"Περπατώ, περπατώ μες στο όνειρο
όταν το παραμύθι είναι εδώ!"
23-02-2015 Δευτέρα
Αργία-Καθαρή Δευτέρα
24-02-2015 Τρίτη
- Πρωινές ανακοινώσεις: Ο βοηθός μετά την πρωινή προσευχή και το παιχνίδι στις γωνιές, ανακοινώνει στους φίλους τα νέα του και παρουσιάζει το αγαπημένο του βιβλίο.
Αναφέρουν τα νέα τους όσα παιδιά επιθυμούν από το τριήμερο της Αποκριάς (φαγητό νηστείας, επισκέψεις και εκδρομές) και το πέταγμα του χαρταετού.
- Υπεύθυνοι τάξης για την εβδομάδα: ο Άγγελος και ο Αλέξανδρος.
- Το θέμα μας: Επειδή λείπουνε πολλά νήπια (10 νήπια) λόγω ιώσεων γρίππης, αναφερθήκαμε σε ιώσεις και τρόπους προστασίας. Μιλήσαμε για τις λίγες μέρες του Φλεβάρη και καταγράψαμε τρόπους και τεχνικές-υλικά ζωγραφικής με οδηγό τη φαντασία μας.
- Φύλλο εργασίας: Τα νήπια μαθαίνουν να ζωγραφίζουν μόνο με μολύβι (μοιάζει με τη ζωγραφική με κάρβουνο) και να δίνουν τίτλο στον πίνακά τους.
- Υπεύθυνοι τάξης για την εβδομάδα: ο Άγγελος και ο Αλέξανδρος.
- Ο βοηθός: αλλάζει την ημέρα στον πίνακα της εβδομάδας και μαθαίνει τις χρονικές έννοιες: Σήμερα είναι... εχθές ήταν... αύριο θα είναι... Λέει τον πίνακα της εποχής και των μηνών της. Αλλάζει την ημερομηνία, τον καιρό και παρακολουθεί το θερμόμετρο της τάξης. Μιλάει για την αγαπημένη του γωνιά στο σχολείο... έχει προτεραιότητα στο τρενάκι των παιχνιδιών και της αυλής. Σήμερα βοηθός ήταν ο Αλέξανδρος. Μας έφερε και παρουσιάσε στους φίλους του ένα βιβλίο "Οι άθλοι του Ηρακλή".
Διάλεξε τους φίλους του: Ηλίας, Ιωάννης και ο ίδιος και ζωγράφισαν όλοι μαζί κάποιον άθλο του Ηρακλή (τις Στυμφαλίνδες όρνιθες). Μας μιλά για το αγαπημένο του βιβλίο, ποιος του το χάρισε, γιατί του αρέσει πολύ, ποιος-α του διαβάζει βιβλία και αν προσπαθεί μόνος του να διαβάζει μέσα από τις εικόνες ένα βιβλίο.
- Το θέμα μας: "Η αμυγδαλιά, η νυφούλα του βοριά", τι είναι, τι γνωρίζουνε γι αυτό το δέντρο (ο μύθος της),, μιλάμε για το καρπό του και τις θεραπευτικές του ιδιότητες, αλλά
και τις θρέπτικές: διάφορα γλυκίσματα(αμύγδαλο, αμυγδαλωτό, αμυγδαλόπαστα, αμυγδαλόπιτα).
Αμυγδαλιά δέντρο που ανθίζει το Χειμώνα, γιατί; Γράφουμε το δικό μας ποίημα με λέξεις που ανακαλύψαμε στη συζήτησή μας. "Δε φοβάμαι εγώ το κρύο, τον αέρα, το χιονιά, γι αυτό πάντα το Φλεβάρη, βγάζω άνθη στα κλαδιά".
Μιλάμε για το θάρρος της αμυγδαλιάς και θυμόμαστε ανάλογο συναίσθημα θάρρους-τόλμης που επιδείξαμε. Τι μπορούμε να καταφέρουμε σε αυτή την ηλικία;
- Η ιστορία μας: Τα νήπια ακούν με προσοχή την ιστορία με τίτλο " Το αμυγδαλάκι" από το βιβλίο Ήλιε μου, Ήλιε μου της Χρυσούλας
Χατζηγιαννιού.
- Φύλλο εργασίας: Τα νήπια περιγράφουν με τη ζωγραφική τους ανάλογη εικόνα θάρρους, τι μπορούν και καταφέρνουν καλά.
- Υπεύθυνοι τάξης για την εβδομάδα: ο Άγγελος και ο Αλέξανδρος.
- Ο βοηθός: αλλάζει την ημέρα στον πίνακα της εβδομάδας και μαθαίνει τις χρονικές έννοιες: Σήμερα είναι... εχθές ήταν... αύριο θα είναι... Λέει
τον πίνακα της εποχής και των μηνών της. Αλλάζει την ημερομηνία, τον καιρό και παρακολουθεί το θερμόμετρο της τάξης. Μιλάει για την αγαπημένη του γωνιά στο σχολείο... έχει προτεραιότητα στο τρενάκι των παιχνιδιών και της αυλής. Σήμερα βοηθός ήταν η Νάντια. Μας έφερε και παρουσιάσε στους φίλους του ένα βιβλίο "Η Κοκκινοσκουφίτσα". Διάλεξε τις φίλες της: Εβελίνα, Μάγδα και η ίδια και ζωγράφισαν όλοι μαζί την Κοκκινοσκουφίτσα στο δάσος.. Μας μιλά για το αγαπημένο της βιβλίο, ποιος της το χάρισε, γιατί της αρέσει πολύ, ποιος-α της διαβάζει βιβλία και αν προσπαθεί μόνη της να διαβάζει μέσα από τις εικόνες ένα βιβλίο.
- Το θέμα μας: "Η ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ-φιλαναγνωσία", τι είναι;Τα νήπια απαντούν: φύλλα(το διαγράψαμε στο τέλος),μαθαίνω, φιλία, γνωρίζω ένα φίλο, αγαπώ το διάβασμα. Είναι σύνθετη λέξη ΦΙΛΟΣ+ΑΝΑΓΝΩΣΗ, μαθαίνω,διαβάζω,διηγούμαι.
Τι διαβάζω; εικόνες, βιβλία, εφημερίδες, περιοδικά, παραμύθια, τραγούδια, ποιήματα, ιστορίες.
Τι έχουμε στο σπίτι μας και διαβάζουμε; γραφείο, βιβλιοθήκη, ποιος-α μας διαβάζει βιβλία και πότε; Τα νήπια γνωρίζουν το βιβλίο "Έχω για συμμαθητή έναν πειρατή". Τι είναι το οπισθόφυλλο με την περίληψή του βιβλίου, τι το εξώφυλλο; Περιγραφή εξωτερικής εικόνας από τα νήπια και ανακάλυψη του τίτλου. Γιατί άραγε να μας μιλάει αυτό το βιβλίο; Που γράφει τις εκδόσεις και ποιες γνωρίζετε εσεις;(Παπαδόπουλος, Άγκυρα, Μίνωας κ.ά.) Ποιος είναι ο εικονογράφος και ποιος ο συγγραφέας; Γνωρίζετε παιδικούς συγγραφείς; (Ζωρζ Σαρρά, Σοφία Ζαραμπούκα κ,ά.).
Κόκκινη κλωστή δεμένη...Ανάγνωση του παραμυθιού.
-Συζήτηση: Τι είχε ίδιο με τους φίλους του ο Μπελαμής; (ήταν παιδί, ήθελε να παίξει, να έχει φίλους,να τον αγαπούν, να ζωγραφίζει κ.ά.) Τι είχε διαφορετικό; Δεν είχε πλυμένα ρούχα και σιδερωμένα, είχε γάντζο για χέρι,είχε το ένα μάτι του κλειστό, φορούσε καπέλο, γνώριζε πολλά για πειρατικά καράβια, ήταν έξυπνος).
Υπήρχε περίπτωση στο σχολείο μας που μας έκανε να νιώσουμε διαφορετικά για κάποιον-α και με ποιους τρόπους το ξεπεράσαμε και κερδίσαμε τη φιλία;
Τα νήπια απαντούν: όταν ένα παιδάκι μιλούσε άλλη γλώσσα κι εμείς καταφέραμε να του μάθουμε τραγούδια και να μιλά ελληνικά. Παίξαμε μαζί του και μάθαμε κι εμείς λέξεις στη γλώσσα του. Ή όταν ένα παιδάκι Ρομά ήρθε στο σχολείο μας και ανακαλύψαμε ότι του αρέσουν τα τραγούδια και η ζωγραφική.
-Το σύνθημά μας: "Είμαστε ίδιοι και διαφορετικοί. Μας ενώνει η...ΦΙΛΙΑ!"
-Φύλλο εργασίας: Τα νήπια προσπαθούν να ζωγραφίσουν εικόνα από την ιστορία μας και να την αποτυπώσουν με ανάλογη πρόταση.
-Το παιχνίδι μας: Τα νήπια προσπαθούν με κλειστά μάτια να κολλήσουν την ουρά της γάτας ΛΩΡΑ που γνώρισαν μέσα από το παραμύθι "Έχω ανυπομονησία" στο απογευματινό ωράριο της Τετάρτης.
27-02-2015 Παρασκευή
- Πρωινές ανακοινώσεις: Ο βοηθός μετά την πρωινή προσευχή και το παιχνίδι στις γωνιές, ανακοινώνει στους φίλους τα νέα του και παρουσιάζει το αγαπημένο του βιβλίο.
- Υπεύθυνοι τάξης για την εβδομάδα: ο Άγγελος και ο Αλέξανδρος.
- Ο βοηθός: αλλάζει την ημέρα στον πίνακα της εβδομάδας και μαθαίνει τις χρονικές έννοιες: Σήμερα είναι... εχθές ήταν... αύριο θα είναι... Λέει τον πίνακα της εποχής και των μηνών της. Αλλάζει την ημερομηνία, τον καιρό και παρακολουθεί το θερμόμετρο της τάξης. Μιλάει για την αγαπημένη του γωνιά στο σχολείο... έχει προτεραιότητα στο τρενάκι των παιχνιδιών και της αυλής. Σήμερα βοηθός ήταν η Εβελίνα. Μας έφερε και παρουσιάσε στους φίλους του ένα βιβλίο "Το ασχημόπαπο". Διάλεξε τις φίλες της: Μάγδα και η ίδια και ζωγράφισαν όλοι μαζί το ασχημόπαπο στη λίμνη. Μας μιλά για το αγαπημένο της βιβλίο, ποιος-α της το χάρισε, γιατί της αρέσει πολύ, ποιος-α της διαβάζει βιβλία και αν προσπαθεί μόνη της να διαβάζει μέσα από τις εικόνες ένα βιβλίο.
- Το παραμύθι μας: "Τα νήπια σε ομάδες (5) ζωγραφίζουν χαρακτηριστικές εικόνες της ιστορίας μας "Έχω για συμμαθητή έναν πειρατή".
όταν το παραμύθι είναι εδώ!"
23-02-2015 Δευτέρα
Αργία-Καθαρή Δευτέρα
24-02-2015 Τρίτη
- Πρωινές ανακοινώσεις: Ο βοηθός μετά την πρωινή προσευχή και το παιχνίδι στις γωνιές, ανακοινώνει στους φίλους τα νέα του και παρουσιάζει το αγαπημένο του βιβλίο.
Αναφέρουν τα νέα τους όσα παιδιά επιθυμούν από το τριήμερο της Αποκριάς (φαγητό νηστείας, επισκέψεις και εκδρομές) και το πέταγμα του χαρταετού.
- Υπεύθυνοι τάξης για την εβδομάδα: ο Άγγελος και ο Αλέξανδρος.
- Το θέμα μας: Επειδή λείπουνε πολλά νήπια (10 νήπια) λόγω ιώσεων γρίππης, αναφερθήκαμε σε ιώσεις και τρόπους προστασίας. Μιλήσαμε για τις λίγες μέρες του Φλεβάρη και καταγράψαμε τρόπους και τεχνικές-υλικά ζωγραφικής με οδηγό τη φαντασία μας.
- Φύλλο εργασίας: Τα νήπια μαθαίνουν να ζωγραφίζουν μόνο με μολύβι (μοιάζει με τη ζωγραφική με κάρβουνο) και να δίνουν τίτλο στον πίνακά τους.
25-02-2015 Τετάρτη
- Πρωινές ανακοινώσεις: Ο βοηθός μετά την πρωινή προσευχή και το παιχνίδι στις γωνιές, ανακοινώνει στους φίλους τα νέα του και παρουσιάζει το αγαπημένο του βιβλίο. - Υπεύθυνοι τάξης για την εβδομάδα: ο Άγγελος και ο Αλέξανδρος.
- Ο βοηθός: αλλάζει την ημέρα στον πίνακα της εβδομάδας και μαθαίνει τις χρονικές έννοιες: Σήμερα είναι... εχθές ήταν... αύριο θα είναι... Λέει τον πίνακα της εποχής και των μηνών της. Αλλάζει την ημερομηνία, τον καιρό και παρακολουθεί το θερμόμετρο της τάξης. Μιλάει για την αγαπημένη του γωνιά στο σχολείο... έχει προτεραιότητα στο τρενάκι των παιχνιδιών και της αυλής. Σήμερα βοηθός ήταν ο Αλέξανδρος. Μας έφερε και παρουσιάσε στους φίλους του ένα βιβλίο "Οι άθλοι του Ηρακλή".
Διάλεξε τους φίλους του: Ηλίας, Ιωάννης και ο ίδιος και ζωγράφισαν όλοι μαζί κάποιον άθλο του Ηρακλή (τις Στυμφαλίνδες όρνιθες). Μας μιλά για το αγαπημένο του βιβλίο, ποιος του το χάρισε, γιατί του αρέσει πολύ, ποιος-α του διαβάζει βιβλία και αν προσπαθεί μόνος του να διαβάζει μέσα από τις εικόνες ένα βιβλίο.
- Το θέμα μας: "Η αμυγδαλιά, η νυφούλα του βοριά", τι είναι, τι γνωρίζουνε γι αυτό το δέντρο (ο μύθος της),, μιλάμε για το καρπό του και τις θεραπευτικές του ιδιότητες, αλλά
και τις θρέπτικές: διάφορα γλυκίσματα(αμύγδαλο, αμυγδαλωτό, αμυγδαλόπαστα, αμυγδαλόπιτα).
Αμυγδαλιά δέντρο που ανθίζει το Χειμώνα, γιατί; Γράφουμε το δικό μας ποίημα με λέξεις που ανακαλύψαμε στη συζήτησή μας. "Δε φοβάμαι εγώ το κρύο, τον αέρα, το χιονιά, γι αυτό πάντα το Φλεβάρη, βγάζω άνθη στα κλαδιά".
Μιλάμε για το θάρρος της αμυγδαλιάς και θυμόμαστε ανάλογο συναίσθημα θάρρους-τόλμης που επιδείξαμε. Τι μπορούμε να καταφέρουμε σε αυτή την ηλικία;
- Η ιστορία μας: Τα νήπια ακούν με προσοχή την ιστορία με τίτλο " Το αμυγδαλάκι" από το βιβλίο Ήλιε μου, Ήλιε μου της Χρυσούλας
Χατζηγιαννιού.
- Φύλλο εργασίας: Τα νήπια περιγράφουν με τη ζωγραφική τους ανάλογη εικόνα θάρρους, τι μπορούν και καταφέρνουν καλά.
26-02-2015 Πέμπτη
- Πρωινές ανακοινώσεις: Ο βοηθός μετά την πρωινή προσευχή και το παιχνίδι στις γωνιές, ανακοινώνει στους φίλους τα νέα του και παρουσιάζει το αγαπημένο του βιβλίο. - Υπεύθυνοι τάξης για την εβδομάδα: ο Άγγελος και ο Αλέξανδρος.
- Ο βοηθός: αλλάζει την ημέρα στον πίνακα της εβδομάδας και μαθαίνει τις χρονικές έννοιες: Σήμερα είναι... εχθές ήταν... αύριο θα είναι... Λέει
τον πίνακα της εποχής και των μηνών της. Αλλάζει την ημερομηνία, τον καιρό και παρακολουθεί το θερμόμετρο της τάξης. Μιλάει για την αγαπημένη του γωνιά στο σχολείο... έχει προτεραιότητα στο τρενάκι των παιχνιδιών και της αυλής. Σήμερα βοηθός ήταν η Νάντια. Μας έφερε και παρουσιάσε στους φίλους του ένα βιβλίο "Η Κοκκινοσκουφίτσα". Διάλεξε τις φίλες της: Εβελίνα, Μάγδα και η ίδια και ζωγράφισαν όλοι μαζί την Κοκκινοσκουφίτσα στο δάσος.. Μας μιλά για το αγαπημένο της βιβλίο, ποιος της το χάρισε, γιατί της αρέσει πολύ, ποιος-α της διαβάζει βιβλία και αν προσπαθεί μόνη της να διαβάζει μέσα από τις εικόνες ένα βιβλίο.
- Το θέμα μας: "Η ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ-φιλαναγνωσία", τι είναι;Τα νήπια απαντούν: φύλλα(το διαγράψαμε στο τέλος),μαθαίνω, φιλία, γνωρίζω ένα φίλο, αγαπώ το διάβασμα. Είναι σύνθετη λέξη ΦΙΛΟΣ+ΑΝΑΓΝΩΣΗ, μαθαίνω,διαβάζω,διηγούμαι.
Τι διαβάζω; εικόνες, βιβλία, εφημερίδες, περιοδικά, παραμύθια, τραγούδια, ποιήματα, ιστορίες.
Τι έχουμε στο σπίτι μας και διαβάζουμε; γραφείο, βιβλιοθήκη, ποιος-α μας διαβάζει βιβλία και πότε; Τα νήπια γνωρίζουν το βιβλίο "Έχω για συμμαθητή έναν πειρατή". Τι είναι το οπισθόφυλλο με την περίληψή του βιβλίου, τι το εξώφυλλο; Περιγραφή εξωτερικής εικόνας από τα νήπια και ανακάλυψη του τίτλου. Γιατί άραγε να μας μιλάει αυτό το βιβλίο; Που γράφει τις εκδόσεις και ποιες γνωρίζετε εσεις;(Παπαδόπουλος, Άγκυρα, Μίνωας κ.ά.) Ποιος είναι ο εικονογράφος και ποιος ο συγγραφέας; Γνωρίζετε παιδικούς συγγραφείς; (Ζωρζ Σαρρά, Σοφία Ζαραμπούκα κ,ά.).
Κόκκινη κλωστή δεμένη...Ανάγνωση του παραμυθιού.
-Συζήτηση: Τι είχε ίδιο με τους φίλους του ο Μπελαμής; (ήταν παιδί, ήθελε να παίξει, να έχει φίλους,να τον αγαπούν, να ζωγραφίζει κ.ά.) Τι είχε διαφορετικό; Δεν είχε πλυμένα ρούχα και σιδερωμένα, είχε γάντζο για χέρι,είχε το ένα μάτι του κλειστό, φορούσε καπέλο, γνώριζε πολλά για πειρατικά καράβια, ήταν έξυπνος).
Υπήρχε περίπτωση στο σχολείο μας που μας έκανε να νιώσουμε διαφορετικά για κάποιον-α και με ποιους τρόπους το ξεπεράσαμε και κερδίσαμε τη φιλία;
Τα νήπια απαντούν: όταν ένα παιδάκι μιλούσε άλλη γλώσσα κι εμείς καταφέραμε να του μάθουμε τραγούδια και να μιλά ελληνικά. Παίξαμε μαζί του και μάθαμε κι εμείς λέξεις στη γλώσσα του. Ή όταν ένα παιδάκι Ρομά ήρθε στο σχολείο μας και ανακαλύψαμε ότι του αρέσουν τα τραγούδια και η ζωγραφική.
-Το σύνθημά μας: "Είμαστε ίδιοι και διαφορετικοί. Μας ενώνει η...ΦΙΛΙΑ!"
-Φύλλο εργασίας: Τα νήπια προσπαθούν να ζωγραφίσουν εικόνα από την ιστορία μας και να την αποτυπώσουν με ανάλογη πρόταση.
-Το παιχνίδι μας: Τα νήπια προσπαθούν με κλειστά μάτια να κολλήσουν την ουρά της γάτας ΛΩΡΑ που γνώρισαν μέσα από το παραμύθι "Έχω ανυπομονησία" στο απογευματινό ωράριο της Τετάρτης.
27-02-2015 Παρασκευή
- Πρωινές ανακοινώσεις: Ο βοηθός μετά την πρωινή προσευχή και το παιχνίδι στις γωνιές, ανακοινώνει στους φίλους τα νέα του και παρουσιάζει το αγαπημένο του βιβλίο.
- Υπεύθυνοι τάξης για την εβδομάδα: ο Άγγελος και ο Αλέξανδρος.
- Ο βοηθός: αλλάζει την ημέρα στον πίνακα της εβδομάδας και μαθαίνει τις χρονικές έννοιες: Σήμερα είναι... εχθές ήταν... αύριο θα είναι... Λέει τον πίνακα της εποχής και των μηνών της. Αλλάζει την ημερομηνία, τον καιρό και παρακολουθεί το θερμόμετρο της τάξης. Μιλάει για την αγαπημένη του γωνιά στο σχολείο... έχει προτεραιότητα στο τρενάκι των παιχνιδιών και της αυλής. Σήμερα βοηθός ήταν η Εβελίνα. Μας έφερε και παρουσιάσε στους φίλους του ένα βιβλίο "Το ασχημόπαπο". Διάλεξε τις φίλες της: Μάγδα και η ίδια και ζωγράφισαν όλοι μαζί το ασχημόπαπο στη λίμνη. Μας μιλά για το αγαπημένο της βιβλίο, ποιος-α της το χάρισε, γιατί της αρέσει πολύ, ποιος-α της διαβάζει βιβλία και αν προσπαθεί μόνη της να διαβάζει μέσα από τις εικόνες ένα βιβλίο.
- Το παραμύθι μας: "Τα νήπια σε ομάδες (5) ζωγραφίζουν χαρακτηριστικές εικόνες της ιστορίας μας "Έχω για συμμαθητή έναν πειρατή".
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου