Τετάρτη, 4 Μαρτίου 2015

"Ο ντέντεκτιβ της τέχνης...και τα παιχνίδια του χθες"

Ο ντέντεκτιβ της τέχνης φοράει το καπέλο του και ... η περιπέτεια ξεκινά!
Ο ντέντεκτιβ της τέχνης βοηθά τα παιδιά να καταλάβουν ότι ένα έργο τέχνης μπορεί να βελτιώσει την ικανότητα παρατήρησής τους, να είναι η αρχή μιας ιστορίας, να δίνει πολλές πληροφορίες για τα παιχνίδια, να μοιραζόμαστε συναισθήματα, να αποτελέσει την αφετηρία για να δημιουργήσουν ένα δικό τους έργο τέχνης.
04-03-2015 Τετάρτη
Πρωινές ανακοινώσεις: Ο βοηθός μετά την πρωινή προσευχή και το παιχνίδι στις γωνιές, ανακοινώνει στους φίλους τα νέα του και παρουσιάζει το αγαπημένο του βιβλίο
- Υπεύθυνοι τάξης για την εβδομάδα: είναι η Μυρσίνη και η Μαρίνα Τσέρου.
Τραγούδια: Τα νήπια μαθαίνουν τραγούδια:" Μάρτης, Μάρτης μίλησε...", " Στου καινούριου χρόνου την αυλή..."Δώδεκα μήνες αθλητές".
- Ο βοηθός: αλλάζει την ημέρα στον πίνακα της εβδομάδας και
μαθαίνει τις χρονικές έννοιες: Σήμερα είναι... εχθές ήταν... αύριο θα είναι... Λέει τον πίνακα της εποχής και των μηνών της. Αλλάζει την ημερομηνία, τον καιρό και παρακολουθεί το θερμόμετρο της τάξης. Μιλάει για την αγαπημένη της γωνιά στο σχολείο... έχει προτεραιότητα στο τρενάκι των παιχνιδιών και της αυλής. Σήμερα βοηθός ήταν η Αλκμήνη. Μας έφερε και παρουσιάσε στους φίλους της  ένα βιβλίο "Οι άθλοι του Ηρακλή", ένα βιβλίο μυθολογίας. Διάλεξε τις φίλες της Μελίνα, Ζέτα να ζωγραφίσουν εικόνα του παραμυθιού.
- Το θέμα μας: "Παιχνίδια του χθες", ποια είναι τα ποιήματα που ο ντέτεκτιβ της τέχνης ανακαλύπτει μέσα από εικόνες τα παιχνίδια του χθες; Τα νήπια περιγράφουν χωριστά την κάθε εικόνα και διαπιστώνουν ότι  οι εικόνες μας δείχνουν  ομαδικά και ατομικά παιχνίδια. Περιγράφοντας την 1η εικόνα ο Ιωάννης λέει ότι οι άνθρωποι παίζουν στο χωριό, πλατεία ή πανηγύρι ή σε παρουσίαση παιχνιδιών. Ερώτηση:  Είναι εικόνα συνηθισμένη στις μέρες μας;
Τα νήπια διαπιστώνουν ότι σήμερα τα παιδιά παίζουν σε: πλατεία, πανηγύρι, παραλία, παιδική χαρά ή στο σχολείο. Ερώτηση: Ποια είναι τα ομαδικά και ατομικά παιχνίδια που γνωρίζετε; (Καταγραφή παιχνιδιών).
Περιγράφοντας την 2η εικόνα ο Ηλίας λέει ότι δυο κορίτσια παίζουν ατομικό παιχνίδι. Στη συνέχεια τα νήπια αφού πρώτα περιγράψουν το παιχνίδι των κοριτσιών, ανακαλύπτουν ομοιότητες και διαφορές με το δωμάτιό τους και τα παιχνίδια σήμερα. (υλικό κατασκευής παιχνιδιών, διαμόρφωση χώρου, αριθμός παιχνιδιών).
Κατασκευή:Τα νήπια ζωγραφίζουν το αγαπημένο τους παιχνίδι και κατασκευάζουν κονκάρδα με το όνομά τους, που θα μας είναι χρήσιμη τόσο κατά την αυριανή επίσκεψη των παππούδων-γιαγιάδων όσο και την επόμενη εβδομάδα στο αρχαιολογικό μουσείο.
Η ιστορία μας: Ο Διαβάζουμε την ιστορία "Ο πρώτος περίπατος του Σποτ" (Ανοιξιάτικη μικρή ιστορία). Τα νήπια συγκρατούν λέξεις κατά την αφήγηση και στο τέλος φτιάχνουμε προτάσεις με αυτές (παιχνίδια προφορικού λόγου).
05-03-2015 Πέμπτη
Πρωινές ανακοινώσεις: Ο βοηθός μετά την πρωινή προσευχή και το παιχνίδι στις γωνιές, ανακοινώνει στους φίλους τα νέα του και παρουσιάζει το αγαπημένο του βιβλίο
- Υπεύθυνοι τάξης για την εβδομάδα: είναι η Μυρσίνη και η Μαρίνα Τσέρου.
Τραγούδια: Τα νήπια μαθαίνουν τραγούδια:" Μάρτης, Μάρτης μίλησε...", " Στου καινούριου χρόνου την αυλή..."Δώδεκα μήνες αθλητές".
- Ο βοηθός: αλλάζει την ημέρα στον πίνακα της εβδομάδας και μαθαίνει τις χρονικές έννοιες: Σήμερα είναι... εχθές ήταν... αύριο θα είναι... Λέει τον πίνακα της εποχής και των μηνών της. Αλλάζει την ημερομηνία, τον καιρό και παρακολουθεί το θερμόμετρο της τάξης. Μιλάει για την αγαπημένη της γωνιά στο σχολείο... έχει προτεραιότητα στο τρενάκι των παιχνιδιών και της αυλής. Σήμερα βοηθός ήταν η Ζέτα. Μας έφερε και παρουσιάσε στους φίλους της  ένα βιβλίο "Η λάιδη και ο αλήτης", ένα βιβλίο με μικρές ιστορίες Disney. 
Διάλεξε τις φίλες της Εβελίνα, Αλκμήνη, Μαρία να ζωγραφίσουν εικόνα του παραμυθιού.
 Το θέμα μας: "Παιχνίδια του χθες", ποιοί είναι οι παππούδες και οι γιαγιάδες των νηπίων που θα μας επισκεφθούν σήμερα και θα μοιραστούμε μαζί τους τα παιχνίδια του χθες; Με ανυπομονησία και χαρά τα νήπια περίμεναν όλο αγωνία και συνεπείς στην ώρα οι επισκέπτες ήρθαν στο σχολείο. Μετά την γλυκιά καλημέρα όλοι μαζί στην παρεούλα παίξαμε το παιχνίδι γνωριμίας. Σε αυτό βοήθησαν και οι κονκάρδες με το όνομα
των νηπίων. Ο κύριος Τάσος, ο κος Γιάννης. ο κος Δημήτρης, η κα Ελένη και η κα Νίτσα ήρθαν κοντά μας και άκουσαν με προσοχή τις ερωτήσεις των νηπίων. Που παίζατε παλιότερα; Ποια ήταν τα παιχνίδια σας; Παίζατε ομαδικά ή ατομικά παιχνίδια; Είχατε πολλά παιχνίδια ατομικά; 
Μετά τις ερωτήσεις σειρά είχαν οι απαντήσεις και η συμμετοχή στη συζήτηση γοητευτική για τα παιδιά που παρακολουθούσαν με ενδιαφέρον . Πρώτον έμαθαν τα λαχνίσματα: κουρμπανιά με το χέρι της μάνας και στη συνέχεια με το πόδι ψωμί-τυρί ποιοί θα είναι οι αρχηγοί; Στη συνέχεια κάθε παιχνίδι που περιέγραφαν οι παππούδες γινόταν και πράξη: πεντόβολά, τρίτσα, εννιάρι, μπίζ, πετάει-πετάει! Τα νήπια περιέγραψαν την αλυσίδα (Διελκυστίνδα), το παιχνίδι της φιλίας.
- Το θέμα μας:Με τα ποιήματα  ο ντέτεκτιβ της τέχνης ανακαλύπτει μέσα από εικόνες τα παιχνίδια του χθες; Τα νήπια περιγράφουν χωριστά την κάθε εικόνα. Σειρά έχουν και οι ηλικιωμένοι να ανακαλύψουν το παιχνίδι...
Σειρά είχαν τα δημοτικά τραγούδια  της περιοχής μας (το φεγγάρι κάνει βόλτα, λεμονάkι μυρωδάτο) και το τραγούδι της ομάδας μας "ΧΑΜΟΓΕΛΑ". Με το τρενάκι όλοι μαζί και με χαρούμενη μουσική μάθαμε στους επισκέπτες το αγαπημένο παιχνίδι των παιδιών "Σώστε τη Φιλία". Το παιχνίδι άρεσε πολύ σε όλους και πραγματικά τα νήπια έχουν μάθει να σώζουν τη φιλία με τη συζήτηση, την υποχώρηση, το σεβασμό στους άλλους, την αγάπη, την υπομονή, τη συνεργασία και αλληλοβοήθεια.
Ήταν μια δημιουργική μέρα γεμάτη συναισθήματα και μεγάλη συγκίνηση για τους παππούδες και τις γιαγιάδες. 
- Φύλλο εργασίας:τα νήπια ενθουσιασμένα ζωγράφισαν και εκφράστηκαν για τις εντυπώσεις αυτής της επίσκεψης.Μεγαλύτερη εντύπωση το παιχνίδι "πεντόβολά" και η δεξιοτεχνία του παππού Τάσου που τα κατάφερε άριστα.
06-03-2015 Παρασκευή 
(Παγκόσμια ημέρα κατά της σχολικής βίας)
Πρωινές ανακοινώσεις: Ο βοηθός μετά την πρωινή προσευχή και το παιχνίδι στις γωνιές, ανακοινώνει στους φίλους τα νέα του και παρουσιάζει το αγαπημένο του βιβλίο
- Υπεύθυνοι τάξης για την εβδομάδα: είναι η Μυρσίνη και η Μαρίνα Τσέρου.
Τραγούδια: Τα νήπια μαθαίνουν τραγούδια:" Μάρτης, Μάρτης μίλησε...", " Στου καινούριου χρόνου την αυλή..."Δώδεκα μήνες αθλητές".
-Το θέμα μας: 
"Ομαδοποίηση-Ταξινόμηση", ποια είναι τα κριτήρια, οι τόποι για να χωρίσουμε αντικείμενα, παιχνίδια σε ομάδες-σύνολα; τα νήπια απαντούν: ανάλογα με το χρώμα, μέγεθοε, υλικό,η χρήση τους (π.χ. μέσα μεταφοράς, βιβλία, παιχνίδια,ρούχα, κτίρια κ.ά.). Στη συνέχεια ταξινομούμε νήπια ανάλογα με το ύψος τους και αντικείμενα-παιχνίδια από τη γωνιά της κουζίνας σε: μεγάλο-μεσαίο-μικρό
-  Παραμύθι:τα νήπια ακούν με προσοχή το παραμύθι της Χρυσομαλλούσας και ταξινομούν και ξεχωρίζουν για κάθε μέγεθος το μεγάλο-μεσαίο-μικρό.
-  Φύλλο εργασίας:τα νήπια αφού κόψουν με προσοχή τα υλικά: μπολ, καρέκλα και κρεββάτι, τα ταξινομούν ανάλογα με το μέγεθος στο κατάλληλο αρκουδάκι.
Απόγευμα:
6/3 Παγκόσμια ημέρα κατά της σχολικής βίας: (Ο μικρός Νικόλας-Σχολικός εκφοβισμός) . 
- Αφήγηση του παραμυθιού "ο αληθινός δεινόσαυρος φοβάται; του Βαγγέλη Ηλιόπουλου. Συζήτηση, εντυπώσεις και τραγούδι από το παραμύθι με τίτλο "Ο Πάρις τραγουδά".







ΚΑΛΟ ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ! 












Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου