (ο Βαγγέλης καιη Γεωργία) για την εβδομάδα και ο βοηθός (Παναγιώτης Δ.) που αλλάζει κάθε μέρα, λένε τα νέα τους-ανακοινώσεις.
- Παιχνίδι στις γωνιές: Τα νήπια μετά το παιχνίδι συζητάνε πως παίξανε, αν μοιραστήκανε τα παιχνίδια με φίλους ή αν παίξανε μοναχικά. (Οι γωνιές μας: Βιβλιοθήκης, ζωγραφικής, παρεούλας, οικοδομικού υλικού, κουζίνας, παιδαγωγικού υλικού, παζλ και πλαστελίνης).
- Τα νέα μας: Τα νήπια που είναι υπεύθυνοι (ο Βαγγέλης καιη Γεωργία) για την εβδομάδα και ο βοηθός (Παναγιώτης Σ.) που αλλάζει κάθε μέρα, λένε τα νέα τους-ανακοινώσεις.
- Παιχνίδι στις γωνιές: Τα νήπια μετά το παιχνίδι συζητάνε πως παίξανε, αν μοιραστήκανε τα παιχνίδια με φίλους ή αν παίξανε μοναχικά. (Οι γωνιές μας: Βιβλιοθήκης, ζωγραφικής, παρεούλας, οικοδομικού υλικού, κουζίνας, παιδαγωγικού υλικού, παζλ και πλαστελίνης).
- Τα νέα μας: Τα νήπια που είναι υπεύθυνοι (ο Βαγγέλης καιη Γεωργία) για την εβδομάδα και ο βοηθός (Βαλέρια) που αλλάζει κάθε μέρα, λένε τα νέα τους-ανακοινώσεις.
- Με ένα μεγάλο κοχύλι (γκουρού) τα νήπια ακούν τον φλοίσβο της θάλασσας, τα κύματα και ταξιδεύουν, ονειρεύονται ήχους και τους αναγνωρίζουν στο άκουσμα τους από cd. - Δημιουργούμε ένα χωνί με χαρτί και διαπιστώνουμε την ένταση της σιγανής φωνής με αυτόν τον τρόπο.
- Με το τηλέφωνο με πλαστικά ποτήρια και σχοινί ακούμε τη φωνή του συνομιλητή μας από μακριά.
- Παροιμίες-Τα σοφά λόγια της γιαγιάς: ακούμε τις παροιμίες, τι να σημαίνει η κάθε μια ξεχωριστά; (Του μπήκαν ψύλλοι στα αυτιά, Από το ένα αυτί μπαίνει και από το άλλο βγαίνει, Στου κουφού την πόρτα, όσο θέλεις βρόντα, Από το στόμα σου και στου Θεού το αυτί, Δεν ιδρώνει το αυτί του)
- Το θέμα μας: "Οι αισθήσεις-ΑΚΟΗ" Τι είναι η αίσθηση ΑΚΟΗ; και ποιο το αισθητήριο όργανό της; Το αυτί,πως είναι άραγε εσωτερικά; (Εικόνες σχετικές) Μιλάμε για τα αυτιά-μεγάλα και μικρά-ιδιομορφίες εξωτερικά χαρακτηριστικά ενός προσώπου. Μελωδία-φασαρία: ποιοι είναι ανάλογοι ήχοι; Τι συμβαίνει όταν δεν ακούμε; ΚΏΦΩΣΗ, ΒΑΡΗΚΟΪΑ.Ποιος τρόπος υπάρχει για να ακούμε καλύτερα; ηλικιωμένοι ή ατύχημα και ακουστικά.Δυσκολίες στον προφορικό λόγο με την κώφωση και νοηματική γλώσσα με τα χέρια. Δείχνουμε στα παιδιά το ΝΑΙ και το ΟΧΙ στη νοηματική γλώσσα.
- Το παραμύθι μας: "Ο Κοντορεβυθούλης" ένας διαφορετικός τρόπος προσέγγισης του παραμυθιού, όπου τα νήπια ακούν το παραμύθι και ανά τακτά διαστήματα, ζητάμε να μας περιγράψουν ήχους αντικειμένων κατά την αφήγηση (π.χ. Ο ξυλοκόπος στο δάσος-γκαπ,γκουπ, Τα πουλάκια στα δέντρακαι οι πάπιες στο ποτάμι κ.ά.).
- Φύλλο εργασίας: "Ο Κοντορεβυθούλης και οι ήχοι" Τα παιδιά καλούνται να ζωγραφίσουν ανάλογη εικόνα με τους ήχους που περιγράψαμε και να διατυπώσουν πρόταση.
- Τα παιχνίδια μας: α) "Αναγνωρίζω ήχους" ένα παιχνίδι όπου το παιδί με κλειστά μάτια (τυφλόμυγα) αναγνωρίζει 4 μουσικά όργανα που κρατούν τα άλλα παιδιά (αναγνώριση πηγής ήχου).β)"Αναγνωρίζω ήχους" με ένα cd τα παιδιά καλούνται να αναγνωρίσουν ήχους ζώων, της φύσης και διαφόρων οχημάτων.
13/10/2015 Τρίτη
- Τα νέα μας: Τα νήπια που είναι υπεύθυνοι (ο Βαγγέλης καιη Γεωργία) για την εβδομάδα και ο βοηθός (Δήμητρα) που αλλάζει κάθε μέρα, λένε τα νέα τους-ανακοινώσεις.
- Παιχνίδι στις γωνιές: Τα νήπια μετά το παιχνίδι συζητάνε πως παίξανε, αν μοιραστήκανε τα παιχνίδια με φίλους ή αν παίξανε μοναχικά. (Οι γωνιές μας: Βιβλιοθήκης, ζωγραφικής, παρεούλας, οικοδομικού υλικού, κουζίνας, παιδαγωγικού υλικού, παζλ και πλαστελίνης).
- Τραγούδια: "Καλημέρα" , "Το τραγούδι της παρεούλας", " Είμαστε πουλιά", "Έχω ένα μυστικό", "Η εβδομάδα με τα χρώματα", σχεδόν τα νήπια τα έχουν μάθει και χαίρονται τη μελωδία της ομάδας.
- Το θέμα μας: "Οι αισθήσεις-ΑΦΗ" Τι είναι η αίσθηση ΑΦΗ; και ποια τα αισθητήρια της; Τα χέρια,πως είναι άραγε το δέρμα μας που αισθάνεται, νιώθει; (Εικόνες σχετικές) Μιλάμε για το δέρμα με τη βοήθεια ενός μεγεθυντικού φακού, τα νήπια βλέπουν τους πόρους του δέρματος τους.
ΑΦΗ-ΧΕΡΙΑ-ΝΙΩΘΟΥΜΕ: Τι μας αρέσει να κάνουμε με τα χέρια;Τα παιδιά απαντούν: μαγείρεμα, ζωγραφική, παιχνίδια κ.ά.
- Η ιστορία μας: "Αισθάνομαι, αισθάνομαι τον κόσμο" ένα ταξίδι στην υφή, εξωτερική όψη των αντικειμένων, αγγίζοντάς τα.
Εικόνες με παιδιά που πιάνουν μια γάτα ή κυλάνε σε μια λεία και σκληρή τσουλήθρα κ.ά.
- Τα παιχνίδια μας: α) "Αναγνωρίζω αντικείμενα" ένα σακκουλάκι που κρύβει μέσα του διάφορα αντικείμενα που καλούνται τα νήπια να ανακαλύψουν και να περιγράψουν την υφή τους.(σκληρό-μαλακό, λείο-άγριο-τραχύ, απαλό-γλιστερό, κρύο ή ζεστό).
β)"Αναγνωρίζω τα αντικείμενα στην αίσθηση της αφής" με διάφορες εικόνες και καρτελάκια με την αντιστοίχισή τους κάτω από την καρτέλα της ΑΦΗΣ.
- Φύλλο εργασίας: "Αισθάνομαι, αισθάνομαι τον κόσμο" Τα παιδιά καλούνται να ζωγραφίσουν διπλή εικόνα τι τους αρέσει να κάνουν με τα χέρια, και εικόνα με την υφή των πραγμάτων περιγράφοντάς με ανάλογη πρόταση.
14/10/2015 Τετάρτη
- Τα νέα μας: Τα νήπια που είναι υπεύθυνοι (ο Βαγγέλης καιη Γεωργία) για την εβδομάδα και ο βοηθός (Παναγιώτης Δ.) που αλλάζει κάθε μέρα, λένε τα νέα τους-ανακοινώσεις.
- Παιχνίδι στις γωνιές: Τα νήπια μετά το παιχνίδι συζητάνε πως παίξανε, αν μοιραστήκανε τα παιχνίδια με φίλους ή αν παίξανε μοναχικά. (Οι γωνιές μας: Βιβλιοθήκης, ζωγραφικής, παρεούλας, οικοδομικού υλικού, κουζίνας, παιδαγωγικού υλικού, παζλ και πλαστελίνης).
- Τραγούδια: "Καλημέρα" , "Το τραγούδι της παρεούλας", " Είμαστε πουλιά", "Έχω ένα μυστικό", "Η εβδομάδα με τα χρώματα", σχεδόν τα νήπια τα έχουν μάθει και χαίρονται τη μελωδία της ομάδας.
- Το θέμα μας: "Οι 5 αισθήσεις" ΄Ωρα να γνωρίσουμε μέσα από τις εικόνες που ταιριάζουν-αντιστοίχιση εικόνων και των πέντε αισθήσεων. Κάθε παιδί περιγράφει την εικόνα και ανάλογη αίσθηση που χρησιμοποιεί.
- Το παιχνίδι μας: α) "Αναγνωρίζω τη μουσική" ένα cd μουσικής χαρούμενης και λυπημένης μελωδίας, όπου τα παιδιά με διαφορετικές οδηγίες κάθε φορά, χρησιμοποιούν όλες τις αισθήσεις και διασκεδάζουν.
15/10/2015 Πέμπτη- Το παιχνίδι μας: α) "Αναγνωρίζω τη μουσική" ένα cd μουσικής χαρούμενης και λυπημένης μελωδίας, όπου τα παιδιά με διαφορετικές οδηγίες κάθε φορά, χρησιμοποιούν όλες τις αισθήσεις και διασκεδάζουν.
- Τα νέα μας: Τα νήπια που είναι υπεύθυνοι (ο Βαγγέλης καιη Γεωργία) για την εβδομάδα και ο βοηθός (Παναγιώτης Σ.) που αλλάζει κάθε μέρα, λένε τα νέα τους-ανακοινώσεις.
- Παιχνίδι στις γωνιές: Τα νήπια μετά το παιχνίδι συζητάνε πως παίξανε, αν μοιραστήκανε τα παιχνίδια με φίλους ή αν παίξανε μοναχικά. (Οι γωνιές μας: Βιβλιοθήκης, ζωγραφικής, παρεούλας, οικοδομικού υλικού, κουζίνας, παιδαγωγικού υλικού, παζλ και πλαστελίνης).
- Τραγούδια: "Καλημέρα" , "Το τραγούδι της παρεούλας", " Είμαστε πουλιά", "Έχω ένα μυστικό", "Η εβδομάδα με τα χρώματα", σχεδόν τα νήπια τα έχουν μάθει και χαίρονται τη μελωδία της ομάδας.
- Το θέμα μας: "Οι 5 αισθήσεις" ΄Ωρα να δούμε τι μάθαμε με τις αισθήσεις; Με το ζάρι των αισθήσεων, όπου τα παιδιά περιγράφουν εικόνα με ήρωα τον εαυτό τους και ανάλογη αίσθηση που φέρνουν με την τύχη του ζαριού.
16/10/2015 Παρασκευή- Τα νέα μας: Τα νήπια που είναι υπεύθυνοι (ο Βαγγέλης καιη Γεωργία) για την εβδομάδα και ο βοηθός (Βαλέρια) που αλλάζει κάθε μέρα, λένε τα νέα τους-ανακοινώσεις.
- Παιχνίδι στις γωνιές: Τα νήπια μετά το παιχνίδι συζητάνε πως παίξανε, αν μοιραστήκανε τα παιχνίδια με φίλους ή αν παίξανε μοναχικά. (Οι γωνιές μας: Βιβλιοθήκης, ζωγραφικής, παρεούλας, οικοδομικού υλικού, κουζίνας, παιδαγωγικού υλικού, παζλ και πλαστελίνης).
- Το θέμα μας: "Οι αισθήσεις" ΄Ωρα να γνωρίσουμε μέσα από το ταξίδι ενός πουλιού τους ήχους της φύσης;
- Τραγούδια: "Καλημέρα" , "Το τραγούδι της παρεούλας", " Είμαστε πουλιά", "Έχω ένα μυστικό", "Η εβδομάδα με τα χρώματα", σχεδόν τα νήπια τα έχουν μάθει και χαίρονται τη μελωδία της ομάδας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου