Σάββατο 31 Οκτωβρίου 2015

Έχω ένα μαγικό κουτί....

31 Οκτωβρίου Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης
30/10/2015 Παρασκευή  και θυμόμαστε τα
 " γουρουνάκια- κουμπαράδες"!
- Τα νέα μας: Τα νήπια που είναι υπεύθυνοι (η Μαρία και η Αλεξάνδρα) για την εβδομάδα και ο βοηθός (η Σοφία)  που αλλάζει κάθε μέρα, λένε τα νέα τους-ανακοινώσεις. Σήμερα προστέθηκε στο ημερολόγιο και η εποχή με τους μήνες και τα χαρακτηριστικά της γνωρίσματα.
- Τραγούδια:  "Το Φθινόπωρο αρχίζει κι έχει μήνες τρεις...", "Στο δάσος με τα χρώματα θα μπω το μαγικό" και "Είμαστε πουλιά..." το τραγούδι της ομάδας μας.
- Το θέμα μας: "31 Οκτωβρίου Ημέρα αποταμίευσης" Τα νήπια απαντούν τι σημαίνει η λέξη αποταμίευση; Είναι γνωστό σε αυτά η λέξη ταμείο, απόδειξη, πληρώνω... Τι πληρώνουν οι γονείς σε μια οικογένεια; (τρόφιμα, ενοίκιο, κοινόχρηστα, ρεύμα κ.ά.).Παρουσιάζουμε με εικόνες αινίγματα και παροιμίες (τα σοφά λόγια της γιαγιάς) τι να σημαίνουν άραγε;
               Αίνιγμα:
Έχω μαγικό κουτί,
κι όλο ρίχνω κατιτί.
Όσο τρώει και χοντραίνει,
τόσο πιο πολύ βαραίνει.
Κι αν τ' ανοίξω και τ' αδειάσω,
χίλια δυο θε ν' αγοράσω... 
                                 Τι είναι;
-Το παραμύθι μας: "Η τσεπούλα και ο κουμπαράκος" τα νήπια παρακολουθούν με ενδιαφέρον την αφήγηση του παραμυθιού και απαντούν σε ερωτήσεις μετά την αφήγησή του.   (Ο κουμπαράς έχει μέσα τα... όνειρά μου, η τσεπούλα θα έχει λιγότερα νομίσματα γιατί τα ξοδεύει, Αποταμίευση:η σοφή κυρία που αν χρειαστεί χρήματα θα τα βρει όλα μαζεμένα σε έναν κουμπαρά ή σε έναν λογαριασμό κατάθεσης στην τράπεζα).
- Εικόνες:  Αίνιγμα και παροιμίες: (Φασούλι το φασούλι, γεμίζει το σακούλι, Σταλαγματιά σταλαγματιά γεμίζει η στάμνα η πλατιά).
Αντιστοίχιση λέξεων: ΚΟΥΜΠΑΡΑΣ, ΧΡΗΜΑΤΑ, ΤΡΑΠΕΖΑ και εικόνων, όπου τα παιδιά περιγράφουν δικές τους εμπειρίες από την αγορά ενός κουμπαρά, αν έχουν πάει σε τράπεζα με τους γονείς τους;
 Επίσης εικόνες με χρήματα:νομίσματα και χαρτονομίσματα που τα νήπια αναγνωρίζουν την αξία τους.Συζητάμε με τα νήπια για την τράπεζα, ποιες γνωρίζουν;Τι κάνω όταν βρίσκομαι σε μια τράπεζα; (συναλλαγές, κατάθεση-ανάληψη χρημάτων κ.ά.)
- Φύλλο εργασίας: "Αντιστοίχιση αγαθών και τιμών" τα νήπια κόβουν με το ψαλίδι τα νομίσματα και τα αντιστοιχίζουν στην αγορά διαφόρων τροφίμων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου