Κυριακή, 14 Οκτωβρίου 2012

Πέφτει, πέφτει η σταγόνα!

15/10/2012 Δευτέρα
- Ο κύκλος του νερού -
 Οκτώβρη και δεν έσπειρες ... οχτώ σακιά δεν έκαμες!
- Παρουσιάζουμε στα παιδιά τα λαϊκά ονόματα του Οκτώβρη: Αϊδημητριάτης και Σποράς. Γιατί αποκαλούσαν τα παλιά χρόνια τον Οκτώβρη μ΄αυτά τα ονόματα; Εμείς μπορούμε παρατηρώντας τη φύση να δώσουμε τα δικά μας ονόματα; όπως: Κιτρινόφυλλος, Βροχερός κ.ά.
- Συζητάμε με τα παιδιά για τα πρωτοβρόχια: τι χρειαζόμαστε για να προφυλαχτούμε από μια ξαφνική βροχή; Για να τα θυμόμαστε θα φτιάξουμε μια λίστα! Πως όμως γράφεται μια λίστα; Παρατηρούμε με τα παιδιά τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά ενός τέτοιου κειμένου και στη συνέχεια συνθέτουμε τη λίστα μας.
- Λίστα-Φύλλο εργασίας:
- Ανακοινώνουμε στους γονείς να φέρουν ένα κεσεδάκι άδειο και καθαρό με βαμβάκι και λίγα όσπρια για τη δική μας σπορά.
16/10/2012 Τρίτη
 Σχήματα-Ο κύκλος: Στόχος: Να γνωρίσουν το σχήμα του κύκλου. 
Μα ποιος είναι αυτός ο κύκλος; Τα παιδιά σχηματίζουν το τρενάκι και σε δυο ομάδες γύρω-γύρω σχηματίζουν τον κύκλο. Ανάλογα στις ομάδες παίζουμε δυο παιχνίδια τα: "γύρω-γύρω όλοι" και το "φύγε -φύγε ποντικάκι". Επισημαίνεται ο διαχωρισμός ομάδα σχήματα και στερεά.

Βρίσκουμε αντικείμενα που έχουν κυκλικό ή σφαιρικό σχήμα.
 Μα πως είναι; Στρογγυλός . Επίσης ζητάμε  σκορπώντας στο πάτωμα διάφορα σχήματα να μας βρουν τους κύκλους.
 Τους ψηλαφίζουμε, φτιάχνουμε με πλαστελίνη κύκλους και γνωρίζουμε το έργο-πίνακα ζωγραφικής με θέμα "Η χαρά της ζωής" του Rober Delone που έχει χρωματιστούς κύκλους.
Πειραματιζόμαστε κι εμείς με πατρόν να συνθέσουμε ανάλογο πίνακα ζωγραφικής με μαρκαδόρους και κέρινα χρώματα.
Φύλλο εργασίας: Με διάφορους τρόπους προσεγγίζουμε τον κύκλο: διαχωρισμός από άλλα σχήματα, γραφή, αναγνώριση αντικειμένων με κυκλικό σχήμα και κατάλληλο χρώμα.



17/10/2012 Τετάρτη
 Σημαίες-η Σημαία μας: Ζητάμε από τα παιδιά να παρατηρήσουν την Ελληνική Σημαία: Ποια χρώματα έχει; Μας αναφέρουν αντικείμενα που έχουν το ίδιο χρώμα, όπως ουρανός, θάλασσα, αφρός θάλασσας, καταράχτη , το φως της μέρας, το μπλε της νύχτας...
 Μαθηματικά:
  Σημαίες χωρών της Ευρώπης που εμπλέκονται στο πόλεμο του '40: Ελλάδα, Αλβανία, Ιταλία, Γερμανία, Γαλλία, Αγγλία.
 Οι σημαίες των χωρών είναι μια πανδαισία χρωμάτων, τα νήπια ανακαλύπτουν κοινά στοιχεία όπως: χρώμα, γραμμές-λωρίδες, άλλα χαρακτηριστικά αστέρι, αετός, ήλιος...
 Τόμπολα ταύτισης σημαιών και αναγνώριση των χωρών τους.
 Συναισθήματα: Με αφορμή την ανυπομονησία των παιδιών να πάρουν τη σειρά στο τρενάκι, να προλάβουν τη θέση στον κύκλο συζήτησης, να μιλήσουν διαβάζουμε την ιστορία της μικρής Ρόζας που ήταν ανυπόμονη και δεν γέμιζε το χρόνο της με ευχάριστες δραστηριότητες για να περάσει η ώρα και να γιορτάσουν το πάρτυ των γενεθλίων της.
-Ανακαλύπτουμε σε εικόνα ένα ευχάριστο για τα παιδιά παιχνίδι και ζητούν να το κάνουμε κι εμείς το μεσημέρι.
Τα παιδιά διασκέδασαν περιμένοντας τη σειρά τους και το παιχνίδι αυτό έγινε το αγαπημένο τους.
18/10/2012 Πέμπτη


 Χάρτες Ευρώπης-Ελλάδας-Παγκόσμιος χάρτης:

Τι είναι αυτός ο πίνακας, τι μας δείχνει;
Μπορεί κάποιος να βρει την Ελλάδα μας;
Ποιες  χώρες συμμετείχαν στον πόλεμο του '40; Μπορούμε να τις δούμε στον χάρτη της Ευρώπης.

Ο χάρτης της Ελλάδας: Που βρίσκεται η Αθήνα, η Θεσσαλονίκη, τα Γιάννενα, η Ηγουμενίτσα, τα βουνά της Πίνδου, τα σύνορά μας.
Πως φυλάμε τα σύνορα-όρια μια χώρας;
Ποιος είναι γεωφυσικός και ποιος πολιτιστικός χάρτης;
Ποια είναι τα χρώματα στον χάρτη και τι συμβολίζουν; Έχει η πατρίδα μας θάλασσα, βουνά κι ακρογιάλια, ήλιο... 
Τραγούδια: Δεν χορταίνω να βλέπω τον ήλιο, το τραγούδι της ειρήνης, της σημαίας.



 Στολές στρατού: Ξηράς-Θάλασσας- Αέρα
Ο στρατός μας - οι Παρελάσεις:

Μιλάμε στα παιδιά για τον στρατό μας και τη θητεία στη χώρα μας (συμμετέχουν τα αγόρια για ένα χρόνο), αλλά και πολλά κορίτσια υπηρετούν στο στρατό και στην αεροπορία ή στο ναυτικό σε υψηλές θέσεις.
19/10/2012 Παρασκευή 
 Ο πόλεμος του'40: 72 χρόνια πριν -
Μέσα από έργα του ζωγράφου Αλέκου Αλεξανδράτου παρουσιάζουμε τον πόλεμο του '40 στα βουνά της Αλβανίας.

Υπήρχαν δρόμοι, μεταφορικά μέσα, πολεμοφόδια, τροφή και νερό;  Ποιες ήταν οι συνθήκες ζωής των Ελλήνων στα χωριά και στις πόλεις;;


Με ποιο τρόπο γινόταν η επικοινωνία; Μιλάμε και δείχνουμε στα παιδιά εφημερίδα της εποχής, ακούμε τραγούδια της Σοφία Βέμπο.
Ποιοι ήταν οι αρχηγοί των κρατών - χωρών ; (Μεταξάς, Μουσολίνι, Χίτλερ) και η δύναμη του στρατού τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου