Πέμπτη, 4 Οκτωβρίου 2012

4 Οκτώβρη-Ημέρα των ζώων:

4-10-2012 Πέμπτη
Ημέρα των ζώων:
Συνεχίζουμε το προηγούμενο θέμα μας και τα νήπια στην πρωινή συζήτηση μιλούν και παρουσιάζουν τη φωτογραφία-ιες της οικογένειάς τους. Μιλάμε για το πρόγραμμα που ακολουθεί η οικογένεια, για τα παιχνίδια, αγαπημένες μας συνήθειες καθημερινές.

- Αγαπημένα ζώα που ζουν στην αυλή, στη θάλασσα και στο δάσος αλλά και ζώα άγρια που ζουν μακριά μας, έχουν την ανάγκη μας και θέλουν την φροντίδα μας. Συζητάμε για την τροφική αλυσίδα στη φύση και χρήσιμες πληροφορίες για τη ζωή και τις συνήθειές τους. 
Συζητάμε  για το αν έχουμε κατοικίδια ζώα και αν θέλουν την φροντίδα  μας. 
Τα νήπια συνδέουν σε παιχνίδι τα ζώα με την τροφή τους και τα διαχωρίζουν σε κατοικίδια, ζώα του δάσους και ζώα της ζούγκλας.
Μαθηματική έννοια: Μέσα - Έξω
Τα νήπια με τα παιχνίδια : γύρω-γύρω όλοι, φύγε-φύγε ποντικάκι, πουλάκια και φωλιές με τα στεφάνια αντιλαμβάνονται τις έννοιες γύρω, γύρω- μέσα-έξω, ανοιχτό-κλειστό.
Τα νήπια σε φύλλο εργασίας ζωγραφίζουν τουβλάκια έξω από το καλάθι και μπάλες μέσα στο καλάθι.

5-10-2012 Παρασκευή
Η μαθηματική έννοια  Μπροστά-Πίσω:
Ζητάμε από ένα νήπιο να σηκωθεί όρθιο και ακίνητο. Του λέμε να κοιτάξει μπροστά και να μας πει τι βλέπει, επίσης τον προτρέπουμε να κοιτάξει πίσω του και να μας περιγράψει τι βλέπει. Ένα άλλο παιδί στέκεται αντίθετα και του δίνουμε τις ίδιες οδηγίες.Διαπιστώνουμε ότι το μπροστά και το πίσω εξαρτάται από το που κοιτάμε τη δεδομένη στιγμή.
Μαθησιακή επιδίωξη: να αντιληφθούν το μπρος-πίσω σε σχέση με το σώμα τους.
- Παίρνουμε 3 αντικείμενα ένα ποτήρι, μια μπάλα και τον φιλαράκο του Μάνου. Τοποθετούμε με την εξής σειρά: το ποτήρι, τον φιλαράκο και μετά την μπάλα. Ζητάμε από τα παιδιά να μας περιγράψουν τη θέση των αντικειμένων με ερωτήσεις π.χ. - Που είναι ο φιλαράκος;
Μαθησιακή επιδίωξη: να αντιληφθούν τη θέση των αντικειμένων μπρος-πίσω από...
Aρκούδες στο δάσος: Τα μισά παιδιά γίνονται αρκούδες και τα άλλα μισά δέντρα. Όταν σταματήσει το ταμπουρίνο που χτυπά τα παιδιά κρύβονται πίσω ή εμφανίζονται μπροστά από τα δέντρα ανάλογα με την οδηγία. Μετά απαντούν στην ερώτηση "Που βρίσκεσαι;"
Μαθησιακή επιδίωξη: να αντιληφθούν το σώμα τους μπρος-πίσω από... και να το εκφράσουν λεκτικά.






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου