Σάββατο, 3 Οκτωβρίου 2015

Αισθάνομαι, αισθάνομαι...τον κόσμο

Μια πρώτη ματιά στις πέντε αισθήσεις μας...
05/10/2015 Δευτέρα
Τα νέα μας: Τα νήπια που είναι υπεύθυνοι (Κωνσταντίνος και Βαλέρια) για την εβδομάδα και ο βοηθός (ο Νότης)  που αλλάζει κάθε μέρα, λένε τα νέα τους-ανακοινώσεις.
Παιχνίδι στις γωνιές: Τα νήπια μετά το παιχνίδι συζητάνε πως παίξανε, αν μοιραστήκανε τα παιχνίδια με φίλους ή αν παίξανε μοναχικά. (Οι γωνιές μας: Βιβλιοθήκης, ζωγραφικής, παρεούλας, οικοδομικού υλικού, κουζίνας, παιδαγωγικού υλικού, παζλ).
Τραγούδια: "Καλημέρα" , "Το τραγούδι της παρεούλας", " Είμαστε πουλιά", "Έχω ένα μυστικό", "Η εβδομάδα με τα χρώματα", σχεδόν τα νήπια τα έχουν μάθει και χαίρονται τη μελωδία της ομάδας.
Το θέμα μας: "Οι  αισθήσεις" ΄Ωρα να γνωρίσουμε μέσα από το ταξίδι ενός πουλιού πως αισθάνεται τον κόσμο γύρω του... Πως αντιλαμβανόμαστε, καταλαβαίνουμε τον κόσμο γύρω μας; Ποιες είναι οι πέντε αισθήσεις μας; 
Τα νήπια λένε τις ιδέες τους και τις καταγράφουμε 
(Ιδεόγραμμα για το τι γνωρίζουν τα παιδιά).
Φύλλο εργασίας: "Ποίημα για τις αισθήσεις" ΄ Τα νήπια μαθαίνουν το ποίημα και σχεδιάζουν το κεφάλι ενός ανθρώπου με τα αισθητήρια όργανα (μάτια, μύτη, στόμα, αυτιά).
06/10/2015 Τρίτη
Τα νέα μας: Τα νήπια που είναι υπεύθυνοι (Κωνσταντίνος και
Βαλέρια) για την εβδομάδα και ο βοηθός (ο Μιχάλης) που αλλάζει κάθε μέρα, λένε τα νέα τους-ανακοινώσεις.
Παιχνίδι στις γωνιές: Τα νήπια μετά το παιχνίδι συζητάνε πως παίξανε, αν μοιραστήκανε τα παιχνίδια με φίλους ή αν παίξανε μοναχικά. (Οι γωνιές μας: Βιβλιοθήκης, ζωγραφικής, παρεούλας, οικοδομικού υλικού, κουζίνας, παιδαγωγικού υλικού, παζλ).

 Το θέμα μας: "Οι  αισθήσεις-τι γνωρίζουν τα νήπια;" ΄Ωρα να εστιάσουμε στο τι ξέρουμε για τις αισθήσεις και τι θέλουμε να μάθουμε; Καταγράφουμε τις απόψεις των παιδιών σε πίνακα για κάθε αισθητήριο όργανο και τα νήπια ζωγραφίζουν ανάλογη εικόνα.
Τα παιχνίδια μας: "Χόκυ πόκυ και παρατηρητικότητα ποιος φίλος μου λείπει; ΄Ωρα να κρυφτεί ένα νήπιο κάτω από το σεντόνι και αυτός που τα φυλάει ανακαλύπτει ποιος λείπει. Γνωρίζω το σώμα μου μέσα από το αστείο τραγούδι με μουσική Χόκυ-Πόκυ.
07/10/2015 Τετάρτη
Τα νέα μας: Τα νήπια που είναι υπεύθυνοι (Κωνσταντίνος και Βαλέρια) για την εβδομάδα και ο βοηθός (η Σοφία)  που αλλάζει κάθε μέρα, λένε τα νέα τους-ανακοινώσεις. Τα κουτιά των θησαυρών πάνε κι έρχονται στο σχολείο...Σήμερα παρουσίασαν οι:Κωνσταντίνος Π.,η Δήμητρα και η Σοφία Κ. τους θησαυρούς τους.
Παιχνίδι στις γωνιές: Τα νήπια μετά το παιχνίδι συζητάνε πως παίξανε, αν μοιραστήκανε τα παιχνίδια με φίλους ή αν παίξανε μοναχικά. (Οι γωνιές μας: Βιβλιοθήκης, ζωγραφικής, παρεούλας, οικοδομικού υλικού, κουζίνας, παιδαγωγικού υλικού, παζλ).
Το θέμα μας: "Οι  αισθήσεις-η όραση" ΄Ωρα για το τι είναι ένα αίνιγμα και "τα σοφά λόγια της γιαγιάς"  οι παροιμίες τι να σημαίνουν άραγε; (Καλλιέργεια προφορικού λόγου και μνήμης). Είδαμε βιβλία και μιλήσαμε για τα μάτια, τα μέρη του ματιού και το χρώμα. 
Συμπληρώσαμε πίνακα διπλής εισόδου για όλα τα παιδιά το χρώμα των ματιών τους . Νικητής τα καστανά μάτια.
Τα παιχνίδια μας: "Η τυφλόμυγαΤι είναι; Οι κανόνες-οδηγίες του παιχνιδιού: Ένα παιδί δένει τα μάτια του κι ένα άλλο τον στριφογυρίζει τρεις φορές. Θα πρέπει να ανακαλύψει τον φίλο του από τον μουσικό ήχο που ακούει και εξασκώντας άλλες αισθήσεις όπως  την αφή ή την ακοή.
Φύλλο εργασίας: "Τι ωραίο βλέπουν τα μάτια μου;"  Τα νήπια παρουσιάζουν ωραίες εικόνες με φαντασία στην παρεούλα και τις αποτυπώνουν σε φύλλο εργασίας.(Μαθαίνουν το περίγραμμα σχεδίου και αποτυπώνουν με πρόταση τη ζωγραφιά τους).
08/10/2015 Πέμπτη
Τα νέα μας: Τα νήπια που είναι υπεύθυνοι (Κωνσταντίνος και Βαλέρια) για την εβδομάδα και ο βοηθός (η Αλεξάνδρα)  που αλλάζει κάθε μέρα, λένε τα νέα τους-ανακοινώσεις.
Τα κουτιά των θησαυρών πάνε κι έρχονται στο σχολείο...Σήμερα παρουσίασαν οι: ο Παντελής η Αλεξάνδρα και η Βαλέρια τους θησαυρούς τους.
Παιχνίδι στις γωνιές: Τα νήπια μετά το παιχνίδι συζητάνε πως παίξανε, αν μοιραστήκανε τα παιχνίδια με φίλους ή αν παίξανε μοναχικά. (Οι γωνιές μας: Βιβλιοθήκης, ζωγραφικής, παρεούλας, οικοδομικού υλικού, κουζίνας, παιδαγωγικού υλικού, παζλ).
Το θέμα μας: "Οι  αισθήσεις-η γεύση" ΄Συζήτηση στην παρεούλα με αφόρμηση βιβλίων για την αίσθηση της γεύσης. Περιγραφή εικόνων τροφίμων και τι ανάλογη γεύση μας προκαλούν...Δοκιμάζουμε γεύσεις του καφέ, ζάχαρης, κυδωνιού, λεμονιού, αλατιού.
Φύλλο εργασίας: "Οι γεύσεις των τροφίμων"  Τα νήπια καλούνται να ζωγραφίσουν γλυκές, πικρές, ξινές, αλμυρές γεύσεις γύρω από τους κάλυκες των γεύσεων στο στόμα.
09/10/2015 Παρασκευή
Τα νέα μας: Τα νήπια που είναι υπεύθυνοι (Κωνσταντίνος και Βαλέρια) για την εβδομάδα και ο βοηθός (η Δήμητρα)  που αλλάζει κάθε μέρα, λένε τα νέα τους-ανακοινώσεις. 
Σήμερα η Βαλέρια έδωσε το έναυσμα για να συζητήσουμε σχετικά με τη δωρεά μαλλιών για άρρωστα παιδάκια και τη δημιουργία περούκας.(Το φιλανθρωπικό μας έργο)
Παιχνίδι στις γωνιές: Τα νήπια μετά το παιχνίδι συζητάνε πως παίξανε, αν μοιραστήκανε τα παιχνίδια με φίλους ή αν παίξανε μοναχικά. (Οι γωνιές μας: Βιβλιοθήκης, ζωγραφικής, παρεούλας, οικοδομικού υλικού, κουζίνας, παιδαγωγικού υλικού, παζλ και πλαστελίνης).
Το θέμα μας: "Οι  αισθήσεις-η όσφρηση" 
΄Ωρα για  "τα σοφά λόγια της γιαγιάς" οι παροιμίες τι να σημαίνουν άραγε; (Καλλιέργεια προφορικού λόγου και μνήμης).
 Είδαμε βιβλία και μιλήσαμε για τη μύτη, τα μέρη της μύτης εσωτερικά και εξωτερικά και το ερέθισμα  για την αίσθηση της όσφρησης. Ποιες είναι οι ευχάριστες και δυσάρεστες μυρωδιές που γνωρίζουν τα παιδιά;
Ομαδική εργασία: Ευχάριστες-Δυσάρεσυες μυρωδιές.


Φύλλο εργασίας: "Ευχάριστες και δυσάρεστες μυρωδιές"  Τα νήπια καλούνται να ζωγραφίσουν ποια μυρωδιά είναι γι αυτά ευχάριστη και ποια δυσάρεστη; Μπορούν να διατυπώσουν ολοκληρωμένη πρόταση;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου