09-03-2015 Δευτέρα.
- Πρωινές ανακοινώσεις: Ο βοηθός μετά την πρωινή προσευχή και το παιχνίδι στις γωνιές, ανακοινώνει στους φίλους τα νέα του και παρουσιάζει το αγαπημένο του βιβλίο.
- Πρωινές ανακοινώσεις: Ο βοηθός μετά την πρωινή προσευχή και το παιχνίδι στις γωνιές, ανακοινώνει στους φίλους τα νέα του και παρουσιάζει το αγαπημένο του βιβλίο.
- Υπεύθυνοι τάξης για την εβδομάδα: είναι η Νάντια και η Αλκμήνη.
Στο τέλος συνέθεσαν το κολλάζ των ατομικών και ομαδικών παιχνιδιών.
- Τραγούδια: Τα νήπια μαθαίνουν τραγούδια:" Τα παλιά παιχνίδια"- του Γιώργου Μαρίνου, "Έλάτε να γίνουμε φίλοι" με αλλαγή των στίχων για τη φιλία , τη συνεργασία και τη φαντασία όταν παίζουν τα παιδιά.
- Ο βοηθός: αλλάζει την ημέρα στον πίνακα της εβδομάδας και μαθαίνει τις χρονικές έννοιες: Σήμερα είναι... εχθές ήταν... αύριο θα είναι... Λέει τον πίνακα της εποχής και των μηνών της. Αλλάζει την ημερομηνία, τον καιρό και παρακολουθεί το θερμόμετρο της τάξης. Μιλάει για την αγαπημένη της γωνιά στο σχολείο... έχει προτεραιότητα στο τρενάκι των παιχνιδιών και της αυλής. Σήμερα βοηθός ήταν η Ζωή Μας έφερε και παρουσιάσε στους φίλους της ένα βιβλίο "Η πινεζοβροχή", ένα βιβλίο φαντασίας και αστείων γεγονότων.
- Το θέμα μας: "Παιχνίδια στην Αρχαιότητα", ποια είναι; Ατομικά και ομαδικά παιχνίδια μέσα από την παρατήρηση εικόνων.
Τα παιδιά ανακάλυψαν μέσα απο τις εικόνες παιχνίδια που γνωρίζουν και αφού τα παρουσίασαν στην ομάδα, μάθαμε την ονομασία τους στα αρχαία ελληνικά. Πόσο παράξενες αντήχησαν για πρώτη φορά αυτές οι λέξεις στα παιδιά, μα γρήγορα ελκυστικές και θέλησαν να τις μάθουν.
Ακολούθησε συζήτηση, τα νήπια απαντούν σε ερωτήσεις:ποιά παιδιά έπαιζαν αυτά τα παιχνίδια, που έπαιζαν, τι φορούσαν, ποια ήταν τα ονόματά τους, που μπορούμε να τα δούμε αυτά τα παιχνίδια;
Γίνεται αναφορά στο μουσείο και τους αρχαιολόγους-συντηρητές έργων.
- Στο Κυκλαδίτικο μουσείο: "Γνωρίζω τα παιχνίδια και τα ονόματά τους", εξερευνώντας το μουσείο και την προθήκη των παιχνιδιών...τα νήπια εξερεύνησαν και παρατήρησαν την προθήκη εικονικά στον Η/Υ του σχολείου μας.
Με τον Λύσιν και την Τιμαρέτην γνώρισαν αρχαία ονόματα και είδαν τη μουσειοσυσκευή-το κουτί των παιχνιδιών.
10-03-2015 ΤρίτηΜε τον Λύσιν και την Τιμαρέτην γνώρισαν αρχαία ονόματα και είδαν τη μουσειοσυσκευή-το κουτί των παιχνιδιών.
- Φύλλο εργασίας:τα νήπια ενθουσιασμένα ζωγράφισαν ένα
- Πρωινές ανακοινώσεις: Ο βοηθός μετά την πρωινή προσευχή και το παιχνίδι στις γωνιές, ανακοινώνει στους φίλους τα νέα του και παρουσιάζει το αγαπημένο του βιβλίο.
- Υπεύθυνοι τάξης για την εβδομάδα: είναι η Νάντια και η Αλκμήνη.
- Τραγούδια: Τα νήπια μαθαίνουν τραγούδια:" Τα παλιά παιχνίδια", του Γιώργου Μαρίνου, "Έλάτε να γίνουμε φίλοι" με αλλαγή των στίχων για τη φιλία , τη συνεργασία και τη φαντασία όταν παίζουν τα παιδιά.
- Ο βοηθός: αλλάζει την ημέρα στον πίνακα της εβδομάδας και μαθαίνει τις χρονικές έννοιες: Σήμερα είναι... εχθές ήταν... αύριο θα είναι... Λέει τον πίνακα της εποχής και των μηνών της. Αλλάζει την ημερομηνία, τον καιρό και παρακολουθεί το
θερμόμετρο της τάξης. Μιλάει για την αγαπημένη της γωνιά στο σχολείο... έχει προτεραιότητα στο τρενάκι των παιχνιδιών και της αυλής. Σήμερα βοηθός ήταν ο Ηλίας Μας έφερε και παρουσιάσε στους φίλους της ένα βιβλίο "Μυθικά πλάσματα", ένα βιβλίο μυθολογίας Διάλεξε τους φίλους του Ιωάννη, Αλέξανδρο και Κωνσταντίνο να ζωγραφίσουν εικόνα του παραμυθιού.
θερμόμετρο της τάξης. Μιλάει για την αγαπημένη της γωνιά στο σχολείο... έχει προτεραιότητα στο τρενάκι των παιχνιδιών και της αυλής. Σήμερα βοηθός ήταν ο Ηλίας Μας έφερε και παρουσιάσε στους φίλους της ένα βιβλίο "Μυθικά πλάσματα", ένα βιβλίο μυθολογίας Διάλεξε τους φίλους του Ιωάννη, Αλέξανδρο και Κωνσταντίνο να ζωγραφίσουν εικόνα του παραμυθιού.
- Το θέμα μας: "Η ακροστοιχίδα των αρχαίων παιχνιδιών", τα νήπια απαντούν σε ερωτήσεις της ακροστοιχίδας και συμπληρώνουν τις λέξεις με καρτέλες αναφοράς. (παιχνίδι γλώσσας και γραφής λέξεων). Στη συνέχεια ανακατεύουμε τις καρτέλες λέξεων και τα παιδιά τις ανακαλύπτουν και τις αντιστοιχίζουν στην ακροστοιχίδα (άσκηση παρατήρησης, μνήμης).
- Η ιστορία μας: Ο Διαβάζουμε την ιστορία "Με τον Λύσιν και την Τιμαρέτην", εξερευνώντας το μουσείο και την μουσειοσυσκευή...
- Φύλλο εργασίας:τα νήπια ενθουσιασμένα ζωγράφισαν
11-03-2015 Τετάρτη
- Πρωινές ανακοινώσεις: Ο βοηθός μετά την πρωινή προσευχή και το παιχνίδι στις γωνιές, ανακοινώνει στους φίλους τα νέα του και παρουσιάζει το αγαπημένο του βιβλίο.
- Υπεύθυνοι τάξης για την εβδομάδα: είναι η Νάντια και η Αλκμήνη.
- Τραγούδια: Τα νήπια μαθαίνουν τραγούδια:" Τα παλιά παιχνίδια", του Γιώργου Μαρίνου, "Έλάτε να γίνουμε φίλοι" με αλλαγή των στίχων για τη φιλία , τη συνεργασία και τη φαντασία όταν παίζουν τα παιδιά.
- Το θέμα μας: "Παιχνίδια με πηλό", ποιο είναι το νέο υλικό, μοιάζει με την πλαστελίνη; Πως θα τον χρησιμοποιήσουμε;
Σε ένα μικρό εργαστήρι παιχνιδιών μεταμορφώθηκε η τάξη μας με τον πηλό στα χέρια των παιδιών.
12-03-2015 Πέμπτη
- Προθήκη παιχνιδιών: Παρατήρησαν την προθήκη με μεγάλο ενδιαφέρον και απαντούσαν σε ερωτήσεις της αρχαιολόγου.
Στη συνέχεια ανακάλυπταν τα παιχνίδια και τρόπους που έπαιζαν τα παιδιά με αυτά στην αρχαιότητα.
Με ποια υλικά ήταν κατασκευασμένα; (με πηλό, με ύφασμα, με ξύλο).
Εκεί μάθαμε ότι τα πήλινα παιχνίδια είχαν ζωηρά και έντονα χρώματα, (παρμένα από υλικά της φύσης) που ξεθώριασαν μέσα στο χώμα και για αυτό το λόγο τα περισσότερα έχουν καφέ ή μπεζ χρώμα.
- Ταξίδι με τη μουσειοσυσκευή: Τα νήπια καθισμένα σε μαξιλάρια γνώρισαν με τις αρχαιολόγους το κουτί με τα παιχνίδια: βόλους, πήλινα ζωάκια, στρόβιλοι, χάντρες, πλαγγόνα-κούκλα, πήλινες πλακέτες σχεδίου, ζάρια με γράμματα. Η αρχαιολόγος μας πληροφόρησε ότι κατά την αρχαιότητα, τα παιδιά σε ηλικία ενηλικίωσης αφιέρωναν τα παλιά παιχνίδια τους δώρο στο ναό.
Στη συνέχεια απάντησαν τι κάνουν με τα δικά τους παιχνίδια που είναι περισσότερα: τα δωρίζουν σε μικρούς συγγενείς, σε φίλους ή τα κρατούν για ενθύμιο της παιδικής τους ηλικίας.
- Γνωριμία με τα παιχνίδια: Τα νήπια έπιασαν στα χέρια τους ένα-ένα τα παιχνίδια με προσοχή και συζήτησαν με ποιους τρόπους έπαιζαν με αυτά τα παιδιά. Μίλησαν για: συνεργασία, φαντασία, θέατρο, π.χ. ο Ηλίας είπε ότι τα παιδιά με τις σβούρες-στροβίλους συναγωνίζονταν για το ποιος θα κερδίσει με τον περισσότερο χρόνο και με την κλεψύδρα για μέτρηση του χρόνου.
- Ζωγραφική παιχνιδιών: Τα νήπια ζωγράφισαν το παιχνίδι που τα ενθουσίασε περισσότερο και το παρουσίασαν στην ομάδα.
Μια δημιουργική μέρα στο μουσείο με τα παιδιά ενθουσιασμένα και χαρούμενα, ένα ταξίδι στην αρχαία Ελλάδα και στην απλότητα των παλιών παιχνιδιών.
Επιστρέψαμε στο Νηπιαγωγείο για τις απογευματινές μας δραστηριότητες.
13-03-2015 Παρασκευή
- Το θέμα μας: "Η ανασκόπηση στα παιχνίδια", ποια παιχνίδια γνωρίσαμε στην αρχαιότητα, παλιότερα - του χθες και ποια σήμερα - που τώρα παίζουν τα παιδιά;
- Φύλλο εργασίας: τα νήπια ζωγράφισαν στο μπλοκ ζωγραφικής και έγραψαν τις λέξεις των αγαπημένων τους παιχνιδιών.
Σε ένα μικρό εργαστήρι παιχνιδιών μεταμορφώθηκε η τάξη μας με τον πηλό στα χέρια των παιδιών.
12-03-2015 Πέμπτη
- Πρωινές ανακοινώσεις: Ο βοηθός μετά την πρωινή προσευχή και το παιχνίδι στις γωνιές, ανακοινώνει στους φίλους τα νέα του και παρουσιάζει το αγαπημένο του βιβλίο.
- Υπεύθυνοι τάξης για την εβδομάδα: είναι η Νάντια και η Αλκμήνη.
- Παιχνίδι μνήμης: Τα νήπια έπαιξαν το παιχνίδι μνήμης όταν η κυρία Σοφία έλεγε το παιχνίδι σήμερα και τα παιδιά απαντούσαν με τη λέξη στην αρχαιότητα. (αλογάκι-άθυρμα έλεγαν, κουδουνίστρα - σείστρο, αλυσίδα - Διελκυστίνδα κ.ο.κ). Εξηγούσαν στην αρχαιολόγο τους κανόνες των ομαδικών παιχνιδιών και έλεγαν με τη σειρά τα παιχνίδια που γνώριζαν στην αρχαιότητα. Παρουσίασαν μετά από ερωτησή της, ποιά παίζουν σήμερα με τους γονείς τους:(επιτραπέζια, ηλεκτρονικά παιχνίδια, παιχνίδια μνήμης τόμπολες, παιχνίδια ισορροπίας και σύνθεσης).
- Τραγούδια: Τα νήπια μαθαίνουν τραγούδια:" Τα παλιά παιχνίδια", του Γιώργου Μαρίνου, "Έλάτε να γίνουμε φίλοι" με αλλαγή των στίχων για τη φιλία , τη συνεργασία και τη φαντασία όταν παίζουν τα παιδιά.
- Το θέμα μας: "Η επίσκεψη στο Αρχαιολογικό Μουσείο", αφού προηγήθηκε συζήτηση για το μουσείο (αρχαίες πόλεις της Θεσπρωτίας-Γίτανα, Ελαία, κ.ά. τι είναι οι ανασκαφές και ποια είναι η δουλειά των αρχαιολόγων) τα παιδιά μοιράστηκαν δικές τους εμπειρίες με επισκέψεις στο μουσείο. Η προθήκη που θα μας κέντριζε το ενδιαφέρον ήταν "Παιχνίδια στην αρχαιότητα" αφού πρώτα βλέπαμε τις ανασκαφές σε βιντεο-οθόνη και παρατηρούσαμε την αρχαία πρωτεύουσα της Θεσπρωτίας τα Γίτανα. Τα παιδιά έκαναν ερωτήσεις όπως: ποιοί άνθρωποι δουλεύουν στις ανασκαφές; (αρχαιολόγοι-εργάτες- συντηρητές - χειριστές μηχανημάτων - τεχνίτες-οικοδόμοι κ.ά.) . Ποια είναι τα παιχνίδια που θα δούμε στην προθήκη;
Αφού φόρεσαν τις κονκάρδες με το αγαπημένο τους παιχνίδι, ξεκίνησε ο μικρός μας περίπατος για το μουσείο. Μετά τη δυνατή ΚΑΛΗΜΕΡΑ στη γραμματεία του μουσείου η κα Λάζου μας υποδέχτηκε και μας οδήγησε στην προθήκη της αρχαίας πόλης. Τα παιδιά θαύμασαν την προσπάθεια των εργατών να αναστηλώσουν τείχη, καμάρα εισόδου στην αρχαία πόλη, την ανακάλυψη και συντήρηση ψηφιδωτού σε σχήμα αστεριού και βέβαια τα αγγεία, τις υδροροές και τα οικήματα εκείνης της περιόδου. Στη συνέχεια η κα Θεοδώρα διάβασε τα αγαπημένα παιχνίδια των νηπίων και μας οδήγησε με προσοχή στον πρώτο όροφο, στην προθήκη των παιχνιδιών.
- Προθήκη παιχνιδιών: Παρατήρησαν την προθήκη με μεγάλο ενδιαφέρον και απαντούσαν σε ερωτήσεις της αρχαιολόγου.
Στη συνέχεια ανακάλυπταν τα παιχνίδια και τρόπους που έπαιζαν τα παιδιά με αυτά στην αρχαιότητα.
Με ποια υλικά ήταν κατασκευασμένα; (με πηλό, με ύφασμα, με ξύλο).
Εκεί μάθαμε ότι τα πήλινα παιχνίδια είχαν ζωηρά και έντονα χρώματα, (παρμένα από υλικά της φύσης) που ξεθώριασαν μέσα στο χώμα και για αυτό το λόγο τα περισσότερα έχουν καφέ ή μπεζ χρώμα.
- Ταξίδι με τη μουσειοσυσκευή: Τα νήπια καθισμένα σε μαξιλάρια γνώρισαν με τις αρχαιολόγους το κουτί με τα παιχνίδια: βόλους, πήλινα ζωάκια, στρόβιλοι, χάντρες, πλαγγόνα-κούκλα, πήλινες πλακέτες σχεδίου, ζάρια με γράμματα. Η αρχαιολόγος μας πληροφόρησε ότι κατά την αρχαιότητα, τα παιδιά σε ηλικία ενηλικίωσης αφιέρωναν τα παλιά παιχνίδια τους δώρο στο ναό.
Στη συνέχεια απάντησαν τι κάνουν με τα δικά τους παιχνίδια που είναι περισσότερα: τα δωρίζουν σε μικρούς συγγενείς, σε φίλους ή τα κρατούν για ενθύμιο της παιδικής τους ηλικίας.
- Γνωριμία με τα παιχνίδια: Τα νήπια έπιασαν στα χέρια τους ένα-ένα τα παιχνίδια με προσοχή και συζήτησαν με ποιους τρόπους έπαιζαν με αυτά τα παιδιά. Μίλησαν για: συνεργασία, φαντασία, θέατρο, π.χ. ο Ηλίας είπε ότι τα παιδιά με τις σβούρες-στροβίλους συναγωνίζονταν για το ποιος θα κερδίσει με τον περισσότερο χρόνο και με την κλεψύδρα για μέτρηση του χρόνου.
- Ζωγραφική παιχνιδιών: Τα νήπια ζωγράφισαν το παιχνίδι που τα ενθουσίασε περισσότερο και το παρουσίασαν στην ομάδα.
Μια δημιουργική μέρα στο μουσείο με τα παιδιά ενθουσιασμένα και χαρούμενα, ένα ταξίδι στην αρχαία Ελλάδα και στην απλότητα των παλιών παιχνιδιών.
Επιστρέψαμε στο Νηπιαγωγείο για τις απογευματινές μας δραστηριότητες.
13-03-2015 Παρασκευή
- Πρωινές ανακοινώσεις: Ο βοηθός μετά την πρωινή προσευχή και το παιχνίδι στις γωνιές, ανακοινώνει στους φίλους τα νέα του και παρουσιάζει το αγαπημένο του βιβλίο.
- Τραγούδια: Τα νήπια μαθαίνουν τραγούδια:" Τα παλιά παιχνίδια", του Γιώργου Μαρίνου, "Έλάτε να γίνουμε φίλοι" με αλλαγή των στίχων για τη φιλία , τη συνεργασία και τη φαντασία όταν παίζουν τα παιδιά.- Το θέμα μας: "Η ανασκόπηση στα παιχνίδια", ποια παιχνίδια γνωρίσαμε στην αρχαιότητα, παλιότερα - του χθες και ποια σήμερα - που τώρα παίζουν τα παιδιά;
- Φύλλο εργασίας: τα νήπια ζωγράφισαν στο μπλοκ ζωγραφικής και έγραψαν τις λέξεις των αγαπημένων τους παιχνιδιών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου