16-03-2015 Δευτέρα
- Πρωινές ανακοινώσεις: Ο βοηθός μετά την πρωινή προσευχή και το παιχνίδι στις γωνιές, ανακοινώνει στους φίλους τα νέα του και παρουσιάζει το αγαπημένο του βιβλίο.
- Πρωινές ανακοινώσεις: Ο βοηθός μετά την πρωινή προσευχή και το παιχνίδι στις γωνιές, ανακοινώνει στους φίλους τα νέα του και παρουσιάζει το αγαπημένο του βιβλίο.
- Υπεύθυνοι τάξης για την εβδομάδα: είναι η Ναταλία και η Μαγδαληνή.
- Ο βοηθός: αλλάζει την ημέρα στον πίνακα της εβδομάδας και μαθαίνει τις χρονικές έννοιες: Σήμερα είναι... εχθές ήταν... αύριο θα είναι...
Διαβάζει τον πίνακα της εποχής και των μηνών της. Αλλάζει την ημερομηνία, τον καιρό και παρακολουθεί το θερμόμετρο της τάξης. Μιλάει για την αγαπημένη της γωνιά στο σχολείο... έχει προτεραιότητα στο τρενάκι των παιχνιδιών και της αυλής. Σήμερα βοηθός ήταν η Ελένη. Μας έφερε και παρουσιάσε στους φίλους της ένα βιβλίο "Το ρουμπίνι των ευχών", βιβλίο φαντασίας και περιπέτειας. Αγαπημένο της βιβλίο γιατί της το έχει χαρίσει η νονά της. Επέλεξε τις φίλες της: Αλκμήνη, Ζέτα, Μαρίνα Π. να ζωγραφίσουν εικόνα του.
- Η ιστορία μας: "Τα ελληνάκια", της Ευγενίας Φακίνου. Ένα θαυμάσιο παραμύθι που μας οδηγεί με συντροφιά τη λαϊκή μας παράδοση, στις συνήθειες, τον τρόπο ζωής, τα έθιμα, τα κεντήματα, τις παραδοσιακές φορεσιές και τα γεγονότα του 1821 στην πατρίδα μας.
- Το θέμα μας: "Γνωρίζοντας τη λαϊκή μας παράδοση", ποια είναι;
Συσχετίζοντας το θέμα με τα παλιά παιχνίδια, συζητήσαμε με τα νήπια τον τρόπο, τα υλικά των παιχνιδιών,
τις συνήθειες των ανθρώπων παλιότερα στην χώρα μας.
Ας ταξιδέψουμε πίσω στο χρόνο στο 1821 (194 χρόνια πριν) με συντροφιά τη ζωή της Μάρως και του Γιώργη στην ιστορία μας, σε ένα ελληνικό νησί. Πως φωτογραφίζεται η ζωή των ανθρώπων εκείνης της εποχής; Ποιο όνομα έδιναν στη γυναίκα όταν παντρευόταν και έμενε στο σπίτι; (έπαιρνε το όνομα του άνδρα της: Βαγγέλαινα, Γιώργαινα κ.ο.κ.)
17-03-2015 Τρίτη
- Ο βοηθός: αλλάζει την ημέρα στον πίνακα της εβδομάδας και μαθαίνει τις χρονικές έννοιες: Σήμερα είναι... εχθές ήταν... αύριο θα είναι...
Διαβάζει τον πίνακα της εποχής και των μηνών της. Αλλάζει την ημερομηνία, τον καιρό και παρακολουθεί το θερμόμετρο της τάξης. Μιλάει για την αγαπημένη της γωνιά στο σχολείο... έχει προτεραιότητα στο τρενάκι των παιχνιδιών και της αυλής. Σήμερα βοηθός ήταν η Ελένη. Μας έφερε και παρουσιάσε στους φίλους της ένα βιβλίο "Το ρουμπίνι των ευχών", βιβλίο φαντασίας και περιπέτειας. Αγαπημένο της βιβλίο γιατί της το έχει χαρίσει η νονά της. Επέλεξε τις φίλες της: Αλκμήνη, Ζέτα, Μαρίνα Π. να ζωγραφίσουν εικόνα του.
- Η ιστορία μας: "Τα ελληνάκια", της Ευγενίας Φακίνου. Ένα θαυμάσιο παραμύθι που μας οδηγεί με συντροφιά τη λαϊκή μας παράδοση, στις συνήθειες, τον τρόπο ζωής, τα έθιμα, τα κεντήματα, τις παραδοσιακές φορεσιές και τα γεγονότα του 1821 στην πατρίδα μας.
- Το θέμα μας: "Γνωρίζοντας τη λαϊκή μας παράδοση", ποια είναι;
Συσχετίζοντας το θέμα με τα παλιά παιχνίδια, συζητήσαμε με τα νήπια τον τρόπο, τα υλικά των παιχνιδιών,
τις συνήθειες των ανθρώπων παλιότερα στην χώρα μας.
Ας ταξιδέψουμε πίσω στο χρόνο στο 1821 (194 χρόνια πριν) με συντροφιά τη ζωή της Μάρως και του Γιώργη στην ιστορία μας, σε ένα ελληνικό νησί. Πως φωτογραφίζεται η ζωή των ανθρώπων εκείνης της εποχής; Ποιο όνομα έδιναν στη γυναίκα όταν παντρευόταν και έμενε στο σπίτι; (έπαιρνε το όνομα του άνδρα της: Βαγγέλαινα, Γιώργαινα κ.ο.κ.)
Μεσα από τα κεντήματα, τις δαντέλες, τα τραγούδια, τα παραμύθια, όπου τα ζώα και τα πουλιά μιλούν, τα ζωηρά χρώματα που κρύβουν τη δύσκολη ζωή των Ελλήνων του 1821, οι έλληνες αναζητούν την ελπίδα, την αισιοδοξία, το κουράγιο και τη δύναμη να παλέψουν για το καλύτερο για την Ελευθερία και προκοπή.
- Τραγούδια: Τα νήπια μαθαίνουν τραγούδια:" Τα κλεφτόπουλα", "ο Θούριος του Ρήγα", "Το φλάμπουρο" για την εθνική μας γιορτή.
- Το διάλειμμά μας: Τα νήπια μετά από καιρό - μια ηλιόλουστη μέρα σήμερα - απολαμβάνουν τα παιχνίδια στην αυλή.
- Πρωινές ανακοινώσεις: Οι υπεύθυνοι σήμερα μετά την πρωινή προσευχή και το παιχνίδι στις γωνιές, μοιράζουν τις ζωγραφιές του μήνα και τα παιδιά επιλέγουν τη ζωγραφιά που προτιμούν για το portfoglio (προσωπικό τους φάκελο εργασιών).
- Υπεύθυνοι τάξης για την εβδομάδα: είναι η Ναταλία και η Μαγδαληνή.
- Το θέμα μας: "Γνωρίζοντας τη λαϊκή μας παράδοση", πως είναι τα κεντήματα; (η φίλη μας Μαρίλια έφερε μικρό δείγμα κεντήματος με σχέδιο και κλωστές που επεξεργάστηκαν τα νήπια.
Παρουσιάζουμε στα νήπια την παραδοσιακή στολή του τσολιά και του τούρκου πασά.
Περιγράφουμε τα χαρακτηριστικά όπως π.χ. τσολιάς: φέσι με φούντα, γιλέκο κεντημένο με σιρίτια και άσπρο πουκάμισο με φαρδιά μανίκια. Επίσης καλτσον λευκό με φούντες μαύρες και τσαρούχια με φούντες.
Τα νήπια ανακαλύπτουν πόσο σκληρό είναι το δέρμα αυτών των παπουτσιών.
Π.χ. Τούρκος: φέσι ή τουρμπάνι χωρίς φούντα, γιλέκο και βράκα κόκκινη χωρίς σιρίτια και ζώνη χρωματιστού ριγέ υφάσματος στη μέση τυλιγμένη.
Τα νήπια παρατηρούν ομοιότητες και διαφορές στις στολές.
- Πρωινές ανακοινώσεις: Ο βοηθός μετά την πρωινή προσευχή και το παιχνίδι στις γωνιές, ανακοινώνει στους φίλους τα νέα του και παρουσιάζει το αγαπημένο του βιβλίο.
- Υπεύθυνοι τάξης για την εβδομάδα: είναι η Ναταλία και η Μαγδαληνή.
- Το θέμα μας: "Γνωρίζοντας τη λαϊκή μας παράδοση", πως είναι τα κεντήματα; (η φίλη μας Μαρίλια έφερε μικρό δείγμα κεντήματος με σχέδιο και κλωστές που επεξεργάστηκαν τα νήπια.
Παρουσιάζουμε στα νήπια την παραδοσιακή στολή του τσολιά και του τούρκου πασά.
Περιγράφουμε τα χαρακτηριστικά όπως π.χ. τσολιάς: φέσι με φούντα, γιλέκο κεντημένο με σιρίτια και άσπρο πουκάμισο με φαρδιά μανίκια. Επίσης καλτσον λευκό με φούντες μαύρες και τσαρούχια με φούντες.
Τα νήπια ανακαλύπτουν πόσο σκληρό είναι το δέρμα αυτών των παπουτσιών.
Π.χ. Τούρκος: φέσι ή τουρμπάνι χωρίς φούντα, γιλέκο και βράκα κόκκινη χωρίς σιρίτια και ζώνη χρωματιστού ριγέ υφάσματος στη μέση τυλιγμένη.
Τα νήπια παρατηρούν ομοιότητες και διαφορές στις στολές.
- Φύλλο εργασίας: "Τα ελληνάκια", της Ευγενίας Φακίνου - όπου τα νήπια αποδίδουν με εικόνα και πρόταση-προτάσεις μέρος της ιστορίας μας.
(Ανά ομάδες εργασίας-5).
18-03-2015 Τετάρτη(Ανά ομάδες εργασίας-5).
- Πρωινές ανακοινώσεις: Ο βοηθός μετά την πρωινή προσευχή και το παιχνίδι στις γωνιές, ανακοινώνει στους φίλους τα νέα του και παρουσιάζει το αγαπημένο του βιβλίο.
- Υπεύθυνοι τάξης για την εβδομάδα: είναι η Ναταλία και η Μαγδαληνή.
- Ο βοηθός: αλλάζει την ημέρα στον πίνακα της εβδομάδας και μαθαίνει τις χρονικές έννοιες: Σήμερα είναι... εχθές ήταν... αύριο θα είναι... Διαβάζει τον πίνακα της εποχής και των μηνών της. Αλλάζει την ημερομηνία, τον καιρό και παρακολουθεί το θερμόμετρο της τάξης. Μιλάει για την αγαπημένη της γωνιά στο σχολείο... έχει προτεραιότητα στο τρενάκι των παιχνιδιών και της αυλής. Σήμερα βοηθός ήταν ο Κωνσταντίνος. Μας έφερε και παρουσιάσε στους φίλους του ένα αγαπημένο του βιβλίο: τα τρία γουρουνάκια .
Επέλεξε τους φίλους του: Αλέξανδρο, Ιωάννη και Ηλία για να ζωγραφίσουν εικόνα του.
- Το θέμα μας: "Γεννήθηκα το 1821", ποια είναι η ζωή του μικρού Λάμπρου;
Η ζωή των ελλήνων το 1821 από την Ήπειρο ως το Μεσσολόγγι και οι ήρωες του 1821, ο χάρτης της Ελλάδας και περιγραφή των ιστορικών γεγονότων του 1821. Ποιά είναι τα γειτονικά κράτη και ποιες οι σημαίες τους; Σημειώνουμε πόσο σημαντική είναι η ειρήνη μεταξύ των λαών.
Η ιστορία μας: η αρχή της επανάστασης 25η Μαρτίου 1821 στην Αγία Λαύρα και ο όρκος των Ελλήνων, "ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Ή ΘΑΝΑΤΟΣ". Αναφέρουμε τη βοήθεια φιλελλήνων, όπως ο Ρήγας Φερραίος και τον όρκο των Φιλικών: Ξάνθος, Σκουφάς,Τσακάλωφ, για την προετοιμασία και οργάνωση της επανάστασης στην Ελλάδα μετά από 400 χρόνια σκλαβιάς των Τούρκων. Με την παρατήρηση φωτογραφιών εστιάζουμε στην περιοχή της Ηπείρου: Αλή Πασάς, κυρά Φροσύνη, Μπότσαρης, Δέσπω, Σούλι, Ζάλογγο-Κούγκι και καλόγερος Σαμουήλ. τα δύσκολα χρόνια της σκλαβιάς: παιδομάζωμα, φόροι, μάχες στην
Ήπειρο, η έξοδος του Μεσολογγίου και η βοήθεια από την Αμερική.
- Τραγούδια: Τα νήπια μαθαίνουν τραγούδια:" Τα κλεφτόπουλα", "ο Θούριος του Ρήγα", "Το φλάμπουρο" για την εθνική μας γιορτή. "Πρόβα γιορτής"
19-03-2015 Πέμπτη
- Ο βοηθός: αλλάζει την ημέρα στον πίνακα της εβδομάδας και μαθαίνει τις χρονικές έννοιες: Σήμερα είναι... εχθές ήταν... αύριο θα είναι... Διαβάζει τον πίνακα της εποχής και των μηνών της. Αλλάζει την ημερομηνία, τον καιρό και παρακολουθεί το θερμόμετρο της τάξης. Μιλάει για την αγαπημένη της γωνιά στο σχολείο... έχει προτεραιότητα στο τρενάκι των παιχνιδιών και της αυλής. Σήμερα βοηθός ήταν ο Κωνσταντίνος. Μας έφερε και παρουσιάσε στους φίλους του ένα αγαπημένο του βιβλίο: τα τρία γουρουνάκια .
Επέλεξε τους φίλους του: Αλέξανδρο, Ιωάννη και Ηλία για να ζωγραφίσουν εικόνα του.
- Το θέμα μας: "Γεννήθηκα το 1821", ποια είναι η ζωή του μικρού Λάμπρου;
Η ζωή των ελλήνων το 1821 από την Ήπειρο ως το Μεσσολόγγι και οι ήρωες του 1821, ο χάρτης της Ελλάδας και περιγραφή των ιστορικών γεγονότων του 1821. Ποιά είναι τα γειτονικά κράτη και ποιες οι σημαίες τους; Σημειώνουμε πόσο σημαντική είναι η ειρήνη μεταξύ των λαών.
Η ιστορία μας: η αρχή της επανάστασης 25η Μαρτίου 1821 στην Αγία Λαύρα και ο όρκος των Ελλήνων, "ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Ή ΘΑΝΑΤΟΣ". Αναφέρουμε τη βοήθεια φιλελλήνων, όπως ο Ρήγας Φερραίος και τον όρκο των Φιλικών: Ξάνθος, Σκουφάς,Τσακάλωφ, για την προετοιμασία και οργάνωση της επανάστασης στην Ελλάδα μετά από 400 χρόνια σκλαβιάς των Τούρκων. Με την παρατήρηση φωτογραφιών εστιάζουμε στην περιοχή της Ηπείρου: Αλή Πασάς, κυρά Φροσύνη, Μπότσαρης, Δέσπω, Σούλι, Ζάλογγο-Κούγκι και καλόγερος Σαμουήλ. τα δύσκολα χρόνια της σκλαβιάς: παιδομάζωμα, φόροι, μάχες στην
Ήπειρο, η έξοδος του Μεσολογγίου και η βοήθεια από την Αμερική.
- Τραγούδια: Τα νήπια μαθαίνουν τραγούδια:" Τα κλεφτόπουλα", "ο Θούριος του Ρήγα", "Το φλάμπουρο" για την εθνική μας γιορτή. "Πρόβα γιορτής"
19-03-2015 Πέμπτη
- Πρωινές ανακοινώσεις: Ο βοηθός μετά την πρωινή προσευχή και το παιχνίδι στις γωνιές, ανακοινώνει στους φίλους τα νέα του και παρουσιάζει το αγαπημένο του βιβλίο.
- Υπεύθυνοι τάξης για την εβδομάδα: είναι η Ναταλία και η Μαγδαληνή.
- Το θέμα μας: "25η Μαρτίου 1821", ποιοί είναι οι ήρωες στην Πελοπόννησο, στην κεντρική Ελλάδα, στη Μακεδονία,στα νησιά του Αιγαίου; (Παρατήρηση φωτογραφιών).
Εικόνες-Ήρωες: Κολοκοτρώνης-Διάκος-Καραϊσκάκης, ποια τα χαρακτηριστικά των ηρώων του '21; (μουστάκι, μακριά μαλλιά, φουστανέλα, σπαθί-γιαταγάνι και όπλο) Μιλάμε για τη ζωή τους, τις μάχες και την προσφορά τους στον αγώνα για ελυθερία. Επίσης στα νησιά: Μπουμπουλίνα, Μαντώ Μαυρογένους και Κανάρης. Ποια ήταν η δική τους προσφορά στον αγώνα της πατρίδας;
Ανάγνωση αποσπάσματος ομιλίας του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη στην Πνίκα: συμβουλές σε νέα παιδιά όπως για παράδειγμα: παιδιά μου να σκλαβωθείτε στα γράμματα, οι αξίες της ζωής: η ελευθερία, η πίστη και η ομόνοια. Μήπως αυτά τα λόγια είναι επίκαιρα ενώ ειπώθηκαν πολλά χρόνια πριν;
- Τραγούδια: Τα νήπια μαθαίνουν τραγούδια:" Τα κλεφτόπουλα", "ο Θούριος του Ρήγα", "Το φλάμπουρο" για την εθνική μας γιορτή. "Πρόβα γιορτής"
- Φύλλο εργασίας: "Οι αριθμοί 1-3", τα νήπια αντιστοιχίζουν σε κάθε τσολιά μία σημαία και γράφουν τους αριθμούς 1-3.
Παιχνίδια στην παρεούλα με εικόνες αντιστοίχισης ένα προς ένα, ποσότητας και αριθμών.
Τα νήπια προσεγγίζουν τους αριθμούς με τις έννοιες: περισσότερα-λιγότερα, τόσα-όσα, οι αριθμοί στην αριθμογραμμή.
Επίσης δίνουμε έμφαση στη σωστή πορεία της γραφής των αριθμών.(Από αριστερά προς δεξιά και από πάνω προς τα κάτω στον πίνακα κιμωλίας)
20-03-2015 Παρασκευή
- Υπεύθυνοι τάξης για την εβδομάδα: είναι η Ναταλία και η Μαγδαληνή.
- Το θέμα μας: "25η Μαρτίου 1821", ποιοί είναι οι ήρωες στην Πελοπόννησο, στην κεντρική Ελλάδα, στη Μακεδονία,στα νησιά του Αιγαίου; (Παρατήρηση φωτογραφιών).
Εικόνες-Ήρωες: Κολοκοτρώνης-Διάκος-Καραϊσκάκης, ποια τα χαρακτηριστικά των ηρώων του '21; (μουστάκι, μακριά μαλλιά, φουστανέλα, σπαθί-γιαταγάνι και όπλο) Μιλάμε για τη ζωή τους, τις μάχες και την προσφορά τους στον αγώνα για ελυθερία. Επίσης στα νησιά: Μπουμπουλίνα, Μαντώ Μαυρογένους και Κανάρης. Ποια ήταν η δική τους προσφορά στον αγώνα της πατρίδας;
Ανάγνωση αποσπάσματος ομιλίας του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη στην Πνίκα: συμβουλές σε νέα παιδιά όπως για παράδειγμα: παιδιά μου να σκλαβωθείτε στα γράμματα, οι αξίες της ζωής: η ελευθερία, η πίστη και η ομόνοια. Μήπως αυτά τα λόγια είναι επίκαιρα ενώ ειπώθηκαν πολλά χρόνια πριν;
- Τραγούδια: Τα νήπια μαθαίνουν τραγούδια:" Τα κλεφτόπουλα", "ο Θούριος του Ρήγα", "Το φλάμπουρο" για την εθνική μας γιορτή. "Πρόβα γιορτής"
- Φύλλο εργασίας: "Οι αριθμοί 1-3", τα νήπια αντιστοιχίζουν σε κάθε τσολιά μία σημαία και γράφουν τους αριθμούς 1-3.
Παιχνίδια στην παρεούλα με εικόνες αντιστοίχισης ένα προς ένα, ποσότητας και αριθμών.
Τα νήπια προσεγγίζουν τους αριθμούς με τις έννοιες: περισσότερα-λιγότερα, τόσα-όσα, οι αριθμοί στην αριθμογραμμή.
Επίσης δίνουμε έμφαση στη σωστή πορεία της γραφής των αριθμών.(Από αριστερά προς δεξιά και από πάνω προς τα κάτω στον πίνακα κιμωλίας)
20-03-2015 Παρασκευή
- Πρωινές ανακοινώσεις: Ο βοηθός μετά την πρωινή προσευχή και το παιχνίδι στις γωνιές, ανακοινώνει στους φίλους τα νέα του και παρουσιάζει το αγαπημένο του βιβλίο.
- Υπεύθυνοι τάξης για την εβδομάδα: είναι η Ναταλία και η Μαγδαληνή.
- Το θέμα μας: "Ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου", ποια εικόνα έχετε δει στην εκκλησία; Τι συμβολίζει; Συζήτηση για τη διπλή γιορτή στις 25 Μάρτη. Μιλάμε για τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου, τον αρχάγγελο Γαβριήλ και τη Μαρία, τον λευκό κρίνο. Πως είναι οι εικόνες σε κάθε εκκλησία- η τέχνη της αγιογραφίας.
- Τραγούδια: Τα νήπια μαθαίνουν τραγούδια:" Τα κλεφτόπουλα", "ο Θούριος του Ρήγα", "Το φλάμπουρο" για την εθνική μας γιορτή. "Πρόβα γιορτής"
- Φύλλο εργασίας: "Εικόνα για την 25η Μαρτίου 1821", τι θα ήθελα να ζωγραφίσω για να ξαναθυμηθώ τα γεγονότα του 1821;
Δεν πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη εκδήλωση στα πλαίσια του κοινωνικού σχολείου, με τους γονείς και τα ομαδικά παιχνίδια στα γηπεδάκια, λόγω της εγκυκλίου σχτικής με την έκλειψη του ήλιου στις 20-03-2015. Η συνάντηση θα επαναληφθεί στις 27-03-2015, ημέρα Παρασκευή και ώρες 10:00 π.μ.-12:00 π.μ.
- Υπεύθυνοι τάξης για την εβδομάδα: είναι η Ναταλία και η Μαγδαληνή.
- Το θέμα μας: "Ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου", ποια εικόνα έχετε δει στην εκκλησία; Τι συμβολίζει; Συζήτηση για τη διπλή γιορτή στις 25 Μάρτη. Μιλάμε για τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου, τον αρχάγγελο Γαβριήλ και τη Μαρία, τον λευκό κρίνο. Πως είναι οι εικόνες σε κάθε εκκλησία- η τέχνη της αγιογραφίας.
- Τραγούδια: Τα νήπια μαθαίνουν τραγούδια:" Τα κλεφτόπουλα", "ο Θούριος του Ρήγα", "Το φλάμπουρο" για την εθνική μας γιορτή. "Πρόβα γιορτής"
- Φύλλο εργασίας: "Εικόνα για την 25η Μαρτίου 1821", τι θα ήθελα να ζωγραφίσω για να ξαναθυμηθώ τα γεγονότα του 1821;
Δεν πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη εκδήλωση στα πλαίσια του κοινωνικού σχολείου, με τους γονείς και τα ομαδικά παιχνίδια στα γηπεδάκια, λόγω της εγκυκλίου σχτικής με την έκλειψη του ήλιου στις 20-03-2015. Η συνάντηση θα επαναληφθεί στις 27-03-2015, ημέρα Παρασκευή και ώρες 10:00 π.μ.-12:00 π.μ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου