Μνήμες μιας άλλης εποχής...
τα νήπια ξετυλίγουν το κουβάρι της ιστορίας και μαθαίνουν για τα γεγονότα της 28ης Οκτωβρίου 1940.
Εικόνες: Ελληνικής σημαίας και άλλων γειτονικών χωρών σημαίες. Αναγνωρίζουν τις σημαίες και τις αντίστοιχες χώρες(αντιστοίχηση λέξεων χωρών-σημαίων). Μιλούν για τα χρώματα, γραμμές, σχέδια που έχουν. Τι είναι η σημαία για κάθε χώρα και κάθε πολίτη της;
Τα νήπια γνωρίζουν το χάρτη της Ευρώπης και της Ελλάδας. Αναγνωρίζουν την Ελλάδα στο χάρτη. Δίνουμε έμφαση στην ειρήνη και στην αδελφοσύνη των λαών.
19/10/2015 Δευτέρα
τα νήπια ξετυλίγουν το κουβάρι της ιστορίας και μαθαίνουν για τα γεγονότα της 28ης Οκτωβρίου 1940.
Εικόνες: Ελληνικής σημαίας και άλλων γειτονικών χωρών σημαίες. Αναγνωρίζουν τις σημαίες και τις αντίστοιχες χώρες(αντιστοίχηση λέξεων χωρών-σημαίων). Μιλούν για τα χρώματα, γραμμές, σχέδια που έχουν. Τι είναι η σημαία για κάθε χώρα και κάθε πολίτη της;
Τα νήπια γνωρίζουν το χάρτη της Ευρώπης και της Ελλάδας. Αναγνωρίζουν την Ελλάδα στο χάρτη. Δίνουμε έμφαση στην ειρήνη και στην αδελφοσύνη των λαών.
19/10/2015 Δευτέρα
- Τα νέα μας: Τα νήπια που είναι υπεύθυνοι (η Μαρία και η Αλεξάνδρα) για την εβδομάδα και ο βοηθός (ο Χάρης) που αλλάζει κάθε μέρα, λένε τα νέα τους-ανακοινώσεις.
- Παιχνίδι στις γωνιές: Τα νήπια μετά το παιχνίδι συζητάνε πως παίξανε, αν μοιραστήκανε τα παιχνίδια με φίλους.
(Οι γωνιές μας: Βιβλιοθήκης, ζωγραφικής, παρεούλας, οικοδομικού υλικού, κουζίνας, παιδαγωγικού υλικού, παζλ).
- Τραγούδια: "Καλημέρα" , "Το τραγούδι της παρεούλας", " Είμαστε πουλιά", "Η Ελληνική σημαία", "Η εβδομάδα με τα χρώματα", σχεδόν τα νήπια τα έχουν μάθει και χαίρονται τη μελωδία της ομάδας.
- Το θέμα μας: "η Ελληνική σημαία"
- Παιχνίδι στις γωνιές: Τα νήπια μετά το παιχνίδι συζητάνε πως παίξανε, αν μοιραστήκανε τα παιχνίδια με φίλους.
(Οι γωνιές μας: Βιβλιοθήκης, ζωγραφικής, παρεούλας, οικοδομικού υλικού, κουζίνας, παιδαγωγικού υλικού, παζλ).
- Τραγούδια: "Καλημέρα" , "Το τραγούδι της παρεούλας", " Είμαστε πουλιά", "Η Ελληνική σημαία", "Η εβδομάδα με τα χρώματα", σχεδόν τα νήπια τα έχουν μάθει και χαίρονται τη μελωδία της ομάδας.
- Το θέμα μας: "η Ελληνική σημαία"
΄Ωρα να συζητήσουμε για την Ελλάδα και καταγράφουμε τι μας αρέσει στη χώρα μας: (ήλιος. θάλασσα, όμορφα βουνά, φιλοξενία, πανηγύρια κ.ά.).
Μαθαίνουμε το ποίημα για τη σημαία:(Πανέμορφη σημαία μας ελληνικό καμάρι, είσαι για μας το σύμβολο, η λευτεριά κι η χάρη...). Επίσης γνωρίζουν τα νήπια τον Ευρωπαϊκό χάρτη και τον χάρτη της Ελλάδας.
- Το παραμύθι μας: "Ο νάνος και ο γίγαντας" ΄Ωρα να μιλήσουμε για την αδελφοσύνη των λαών, ποιες είναι οι γειτονικές μας χώρες-σύνορα. Συζητούμε με τα παιδιά για τα φυλάκια-στρατιώτες και τον έλεγχο όταν ταξιδεύουμε εκτός συνόρων. (ταυτότητα-διαβατήριο)
- Το παιχνίδι μας: "Βασιλιά, βασιλιά"Ένα παιχνίδι παντομίμας που πολύ άρεσε στα παιδιά είτε παίζοντας ένα νήπιο είτε περισσότερα μαζί.
Μαθαίνουμε το ποίημα για τη σημαία:(Πανέμορφη σημαία μας ελληνικό καμάρι, είσαι για μας το σύμβολο, η λευτεριά κι η χάρη...). Επίσης γνωρίζουν τα νήπια τον Ευρωπαϊκό χάρτη και τον χάρτη της Ελλάδας.
- Το παραμύθι μας: "Ο νάνος και ο γίγαντας" ΄Ωρα να μιλήσουμε για την αδελφοσύνη των λαών, ποιες είναι οι γειτονικές μας χώρες-σύνορα. Συζητούμε με τα παιδιά για τα φυλάκια-στρατιώτες και τον έλεγχο όταν ταξιδεύουμε εκτός συνόρων. (ταυτότητα-διαβατήριο)
- Το παιχνίδι μας: "Βασιλιά, βασιλιά"Ένα παιχνίδι παντομίμας που πολύ άρεσε στα παιδιά είτε παίζοντας ένα νήπιο είτε περισσότερα μαζί.
20/10/2015 Τρίτη
- Τα νέα μας: Τα νήπια που είναι υπεύθυνοι (η Μαρία και η Αλεξάνδρα) για την εβδομάδα και ο βοηθός (η Ειρήνη) που αλλάζει κάθε μέρα, λένε τα νέα τους-ανακοινώσεις.
- Παιχνίδι στις γωνιές: Τα νήπια μετά το παιχνίδι συζητάνε πως παίξανε, αν μοιραστήκανε τα παιχνίδια με φίλους ή αν παίξανε μοναχικά. (Οι γωνιές μας: Βιβλιοθήκης, ζωγραφικής, παρεούλας, οικοδομικού υλικού, κουζίνας, παιδαγωγικού υλικού, παζλ). Σήμερα δοκιμάσαμε ως εκπαιδευτική παρέμβαση:τα αστεράκια σε κάθε ομάδα δραστηριοτήτων - (ο μικρός υπεύθυνος-αρχηγός ομάδας, που ρόλος του είναι να υπενθυμίζει τους κανόνες και την ήσυχη φωνή κατά την ώρα των δραστηριοτήτων)
- Τραγούδια: "Γαλανόλευκη σημαία", "Βάζει ο Ντούτσε τη στολή του", τα νήπια ρωτούν ποιος είναι ο Ντούτσε; (Τίτλος που έδινε ο Μουσολίνι στον εαυτό του με την επίσημη στολή).
- Το παραμύθι μας: "Ειρήνη" τα νήπια προσέχουν κατά την αφήγηση της ιστορίας για να ανακαλύψουν τις λέξεις της ΕΙΡΗΝΗΣ.
- Το θέμα μας: "Ειρήνη-Πόλεμος" τα νήπια ανακαλύπτουν λέξεις που ταιριάζουν στην Ειρήνη και μετά στον Πόλεμο, όπου τις καταγράφουμε σε πίνακα με τα ανάλογα σύμβολα. Γιατί γίνεται πόλεμος; Ποιες χώρες έχουν τώρα πόλεμο;(είχνουμε στον παγκόσμιο χάρτη).
Μιλάμε για τα επακόλουθα του πολέμου: την πείνα, την αρρώστια, την έλλειψη κατοικίας, την προσφυγιά. Τι μπορούμε ν ακάνουμε για να βοηθήσουμε τους πρόσφυγες στη χώρα μας; Παρακολουθούμε την ιστορία του μικρού πρόσφυγα. (Μετάβαση στο σύνδεσμο youtube)
Φύλλο εργασίας: "Ειρήνη-Πόλεμος" τα νήπια ζωγραφίζουν ανάλογη εικόνα σε ειρήνη και πόλεμο και διατυπώνουν πρόταση. (Καλλιέργεια προφορικού λόγου)
- Παιχνίδι στις γωνιές: Τα νήπια μετά το παιχνίδι συζητάνε πως παίξανε, αν μοιραστήκανε τα παιχνίδια με φίλους ή αν παίξανε μοναχικά. (Οι γωνιές μας: Βιβλιοθήκης, ζωγραφικής, παρεούλας, οικοδομικού υλικού, κουζίνας, παιδαγωγικού υλικού, παζλ). Σήμερα δοκιμάσαμε ως εκπαιδευτική παρέμβαση:τα αστεράκια σε κάθε ομάδα δραστηριοτήτων - (ο μικρός υπεύθυνος-αρχηγός ομάδας, που ρόλος του είναι να υπενθυμίζει τους κανόνες και την ήσυχη φωνή κατά την ώρα των δραστηριοτήτων)
- Τραγούδια: "Γαλανόλευκη σημαία", "Βάζει ο Ντούτσε τη στολή του", τα νήπια ρωτούν ποιος είναι ο Ντούτσε; (Τίτλος που έδινε ο Μουσολίνι στον εαυτό του με την επίσημη στολή).
- Το παραμύθι μας: "Ειρήνη" τα νήπια προσέχουν κατά την αφήγηση της ιστορίας για να ανακαλύψουν τις λέξεις της ΕΙΡΗΝΗΣ.
- Το θέμα μας: "Ειρήνη-Πόλεμος" τα νήπια ανακαλύπτουν λέξεις που ταιριάζουν στην Ειρήνη και μετά στον Πόλεμο, όπου τις καταγράφουμε σε πίνακα με τα ανάλογα σύμβολα. Γιατί γίνεται πόλεμος; Ποιες χώρες έχουν τώρα πόλεμο;(είχνουμε στον παγκόσμιο χάρτη).
Μιλάμε για τα επακόλουθα του πολέμου: την πείνα, την αρρώστια, την έλλειψη κατοικίας, την προσφυγιά. Τι μπορούμε ν ακάνουμε για να βοηθήσουμε τους πρόσφυγες στη χώρα μας; Παρακολουθούμε την ιστορία του μικρού πρόσφυγα. (Μετάβαση στο σύνδεσμο youtube)
Φύλλο εργασίας: "Ειρήνη-Πόλεμος" τα νήπια ζωγραφίζουν ανάλογη εικόνα σε ειρήνη και πόλεμο και διατυπώνουν πρόταση. (Καλλιέργεια προφορικού λόγου)
21/10/2015 Τετάρτη
- Τα νέα μας: Τα νήπια που είναι υπεύθυνοι (η Μαρία και η Αλεξάνδρα) για την εβδομάδα και ο βοηθός (η Ασπασία) που αλλάζει κάθε μέρα, λένε τα νέα τους-ανακοινώσεις.
- Τραγούδια: "Γαλανόλευκη σημαία", "Βάζει ο Ντούτσε τη στολή του","Ελάτε παιδιά να κάνουμε σημαία μας την ειρήνη", τα νήπια μαθαίνουν με χαρά τα τραγούδια για τη σχολική γιορτή μας.
- Το θέμα μας: "Η 28η Οκτωβρίου 1940" ΄Ωρα να περιγράψουμε ασπρόμαυρες εικόνες της εποχής του πολέμου στην Ελλάδα. Πως ξεκίνησε ο πόλεμος; Ποια ήταν η αφορμή και η αιτία; Ποιες χώρες ενεπλάκησαν στον πόλεμο; Ποιες χώρες βοήθησαν και πως; Παρακολουθούμε dvd ντοκουμέντα, εικόνες και πληροφορίες της εποχής του '40.
- Το κουκλοθέατρο μας: "Το κανόνι της ειρήνης" τα νήπια γνωρίζουν μέσα από την ιστορία τη χαρά και τα αγαθά της ειρήνης.
- Πρόβα σχολικής εορτής: Τα νήπια γνωρίζουν τη δομή της γιορτής και παρουσιάζουν τα ποιήματα, τα τραγούδια, τους παραδοσιακούς χορούς.
Το θέμα μας: "O Άγιος Δημήτριος - Πρόβα γιορτής" τα νήπια γνωρίζουν τον Αι Δημήτρη και την ιστορία του, τον πολιούχο Άγιο της Θεσσαλονίκης .Τι είναι το μάθημα των Θρησκευτικών στο σχολείο; Πως η πίστη μας δίνει δύναμη και κουράγιο σε δύσκολες καταστάσεις, όπως πόλεμος, φτώχεια, πείνα, καταστροφές κ.ά.
- Η σχολική γιορτή: "Γαλανόλευκη σημαία και 28η Οκτωβρίου 1940",δόξα και τιμή στους ήρωες του 1940!
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!
- Τραγούδια: "Γαλανόλευκη σημαία", "Βάζει ο Ντούτσε τη στολή του","Ελάτε παιδιά να κάνουμε σημαία μας την ειρήνη", τα νήπια μαθαίνουν με χαρά τα τραγούδια για τη σχολική γιορτή μας.
- Το θέμα μας: "Η 28η Οκτωβρίου 1940" ΄Ωρα να περιγράψουμε ασπρόμαυρες εικόνες της εποχής του πολέμου στην Ελλάδα. Πως ξεκίνησε ο πόλεμος; Ποια ήταν η αφορμή και η αιτία; Ποιες χώρες ενεπλάκησαν στον πόλεμο; Ποιες χώρες βοήθησαν και πως; Παρακολουθούμε dvd ντοκουμέντα, εικόνες και πληροφορίες της εποχής του '40.
- Το κουκλοθέατρο μας: "Το κανόνι της ειρήνης" τα νήπια γνωρίζουν μέσα από την ιστορία τη χαρά και τα αγαθά της ειρήνης.
- Πρόβα σχολικής εορτής: Τα νήπια γνωρίζουν τη δομή της γιορτής και παρουσιάζουν τα ποιήματα, τα τραγούδια, τους παραδοσιακούς χορούς.
22/10/2015 Πέμπτη
- Τα νέα μας: Τα νήπια που είναι υπεύθυνοι (η Μαρία και η Αλεξάνδρα) για την εβδομάδα και ο βοηθός (η Θωμαϊς) που αλλάζει κάθε μέρα, λένε τα νέα τους-ανακοινώσεις.
- Τραγούδια: "Γαλανόλευκη σημαία", "Βάζει ο Ντούτσε τη στολή του","Ελάτε παιδιά να κάνουμε σημαία μας την ειρήνη" τα νήπια μαθαίνουν με χαρά τα τραγούδια για τη σχολική γιορτή μας.
- Το θέμα μας: "Οι λέξεις:ΑΕΡΑ-ΟΧΙ" ΄Ωρα να βρούμε λέξεις που αρχίζουν από τα φωνήματα-γράμματα Α και Ο.
Τα νήπια γράφουν στον πίνακα κιμωλίας τις λέξεις.
- Πρόβα σχολικής εορτής: Τα νήπια γνωρίζουν τη δομή της γιορτής και παρουσιάζουν τα ποιήματα, τα τραγούδια, τους παραδοσιακούς χορούς.
23/10/2015 Παρασκευή
- Τραγούδια: "Γαλανόλευκη σημαία", "Βάζει ο Ντούτσε τη στολή του","Ελάτε παιδιά να κάνουμε σημαία μας την ειρήνη" τα νήπια μαθαίνουν με χαρά τα τραγούδια για τη σχολική γιορτή μας.- Τραγούδια: "Γαλανόλευκη σημαία", "Βάζει ο Ντούτσε τη στολή του","Ελάτε παιδιά να κάνουμε σημαία μας την ειρήνη" τα νήπια μαθαίνουν με χαρά τα τραγούδια για τη σχολική γιορτή μας.
- Το θέμα μας: "Οι λέξεις:ΑΕΡΑ-ΟΧΙ" ΄Ωρα να βρούμε λέξεις που αρχίζουν από τα φωνήματα-γράμματα Α και Ο.
Τα νήπια γράφουν στον πίνακα κιμωλίας τις λέξεις.
- Πρόβα σχολικής εορτής: Τα νήπια γνωρίζουν τη δομή της γιορτής και παρουσιάζουν τα ποιήματα, τα τραγούδια, τους παραδοσιακούς χορούς.
23/10/2015 Παρασκευή
- Τα νέα μας: Τα νήπια που είναι υπεύθυνοι (η Μαρία και η Αλεξάνδρα) για την εβδομάδα και ο βοηθός (ο Χάρης) που αλλάζει κάθε μέρα, λένε τα νέα τους-ανακοινώσεις.
- Τραγούδια: "Γαλανόλευκη σημαία", "Βάζει ο Ντούτσε τη στολή του","Ελάτε παιδιά να κάνουμε σημαία μας την ειρήνη" τα νήπια μαθαίνουν με χαρά τα τραγούδια για τη σχολική γιορτή μας.
Το θέμα μας: "Οι ηρωίδες γυναίκες του '40 -Το όνειρο του στρατιώτη στα χρόνια της κατοχής" τα νήπια παρατηρούν και περιγράφουν τις εικόνες της κατοχής; Σήμερα μιλήσαμε για τους στρατιώτες που πολέμησαν στον πόλεμο του 1940. Πώς ένιωθαν; τι σκεφτόταν όταν πολεμούσαν; Τι ονειρευόταν το βράδυ στη σκοπιά, ή όταν ξάπλωναν να κοιμηθούν; Ποιοι τους έλειπαν; Πώς επικοινωνούσαν μαζί τους;
26/10/2015 Δευτέρα
- Τραγούδια: "Γαλανόλευκη σημαία", "Βάζει ο Ντούτσε τη στολή του","Ελάτε παιδιά να κάνουμε σημαία μας την ειρήνη" τα νήπια μαθαίνουν με χαρά τα τραγούδια για τη σχολική γιορτή μας.
Το θέμα μας: "Οι ηρωίδες γυναίκες του '40 -Το όνειρο του στρατιώτη στα χρόνια της κατοχής" τα νήπια παρατηρούν και περιγράφουν τις εικόνες της κατοχής; Σήμερα μιλήσαμε για τους στρατιώτες που πολέμησαν στον πόλεμο του 1940. Πώς ένιωθαν; τι σκεφτόταν όταν πολεμούσαν; Τι ονειρευόταν το βράδυ στη σκοπιά, ή όταν ξάπλωναν να κοιμηθούν; Ποιοι τους έλειπαν; Πώς επικοινωνούσαν μαζί τους;
Διαβάσαμε το βιβλίο: "Ο μικρός στρατιώτης" του Πάουλ Φέιρεπτ. Ο μικρός στρατιώτης, που γνώρισε τη
φρίκη και τις καταστροφές του πολέμου, τις νύχτες μένει ξάγρυπνος και προσπαθεί
να καταλάβει γιατί έγιναν όλα αυτά.
- Πρόβα σχολικής εορτής: Τα νήπια γνωρίζουν τη δομή της γιορτής και παρουσιάζουν τα ποιήματα, τα τραγούδια, τους παραδοσιακούς χορούς.26/10/2015 Δευτέρα
Το θέμα μας: "O Άγιος Δημήτριος - Πρόβα γιορτής" τα νήπια γνωρίζουν τον Αι Δημήτρη και την ιστορία του, τον πολιούχο Άγιο της Θεσσαλονίκης .Τι είναι το μάθημα των Θρησκευτικών στο σχολείο; Πως η πίστη μας δίνει δύναμη και κουράγιο σε δύσκολες καταστάσεις, όπως πόλεμος, φτώχεια, πείνα, καταστροφές κ.ά.
27/10/2015 Τρίτη
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου